Nordisk server???

Gnaget1891

Member
Reaktionspoäng
0
Har funderat en del nu faktist och undrar lite om det vore möjligt att göra en nordisk värld och slå ihop dom nordiska länderna för att på så sätt få nån värld med dom gamla goa spelarsiffrorna igen?

Skulle gärna vilja se spelares reaktion på denna ide och även .se teamets tankar kring iden om det helt enkelt är möjligt att få våra tyska vänner att skapa en nordisk server/sida :)

ja anyway det var lite tankar bara som jag gärna ser respons på positiv som negativ ;)

// Gnaget1891 ha en trevlig lördag mina vänner :)
 

DeletedUser

Guest
Bara kul o positivt, en lagom värld med lite fler spelare än .se men mindre än .net.
Kul att strida mot sina grannländer också eller joina dom som bröder. :)
 

DeletedUser

Guest
Har väl varit på tapeten flera gånger? Skulle ju vara bra då världarna är hur små som helst.
 

DeletedUser

Guest
Ja, jag tycker att man kan slå ihop den svenska servern med norska, danska och finska. Sen ha Svenska/Engelska som enda språket man får använda. Men tror aldrig de kommer hända.
 

DeletedUser

Guest
Detta har vart uppe som förslag förut. Gaffel & Nino sa att det tyvärr inte var tekniskt möjligt.
 

DeletedUser

Guest
Gå in i respektive forum och be dem komma hit. Finns intresset hos norrmän och danskar så kommer de.
 

TheCuteHero

Member
Reaktionspoäng
0
Problemet låg inte i att länka sidorna utan med språket som jag förstod det hela.

Som sagt - det var en lång tråd om en skandinavisk server som jag la upp för x antal år sen som fick det där svaret.

språket borde ju inte vara ett problem om man har en server engelska? antar att de flesta kan engelska :confused:
 

DeletedUser

Guest
Kan ju finnas under inställningar att byta mellan svenska, danska och norska.
 

TheCuteHero

Member
Reaktionspoäng
0
Då finns .net var svaret vi fick då.



var ett av förslagen då med men som sagt - ej tekniskt möjligt eller vad Nino nu skrev, tyvärr! Vill själv ha en sån här server

det bevisa rju bara en gång för alla att tw.se aldrig kommer bli större utan bara mindre..

"gå över till .net" som förslag var det dummaste jag hört.. men man är väl tvungen snart eftersmom det knappt finns spelare till att ens komma ut till k64 längre
 

DeletedUser

Guest
Detta har vart uppe som förslag förut. Gaffel & Nino sa att det tyvärr inte var tekniskt möjligt.

Det er kun språket. Dersom de ønsket det ville det være mulig å finne en løsning. Man kunne for eksempel lenket direkte fra en verden på TW.no til innloggingen for en verden som er på TW.se sin server. Jeg kan ikke tro at det krever veldig mange tekniske endringer.

Dersom viljen er der fra community managerene på de nordiske / skandinaviske landene kan de sikkert få noe til.

Gå in i respektive forum och be dem komma hit. Finns intresset hos norrmän och danskar så kommer de.

Interessen er nok der. Men det er nok ikke mange nok som leser på forumet, så det ville ikke kommet annet enn en og annen pre-made stamme.
 

DeletedUser

Guest
Lägg där till växelkursen för de olika valutorna som finns i länderna.

Då är det bättre att samla ihop 500 Norska spelare, 500 svenska oj men nej, jag glömde, det finns ju inga 500 svenska spelare på .se, snacka om att fucka upp ordentligt.

Ponera att det finns så många svenska spelare och norska spelare.

Då kan man gå samman på en engelsk server och kriga typ i en (scandic tribe Against the rest) stavningen beror på hallondrickan om det är någon som kastar upp.

Så där är vi nu säg ca 1.000 Skandinaviska/Svensk/Norskar mot hela världen vore inte det något istället.

Eller ett helt klart mer intressant alternativ är att vi möts upp på Heden och gör upp med norbaggarna direkt. Mano el mano så får vi se vilka som är bäst. Oj glömde Svenska mästarna i Huliganism kommer med 900 busslaster så hoppas Norbaggarna bjuder upp till dans. Nej, AIK är oskyldiga.




Skit vad svulstigt detta blev.

Bara som ett avslut, Norge och Sverige mot världen kanske vorde något det....
 

DeletedUser

Guest
asså?? Nej men det var en väldigt fin idé som Grimlock hade.
 

DeletedUser

Guest
Uppenbarligen är problemet inte tekniska, problemen handlar framförallt om pengar.

Som ni kan se så lider de nordiska världarna av samma problem:
För få spelare.
En nordisk värld är helt enkelt inte tillräckligt lönsam för att man vill/kan forska vidare i ämnet.


Mister P: Varför inte bjuda in Egypten när man ändå håller på.. oh wait.
 

DeletedUser

Guest
Han sa det :)

För lite folk spelar i Norge,Sve,Danmark,Finland för lite folk och de som spelar där vill ju inte spela på .se av stolthet med få undantag, vet vilka ni är men nämner er ikke. :)

Alternativet är att starta upp 10-50 stammar på w.90 eller hur långt har dom nu kommit? _=)

15 Norska stammar, 15 Svenska stammar, 15 Danska och finska stammar, vad kan det bli i folkräkning? 800,2000?

Jag har haft ledigt för länge för veta vad inställningarna är och om intresset finns där för en gemensam allians mot omvärlden på en främmande server som net us eller vad de nu heter. etc etc
 
Topp