NTH & FRÄLST vs. UTE

DeletedUser

Guest
Jag har alltid tyckt att om man anser sig kunna försvara flyktingar så är det OK att ta in dem. Man får vara beredd på konsekvenserna, men jag tror inte att KILT är särskilt oroliga för konsekvenserna av att ta in spelare från NTH.

Det har du sant i om man kan försvara sig om man tar i flyktingar. Men å andra sidan vem vill bli kallad för flyktingstam? :cool:
 

DeletedUser

Guest
Det har du sant i om man kan försvara sig om man tar i flyktingar. Men å andra sidan vem vill bli kallad för flyktingstam? :cool:

Ingen kan väl å andra sidan seriöst påstå att KILT skulle vara en flyktingstam för att de tagit in några spelare från NTH?
 

DeletedUser

Guest
Alla stammar tar någon gång tagit in flyktingar, nämn en stor stam som inte har tagit in en spelare som varit i krig?

Frågan handlar väl mer om vad man mellan olika stammar har kommit överäns om, samt vilken relation man har till den "andra" stammen.

Har man relation så ska man absolut respektera flyktingstatusen, till 110% enligt min mening.
Men har man ingen relation och inte vill bygga sig en relation till den andra stammen, så förstår jag inte varför man skulle ta hänsyn till flyktingstatusen?

Menar vem bryr sig egentligen om vad fiende tycker, är ju faktiskt ett krigspel och inte simcity spel?

Dessutom är man flykting när man leder ett krig??
 

DeletedUser

Guest
Nth

Dom ledde för att vi krigade mot frälst oxå men nu så hade vi börjat anfalla dom. Det var lite synd att vi inte fick kriga klart först,Men vi har nu kommit överrens med dom o kilt så ärendet är slut.
Nu släpper vi detta o går vidare mot nya mål.
PREKO
 

DeletedUser

Guest
Vinnare UTE mot alla odds.

Sa jag inte att jag trodde på er? (;
 

Theworys

Member
Reaktionspoäng
0
Beskriv på vilket sett dem är vinnare Tersais tack :)
Ser varken det på statsen eller ngt diplomatiskt (?)
 

DeletedUser

Guest
Alla stammar tar någon gång tagit in flyktingar, nämn en stor stam som inte har tagit in en spelare som varit i krig?

Frågan handlar väl mer om vad man mellan olika stammar har kommit överäns om, samt vilken relation man har till den "andra" stammen.

Har man relation så ska man absolut respektera flyktingstatusen, till 110% enligt min mening.
Men har man ingen relation och inte vill bygga sig en relation till den andra stammen, så förstår jag inte varför man skulle ta hänsyn till flyktingstatusen?

Menar vem bryr sig egentligen om vad fiende tycker, är ju faktiskt ett krigspel och inte simcity spel?

Dessutom är man flykting när man leder ett krig??

Såvitt jag vet har aldrig RAV tagit in flyktingar, men jag kan ha fel. I övrigt skriver jag under på allt ovanstående.
 

DeletedUser

Guest
Såvitt jag vet har aldrig RAV tagit in flyktingar, men jag kan ha fel. I övrigt skriver jag under på allt ovanstående.

Well RAV har tagit in fd crow spelare, dock så har de sköts diplomatiskt....men dem är ju sk flyktingar i den bemärkelsen att de sk flyr från ett krig....
Alla stammar har gjort de mer eller mindre skala...diplomatisk eller inte...
 

DeletedUser

Guest
Hmm, kan inte förstå att vissa kallar dem spelarna från NTH som gick över till KILT för flyktingar?

Dem vann statistiken, och vad jag har sett och hört har dem knappt fått några incs :cool:
 

DeletedUser

Guest
Men kollade statestiken mellan UTE vs frälst och nth sista 2-4 veckorna. Vi tog mer byar från frälst då de låg närmare sammtidigt som vi fick anfall från NTH vi hade precis börjat ta byar från NTH men hoppsan då va dom med i KILT... Så kom inte och säg att NTH vann för det har dom redan bevisat att dom inte gjort.
 

DeletedUser

Guest
NTH var en stam på 9 pers som ledde kriget mot UTE med över 1mill poäng i differens på övertagna byar. De finns statistik på detta...

Dock så kommer Preko använda sig utav argumenten "Vi körde precis över Frälst och skulle precis fokusera på nth mer för att även köra över dem".

Då jag själv lagt av med TW så orkar jag verkligen inte sitta och beskriva att Frälst lagt av efter att de ägt UTE utav olika skäl. För att de fått bättre kontot, problem IRL etc etc...

Dessutom så kan UTE fortfarande gå på f.d. NTH spelare, chansen att de ber om assistans från övriga KILT spelare är ytterst liten. Det är bara att köra på! :)
 

DeletedUser

Guest
Well RAV har tagit in fd crow spelare, dock så har de sköts diplomatiskt....men dem är ju sk flyktingar i den bemärkelsen att de sk flyr från ett krig....

Dåså, då är ju även grabbarna i NTH okså flyktingar, att dom leder statistiken har inget med saken att göra. då dom trots allt ("i den bemärkelsen") stack från stammen mitt under ett pågående krig.

Sedan om det är så viktigt eller inte att ta hänsyn till UTE är väl skitsamma för tillfället :)
 

DeletedUser

Guest
Det du säger kanske är sant Haziro men du kan inte säga att vi förlorade kriget? Visst många av er hade viktigare saker IRL att ta hand om, det respekterar jag men att de som gick över till KILT ska få säga att dom vann över oss i krig är inte rätt enligt mig. Vi hade också förluster när det gällde spelare på samma sätt som ni.

Det gick som det gick, var roligt att kriga mot er så länge det varade iaf.

/bow
 

DeletedUser

Guest
Dåså, då är ju även grabbarna i NTH okså flyktingar, att dom leder statistiken har inget med saken att göra. då dom trots allt ("i den bemärkelsen") stack från stammen mitt under ett pågående krig.

Sedan om det är så viktigt eller inte att ta hänsyn till UTE är väl skitsamma för tillfället :)

alla har ju olika åsikter om vad som är en flykting. Spelar det egentligen nån roll om folk kallar nån flykting?
 
Topp