NiT vs PBT

DeletedUser

Guest
Jag måste faktiskt hålla med Danneboy lite. Jag och säkert många fler hade nog förväntat oss ett ännu bättre resultat från NiT's sida. NiT är en stam som har tappat mycket senaste tiden, det är en sak som är säker. Med den uppställningen de hade före mergen med THO såg NiC ut att kunna konkurrera med NoD på v3 i effektivitet men detta är inte ens i närheten av vad NoD åstadkommit.

Nevertheless, ni har en stor ledning och jag tror inte PBT kan stoppa er.

Lycka till båda sidor!

När var NoD effektiv?

vi hade bajenbruden som i prinschip fick köa hela norra fronten, tror det var enbart hon som gjorde att vi inte brakade ihop.
I väst så hade vi runt 5 spelare som lyckades vinna mot st, där nettan och spatt lyckades hålla tillbaka deras offensiver.
I öst så hade vi du, nixu och dante som anföll en inaktiv stam.

Större delen av nod var inaktiva om det inte var för bajenbruden, nettan och kixsan hade vi gått under tidigt, två av dom spelar fortfarande i NiT och skulle ranka dom två som .ses bästa defensiva spelare. Så NiT har fan bättre spelare än vad NoD hade, de saknar bara kixsan så hade det i prinschip varit omöjligt att ta dem.
 

skal

New Member
Reaktionspoäng
0
NiT hade det klarat galant utan oss ATWM, det är jag helt övertygad om. Men eftersom vi har ett bra samarbete så är det självklart vi fortsätter bygga vidare på det och förbättra våra rutiner. Lika barn kötta bäst :)
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte varför ni trackar ner NiT. Det finns NÄSTAN inga bra stammar på v7, det NiT och ATWM har gjort kan nästan ingen annan stam klara av, förutom Wombat kanske. Ni måste förstå att NiT och ATWM har startat ett krig mot många starka spelare, PBT + co. är inga att leka med, och det är svårt när bara spelarna längs krigskusten har chans att adla byar snabbt.

Och även här finns moralskillnader för vissa, kan göra vissa attacker chanslösa.
 

DeletedUser

Guest
Nu har jag varit och raderat lite i tråden. Håll er on-topic, har ni något emot en annan spelare så får ni acceptera att alla har rätt att posta sina tankar och åsikter så länge de är relaterade till diskussionen i tråden. Att be folk att inte posta/posta mindre är aldrig on-topic, även om ni ber dem sluta spamma/skriva off-topic. Finns rapporteringsfunktioner för det gott folk så tar vi moderatorer hand om det om det behövs.
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår inte varför folk klagar på NiT, de har genomfört det här kriget på ett lysande sätt. Men nu är det väll snart dags för Wombat att sluta planera och börja anfalla så då får ju NiT passa sig. :p
 

DeletedUser

Guest
Personligen har min enda diplomatiska kontakt (då jag hade denna roll i en annan stam tidigare) med "den store grannen" inte gått i detta tecken utan jag anser mig ha blivit vänligt, korrekt och fördelaktigt bemött, men jag har sett hur andra behandlats, och det föder aversion. .

Var den stammen du påpekar den du lämna helt utan anledning? vcar ju några månader sen nu men har för mig stammen var gåendes uppåt, inga fiender.. precis lagt upp massa ledning och allting (du var ju med den nya ledningen med dom andra) och så där 1 vecka efter alla ni blivit ledre så drog ni till OV?

Tänkte man kunde få "2 fluggor i en smäll" där :p
alltså förklarning varför lämningen och om det var den stammen du påpeka (TDK tror jag den hette.. minns inte längre ^^)
 

DeletedUser

Guest
Har kollat på kartorna varje dag och följt utvecklingen. En klart imponerande prestation av NiT, de rullar upp PBT över HELA frontlinjen. Det är en rasande fart i erövringen, och då ser jag inte PBT som någon noobstam (notera att jag pratar i dåtid, då jag anser att PBT är förlorat redan).
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: NiT
Players:

Side 2:
Tribes: PBT
Players: Greken Trelleborg

Timeframe: Förra månaden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 1,429
Sida 2: 824
Skillnad: 605

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 812
Sida 2: 173
Skillnad: 639

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 13,082,126
Sida 2: 6,695,551
Skillnad: 6,386,575

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 7,816,078
Sida 2: 1,575,229
Skillnad: 6,240,849

image.php
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: NiT
Players:

Side 2:
Tribes: -P- OV PBT
Players:

Timeframe: Förra månaden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 1,429
Sida 2: 1,256
Skillnad: 173

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 971
Sida 2: 238
Skillnad: 733

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 13,085,874
Sida 2: 9,641,504
Skillnad: 3,444,370

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 9,154,030
Sida 2: 2,187,424
Skillnad: 6,966,606

image.php
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: NiT
Players:

Side 2:
Tribes: -P- OV PBT
Players:

Timeframe: Förra månaden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 1,429
Sida 2: 1,256
Skillnad: 173

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 971
Sida 2: 238
Skillnad: 733

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 13,085,874
Sida 2: 9,641,504
Skillnad: 3,444,370

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 9,154,030
Sida 2: 2,187,424
Skillnad: 6,966,606

image.php

dom håller inte inne något alls
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: NiT ATWM
Players:

Side 2:
Tribes: OV PBT -P-
Players:

Timeframe: Förra månaden

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,352
Sida 2: 275
Skillnad: 1,077

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 12,652,757
Sida 2: 2,539,378
Skillnad: 10,113,379

image.php
 

DeletedUser

Guest
ingen vinnande taktik från OV, PBT och -P-.. det fungerar bara inte att nästan ta tillbaka en by så fort dom tar sex stycken.. ni förlorar på det.. ne men allvarligt ni kanske skulle ta och deffa lite bättre?? ingen stam är ostoppbar.. kom igen nu visa lite tåga.. hög moral och kriga nu båda sidor.. jag tar inte sida i kriget bara skriver vad jag tänker.. jag menar ni borde ju kunna göra mer motstånd..
 

DeletedUser

Guest
ingen vinnande taktik från OV, PBT och -P-.. det fungerar bara inte att nästan ta tillbaka en by så fort dom tar sex stycken.. ni förlorar på det.. ne men allvarligt ni kanske skulle ta och deffa lite bättre?? ingen stam är ostoppbar.. kom igen nu visa lite tåga.. hög moral och kriga nu båda sidor.. jag tar inte sida i kriget bara skriver vad jag tänker.. jag menar ni borde ju kunna göra mer motstånd..

får räkna med att nit har några tusen byar mer
 

DeletedUser

Guest
vad har det med saken att göra?? man kan deffa och hålla sina byar från större motspelare med..
 
Topp