Ny by ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tjooo

Jag undrade varför man inte kan ha som i travian för så att man bygger typ 3 nybyggare så kan man göra en helt ny by...för då blirre ju mer byar på spel planen och så kan man bygga så man kan assistera varandra och massa sånt skit... varför har ni inte nybbyggare för ?

Skaffa de på värld 3 som ni ska göra sen vetja :D
 

DeletedUser

Guest
Tjooo

Jag undrade varför man inte kan ha som i travian för så att man bygger typ 3 nybyggare så kan man göra en helt ny by...för då blirre ju mer byar på spel planen och så kan man bygga så man kan assistera varandra och massa sånt skit... varför har ni inte nybbyggare för ?

Skaffa de på värld 3 som ni ska göra sen vetja :D

DETTA ÄR INTE SIM CITY!!!!
 

DeletedUser

Guest
Men de blir ju för helvete inge Sim City ! =) haha

Fan vad ni alla ska gnälla om SIM CITY hela jävla tiden :) om ni är så jävla kåta på o spela de spela de då!!!!!! :mad:
 

DeletedUser

Guest
Men de blir ju för helvete inge Sim City ! =) haha

Fan vad ni alla ska gnälla om SIM CITY hela jävla tiden :) om ni är så jävla kåta på o spela de spela de då!!!!!! :mad:

Sim city is tha shit!!

Ne men... det blir ju ett sim city eftersom att du kan köra helt deffensivt och bara bygga nya byar.
 

DeletedUser

Guest
Tjooo

Jag undrade varför man inte kan ha som i travian för så att man bygger typ 3 nybyggare så kan man göra en helt ny by...för då blirre ju mer byar på spel planen och så kan man bygga så man kan assistera varandra och massa sånt skit... varför har ni inte nybbyggare för ?

Skaffa de på värld 3 som ni ska göra sen vetja :D

Du menar att antalet byar som redan finns här på .se inte räcker för dig??
 

DeletedUser

Guest
Men de blir ju för helvete inge Sim City ! =) haha

Fan vad ni alla ska gnälla om SIM CITY hela jävla tiden :) om ni är så jävla kåta på o spela de spela de då!!!!!! :mad:

Det är sim city eftersom man inte skulle behöva kriga till sig byar, man bara gör en ny by med sina nybyggare.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Urrskogen, dubbelposta inte.

Och själv så tycker jag att det är en intressant idé. Dock så skulle man kunna sätta någon slags gräns så att den första veckan så tar det tio gånger så lång tid att bygga något annat än farm, förråd, och högkvarter och man kan inte bygga över nivå fem på muren i denna koloni förrän efter en månad eller så. Detta är för att visa hur provosoriskt majoriteten av de nygrundade småbyarna hade sitt försvar.
 

DeletedUser

Guest
Urrskogen, dubbelposta inte.

Och själv så tycker jag att det är en intressant idé. Dock så skulle man kunna sätta någon slags gräns så att den första veckan så tar det tio gånger så lång tid att bygga något annat än farm, förråd, och högkvarter och man kan inte bygga över nivå fem på muren i denna koloni förrän efter en månad eller så. Detta är för att visa hur provosoriskt majoriteten av de nygrundade småbyarna hade sitt försvar.

Ursäkta datorn va lite seg :p hehe

hmm hur menar du med 10 gånger så lång tid ? förstår inte riktigt hur du menar ? :O

Urrskogen, dubbelposta inte.

Och själv så tycker jag att det är en intressant idé. Dock så skulle man kunna sätta någon slags gräns så att den första veckan så tar det tio gånger så lång tid att bygga något annat än farm, förråd, och högkvarter och man kan inte bygga över nivå fem på muren i denna koloni förrän efter en månad eller så. Detta är för att visa hur provosoriskt majoriteten av de nygrundade småbyarna hade sitt försvar.

Jaha nu fattar jag hur du menar... Smart faktiskt.,
 
Senast redigerad av en moderator:

mirandir

Member
Reaktionspoäng
0
Det är sim city eftersom man inte skulle behöva kriga till sig byar, man bara gör en ny by med sina nybyggare.

Det finns ju fortfarande alla anledningar att erövra byar.

1.) Du slipper bygga upp din nya by från grunden.

2.) Byn har attraktivt läge och/eller attraktiva råvarufällt som t.ex 9 eller 15 vetefällt.

3.) Du försvagar fienden vars by du erövrar.

Men i princip finns ju även "bygga by" i Tribal Wars. Det är ju bara att skicka sin adelsman på någon av den myriad av övergivna byar som finns.
 

DeletedUser

Guest
Det finns ju fortfarande alla anledningar att erövra byar.

1.) Du slipper bygga upp din nya by från grunden.

2.) Byn har attraktivt läge och/eller attraktiva råvarufällt som t.ex 9 eller 15 vetefällt.

3.) Du försvagar fienden vars by du erövrar.

Men i princip finns ju även "bygga by" i Tribal Wars. Det är ju bara att skicka sin adelsman på någon av den myriad av övergivna byar som finns.

lite efter med post, men ska svara ändå.

Du har listat 3 bra saker med detta och det kan jag inte motsäga, förutom det där med vetefält och grejer för det finns inte i TW.

Det jag menar är att man kan välja att aldrig behöva erövra en by och bara bygga försvar i varje ny by man gör och växa på det sättet, det skulle göra det väldigt svårt att ta över dessa spelare utan hjälp från andra då de har enormt med försvar. Det med övergivna byar är rätt och det kan jag inte motsäga men jag tycker att om man spelar ett spel som heter Tribal Wars då ska man vara tvungen att slåss lite för sin överlevnad och för att växa.

Det finns ju redan nu vissa spelare som spelar simcity, och jag säger låt dem göra det men man ska absolut inte underlätta detta med att ge dem ett sätt att få byar utan att ens använda trupper.
 

mirandir

Member
Reaktionspoäng
0
Ja det är ju sant. Och det är väll en av de fundamentala skillnaderna mellan Travian och TW att travian inte är lika fokuserat på att erövra andras byar.

Men jag har märkt att spela "Sim City" och bara satsa defensivt straffar sig i längden. För förr eller senare blir man upptäckt av någon som kör germaner och då är man rökt. Enda chansen att stå emot germaner är att anfalla dem. Att döda deras trupper på hemmaplan. De är grymma offensivt men deras deffensiv suger.

Visst det finns ju de defensiva gallerna men jag vet inte om de riktigt kan motsvara de billigare germanska trupperna.

/Mirandir
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp