Nu slutar jag.

Reaktionspoäng
28
TW1 har tyvärr blivit förstört av alla CO spelare och dåliga världsinställningar. Jag provade på TW2 och blev glatt överraskad, inga CO spelare tillåts, nattbonusen är rejäl och hela spelet är direkt mycket roligare. Att hela skiten är full med buggar, dåligt översatt och kostar prem bara för att andas stör mig lite. Men det otroliga lugn jag känner av att få sova på natten för att 4 stycken som CO spelar inte håller på att adla upp alla mina byar är klart värt det.

Antagligen därför Innogames inget gör för att ändra reglerna på TW1. Dom vill att vi alla ska spela på TW2 för dom får in mycket mer pengar där. ;)

En sak som är bra med TW2 är också att det är så lite folk som spelar. Man kan verkligen njuta av ett helt annat tempo och lugn.

Så jag säger tack och hej till er alla som jag spelat med och mot igenom åren. Jag kanske småspelar lite i framtiden, på TW1. Det är ju svårt att ge sig helt. Men den tiden och de pengarna jag lagt ner slutar jag med.

Fast jag hoppas de ordnar fler personer som jobbar på supporten. Det är tydligen en stackare som ska hålla ordning på både support, översättning samt forum. Det är inte hållbart. jag har 4 buggrapporter som ligger hos dom och har haft det i över 1 vecka nu. De är mycket snabbare att svara här på på TW1 :)


Vi kanske syns på TW2?
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
2 saker hittade du som gör TW2 bättre:
Lugnare på grund av inget cospelande. Men när jag spelade så fanns det ingen som helst koll på att det bara var en spelare eller att en spelare inte hade fler konton. Det förekom, framför allt på .eng och .com
Nattskyddet.

Däremot så blev alla nackdelarna större och större hela tiden. Först så var det inte lika mycket pay-to-win men det blev mer och mer mycket snabbt.

Kram och lycka till
 
Reaktionspoäng
28
Nja, det beror väl på att jag bara hittat en stackars admin/forumsadmininistrator än så länge. Jag har pratat med flera spelare och alla säger samma sak. Det är ingen idé att anmäla cospelande, olämpliga namn eller buggar. För det finns ingen som gör ngt åt det. Om det är sant är det en katastrof. Och om det är sant att denna, Patrik "Zeref" är helt ensam för att sköta allting på TW2 så borde några få sina huvuden undersökta. ;)
Jag vet inte hur stor insikt ni har i TW2 eller stor chans att påverka. men ni kanske kan försöka kolla upp varför TW2 är lämnad vind för våg. Iaf den servern jag spelar på; "Drachelfels".

Skriver man ngt på supporten till er så har man 2-3 olika admins som svarar. Skriver man här i forumet så beror det på vart man skriver så svarar ngn, eftersom det finns flera olika. På TW2, är det bara en enda som skrivit i ngt forum eller svarat på ngt supportärende. Så alla bevis pekar på samma sak. Det finns bara en enda stackare som sitter på TW2. Och han hinner/bryr sig inte längre.
 

DeletedUser

Guest
Vi har faktiskt mycket liten, om ens någon inblick i TW2. Kan ju säga att jag faktiskt har försökt spela det, men när det är så mycket fel, buggar och problem som det var då gav jag upp. Det hjälper inte att rapportera, eller försöka få hjälp när det som du säger enbart finns en person som har hand om supporten.

Patrik, eller "Zeref" är ju en gammal kändis - tidigare känd under namnet Gaffel så jag gissar att problemen med supporten ligger på något annat plan än att han valt att ensam hantera allt. Har spelet lämnat betastadiet? Är det "up and running" som en normal version än?

När jag nu tänker efter hade jag faktiskt problem även med den internationella versionen av tw2, och supporten där. Efter att förgäves försökt förklara mitt problem med registrering/konto/epost i långa och många tickets gav jag upp och raderade kontot helt i ren ilska. Tror det ligger kvar ändå, vilket var problemet från början men det är helt enkelt inte värt att jag får magsår :D
 
Reaktionspoäng
28
Jag har ingen aning om det lämnat betastadiet eller inte. När man loggar in och registerar sig så sägs det inget om bheta vilket antyder att det inte är det. men buggarna och dåliga översättningar eller inga översättningar alls är ganska frekventa. Att stackars Zeref bara svarat ett av mina buggrapporter och senast såg skriva på forumet för 6 månader sedan antyder väl om ngt att det snarare är en alfa version och att han är totalt ensam.

Jag har faktiskt erbjudit mig att hjälpa till med översättningarna för att få lite fart på det hela, men har inte fått ngt svar av honom. Han hinner väl inte, stackarn.

Tog mig 3 dagar att hitta vart ngnstans på TW2 forumet man lägger upp en avatar. Jag var tvungen att gå ut på sidan som listar vilka som är online och trycka på mitt eget namn för att komma till sidan där jag kunde påverka mitt konto. Helt underbart planerat för en gammal nätverksarkitekt som mig. Användarvänligt? Tror inte det. ;)

Men spelet i sig har sina ögonblick, framför allt har jag ännu inte hittat ngn som cospelar, så jag får sova på natten. bara det är guld för mig och tar bort det värsta av mina aggressioner emot spelet förövrigt. :)

Fast, det är ju ett STORT problem att spela där. Man får ju inte träffa dig och Pias så ofta Supernova. ;)
 

DeletedUser

Guest
Hejdå kytampe, lycka till med att övertala alla på tw2 att du är en krigsgud. Det gick ju inte så bra här. #Hybris
 
Topp