Några frågor om adelsmän...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jo, om man attackerar en by med en adelsman så sjunker byns lojalitet med 20-35. Men om...:

1: ... man attackerade med fler än en adelsman, så skulle lojaliteten sjunka med mer än bara 20-35, right? Så om om lojaliteten skulle sjunka mer om man attackerade med fler adelsmän, så skulle det väl vara en 100% chans att man tog över en by om man attackerade med 5 adelsmän, och alla överlevde?

2: När man tar över en by, så "försvinner" ju adelsmannnen man attackerade med. Och om man nu skulle ta över en by med 5 adelsmän, skulle alla 5 adelsmännen försvinna då, eller bara en av dem?
 

DeletedUser

Guest
för att svara på alla frågor.

1. Nej, det går inte att ta ner lojaliteten med mer än 20-35 varje gång så skicka bara en adelsman åt gången. Det är därför många skickar 4-5 adelsmän i rad i ett så kallat adelståg.

2. Om man skulle kunna skicka 5 och ta över byn direkt så skulle bara en adelsman försvinna ändå.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
1 adelattack med 1 adel = 1 adelattack med 100 adel i.

d.v.s du tjänar inget på att skicka med fler adelsmän
 

DeletedUser

Guest
Tack så mycket för svaren. Och med adeltåg, menar du då att man skickar en attack med en adelsman, sen, sekunden senare skickar man en ny attack med en admelsman?
 

DeletedUser

Guest
Och man skickar med lite trupper - du kan kolla i English part of R.E-family vs TDA vad man kan skicka med en adelsman.

(där ser kan du även se att en viss spelare *hostar* bara bryr sig om att påvisa sin egen poäng, inte att nobla sin dåvarande motståndare)
 

DeletedUser

Guest
Tack för svaren och rätta mig om jag har fel, men man kan väl inte ha mer än en adelsman åt gången på svenska server 2?
 

DeletedUser

Guest
Tack för svaren och rätta mig om jag har fel, men man kan väl inte ha mer än en adelsman åt gången på svenska server 2?

I v2 kan man ha en adel för varje level du har på de sammanlagda akademierna i dina byar. Exempel:
By 1 akademi level 3
By 2 akademi level 1
By 3 ingen akademi.

Med detta kan du ha 2 adelsmän i valfia byar. en i verdera by med akademi eller 2 i samma. att du inte kan ha fyra beror på att du har tagit två byar och dessa avräknas,
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp