Ny värld - samma krig?

Reaktionspoäng
0
lita aldrig på nån ;)

Dock så tycker jag att det vore praktiskt att få ha krig mot nån på 2 världar... kan man skicka fakes där med :rolleyes:

fast kanske inte är så snällt :eek:
 

DeletedUser

Guest
självklart vill man ha en kärna av folk man "känner" men det skulle ju vara kul med lite blandningar. nu blir laguppställningar i "toppen" relativt förutsägbara och så även kommande krig.
Labbs: vi kör på v6 eller . net då. har inte kollat var du bor på v5.
 

DeletedUser

Guest
självklart vill man ha en kärna av folk man "känner" men det skulle ju vara kul med lite blandningar. nu blir laguppställningar i "toppen" relativt förutsägbara och så även kommande krig.
Labbs: vi kör på v6 eller . net då. har inte kollat var du bor på v5.

Förstår precis vad du menar celendais, men jag skulle då aldrig lira med gamla fiender frivilligt på .se enda stället jag skulle kunna ta det utan att oroa mig att om dom är spioner osv är på .net. Ungefär som vi gjorde ihop celendais, för då är man dom enda svenskarna där och dom har inga dom känner där, förhoppningvis. ;)

En annan fråga man kan ställa sig är ju varför man ska ändra på något som funkay på tidigare världar? Ungefär som Ninjorna som har hållit ihop ända sedan v1. Finns säkert flera andra stammar som gjort likadant, tog bara Ninjorna som ett exempel då dom visat på flera världar att dom är bra spelare helt enkelt. Sedan att det pluppat in nytt folk som visat vad dom går för är ju bara bra då folk lägger ned med tw förr eller senare. :)
 

DeletedUser

Guest
jag lirar i NwcwMA i V3 o i krig med NoD , nu rhar många från NoD återskapats i V5 och ligger granne med stamen jag är med i där , även då har spank massmail bomnat halva V5 om att avsluta kontona för spank kommer adla och farma dessa

var tror ni det i slutändan bär av ? krg? fred? kram kalas

men att spam mail bomba spelarna att lägga av ?

vi kan ju citera wallin här:

Hejsan! skrev:

Wallin016 idag kl 17:17
Hejsan!

Såg att du hamnat nära min by och jag tänkte helt enkelt göra det lätt för dig - starta om. Startar du om nu kommer du klara dig och kunna bygga upp din by på något annat ställe men stannar du däremot så kommer du att bli farmad och ev. adlad utav mig.

Så gör oss båda en tjänst och starta om nu på direkten medans det inte spelar någon roll för dig eller mig, läs under för att veta hur du ska göra.

Klicka på Inställningar -> Börja om -> skriv in ditt pass.

Om du inte tror på att jag kommer att farma dig samt nobla dig så låter jag mina meriter tala för mig själv. Vet du inte vem jag är? Fråga din stam.

Tackar, hoppas du lyssnar på mitt råd. :
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
självklart vill man ha en kärna av folk man "känner" men det skulle ju vara kul med lite blandningar. nu blir laguppställningar i "toppen" relativt förutsägbara och så även kommande krig.
Labbs: vi kör på v6 eller . net då. har inte kollat var du bor på v5.

Låter som en ide. ;)
 

DeletedUser

Guest
jag lirar i NwcwMA i V3 o i krig med NoD , nu rhar många från NoD återskapats i V5 och ligger granne med stamen jag är med i där , även då har spank massmail bomnat halva V5 om att avsluta kontona för spank kommer adla och farma dessa

var tror ni det i slutändan bär av ? krg? fred? kram kalas

men att spam mail bomba spelarna att lägga av ?

Jag tror dock inte detta mailspam var skickat till dig för att du är i krig med NoD på V3
Tror mer på att du fick detta mail för att du låg nära honom.
 

DeletedUser

Guest
halva min stam har fått det , antar att dom inte skickar till mig för att vi ligger i krig ? men andra i min stam i V3 fick samma brev och som då naturligtvis ligger i krig med NoD i V3 ,

allt är en tolkningsfråga

Om du inte tror på att jag kommer att farma dig samt nobla dig

farma o nobla dig och då ligger dom i krig i V3 och kommer bli noblad i V5 med vilket innebär krig isf i V5

ska man tolka det soma tt V3 och V5 sitter ihop i fiendeskap?

sen visste jag inte att det var ok att spamma via post , men nu vet jag att det är helt ok och i sin ordning att spamma via posten
 

DeletedUser

Guest
§7) Utskick (Mass Mail)
Utskickssystemet är till för att användas så att man kan minska bördan av att skicka stora kvantiteter av samma mail till en större grupp. Det får inte användas för att skicka spammeddelande, reklam eller om något annat som bryter mot våra spelregler.

Det mailet bröt inte mot reglerna. Det har redan skickats in flertalet tickets om det mailet och ingen fick något straff då det inte bröt mot reglerna.

Att halva din stam fått det.. betyder det att en bara fick ett halvt IGM då ni är 41 medlemmar?
Eller klassar du minst en medlem som ickevärdig medlem?

Om du inte tror på att jag kommer att farma dig samt nobla dig

Nej det tror jag inte du kommer göra
 
Senast redigerad av en moderator:

zorzes

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
2
jag lirar i NwcwMA i V3 o i krig med NoD , nu rhar många från NoD återskapats i V5 och ligger granne med stamen jag är med i där , även då har spank massmail bomnat halva V5 om att avsluta kontona för spank kommer adla och farma dessa

var tror ni det i slutändan bär av ? krg? fred? kram kalas

men att spam mail bomba spelarna att lägga av ?

vi kan ju citera wallin här:

Hejsan! skrev:

Wallin016 idag kl 17:17
Hejsan!

Såg att du hamnat nära min by och jag tänkte helt enkelt göra det lätt för dig - starta om. Startar du om nu kommer du klara dig och kunna bygga upp din by på något annat ställe men stannar du däremot så kommer du att bli farmad och ev. adlad utav mig.

Så gör oss båda en tjänst och starta om nu på direkten medans det inte spelar någon roll för dig eller mig, läs under för att veta hur du ska göra.

Klicka på Inställningar -> Börja om -> skriv in ditt pass.

Om du inte tror på att jag kommer att farma dig samt nobla dig så låter jag mina meriter tala för mig själv. Vet du inte vem jag är? Fråga din stam.

Tackar, hoppas du lyssnar på mitt råd. :



Du nämnde även att du låg i krig med NoD på v.3... Spelar Wallin på värld 3 då? :O De hör till att få såna mejl.
 

DeletedUser

Guest
Visst, kanske lite smaklöst av mr Wallin - som ändå var hyffsat diplomatisk (för att vara honom). Kontentan av brevet, om vi nu skall analysera det på djupet, är helt enkelt att hans grannar kommer bli farmade och därefter noblade bara för att de är hans grannar. Inget annat. Kan garantera att han inte syftade på v.3 i sitt mail. Troligtvis vet han inte ens vem du är.

Å andra sidan spelar tidigare världar en viss roll i andra situationer. Jag vet exempelvis vilka jag kan lita på, vilka jag inte litar på och vilka som jag helt enkelt ogillar och därför kommer adlas av mig på denna världen också. Att göra TW personligt är att göra det kul :)

Och ifall någon undrar vilka jag ogillar så är det mestadels folk från v.2, men det vet alla som känner mig redan.

Avslutningsvis, nej jag heter inte Mannel på v.5 =P
 

DeletedUser

Guest
usch Mannel is back, with a heart attack, huva huva ducka och bygg mur.
 

DeletedUser

Guest
@peterinas

ibland undrar jag verkligen hur du tänker, har skickat det där mailet till ALLA nära mig. Varför? Få farmbyar samt att varna dom mindre aktiva spelarna att här kommer jag, en aktiv spelare att vara. Hade jag velat dra in v3 hade jag väll skrivit det? :)
 

DeletedUser

Guest
Skrev i en annan tråd om detta. tänkte posta det här med tilllägg
Citat
jag var en av dom som började om, när wallin skickade mig brevet, visst om jag hade haft tid, så hade jag stannat kvar, och kämpat med han, men nu är fakta, att jag inte har tid, är borta större delen av dagen (Pluggar heltid) så blir jag iallafall tacksam för den info Wallin gav mig att han har gott om tid att lira, och tänker göra det fullt ut.

Så då kan jag ju lika gärna börja om och köra vidare har märkt i mitt nya område, att det är massor av folk som lirar mindre än jag, Så jag kommer nog ha hur skoj som helst

Så i mitt fall så vart jag tacksam för den info han gav mig, men jag kan förstå om vissa blir upprörda, men är det inte lika bra att va öppen och ärlig direkt från början med sina grannar om ens planer? slut citat.

Men jag hoppas Wallin får nått annat och göra än Tw :)
 

DeletedUser

Guest
wallin är periodare liksom jag.
Personligen tycker jag sådana där brev är lite bondfångeri för att få massa grå byar runt sig utan att behöva slåss för det. Bättre att folk får lära sig den hårda vägen att bygga trupper tidigt. Börjar dom om i rimmen så blir det SimCity i alla fall.
 

DeletedUser

Guest
handlar väl mer om att wallin då är med spank i V5 där flertalet medlemmar krigar mot oss i V3 , och att vi nu ligger i fejd mer varandra i V5 där ni farmar oss och krigar för fullt för lite resurser

flera i min stam ligger i krig med NoD i V3 , så ja jag anser att V3 kriget följer med till V5 då flera NOD spelare anfaller oss som är i krig med er i V3 eller spelar inte znize i V3 längre? som då anfaller o farmar en spelare hos oss som är med mig i V3


same shit diffrent namnes för mig bara

men orkar bry sig kan kriga mot er här med , inga problem och ni drog ju igång det fin fint här med så
 

DeletedUser

Guest
Inte direkt några krig så här tidigt, bara farmning av inaktiva spelare, barbarbyar och dylikt. Att det råkar stå lite trupper i de inaktiva spelarnas byar är bara otur för båda parter. Allt vi söker är fred på jorden.
 

DeletedUser

Guest
handlar väl mer om att wallin då är med spank i V5 där flertalet medlemmar krigar mot oss i V3 , och att vi nu ligger i fejd mer varandra i V5 där ni farmar oss och krigar för fullt för lite resurser

flera i min stam ligger i krig med NoD i V3 , så ja jag anser att V3 kriget följer med till V5 då flera NOD spelare anfaller oss som är i krig med er i V3 eller spelar inte znize i V3 längre? som då anfaller o farmar en spelare hos oss som är med mig i V3


same shit diffrent namnes för mig bara

men orkar bry sig kan kriga mot er här med , inga problem och ni drog ju igång det fin fint här med så

Enbart för att ni ligger vägg i vägg...Hade inte brytt oss om er om ni låg långt ifrån. Har några från wcw i min närhet som jag skiter fulltsändigt i. Enbart farmning och inget krig.
 

DeletedUser

Guest
Wallin016 skickade samma brev till alla inom 13 rutors avstånd om jag fattat rätt. När nybörjarskyddet hävdes skickade han lite "probes" till näraliggande byar. Många stammar reagerade när deras spelare blev anfallna och genom en sådan handling ökar risken att Spank drar på sig fientliga handlingar från andra stammar.

Som jag ser det har det ingenting med andra världar att göra, utan snarare ett gammalt talessätt:

"Som man sår får man skörda."
 
Topp