Mynt eller paket

DeletedUser

Guest
Spelade på v3 ett tag där det var myntsystemet som användes och tyckte först "paketsyststemet" kändes bättre men har blivit lite tveksam.

Läste att man ville få mera krig i v4 men det blir ju så d.... dyrt att bli av med en adelsman jmf med myntvarianten där adlemannens pris inte ökade.

Om ngn duckar rensattackerna och dödar adelsmännen så måste det ju kännas ruggigt tungt med paketvarianten. Skulle försöka hitta annat byte i det läget...
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Vaddå adelsmannens pris inte ökade???

Okej, att utbilda adelsmannen med mynt kostar 40.000 50.000 50.000 + Kostnaderna för att prägla guldmynten...

Adelsmännen är på så sätt billigare med paket-systemet eftersom där lagrar man upp resurser för adelsmannen 28000, 30000,25000 = Vad ett guldmynt kostar.

Paketsystemet enligt min åsikt är bäst. Kostar mindre och är enklare... Dessutom om adelsmannen skulle dö med paket system kostar den endast 1 paket = 28K,30K,25K...
 

DeletedUser

Guest
+ så kan man inte adla en by mer än en gång, då det endast står att dina trupper har hälsat på din nya by etc. Men om en stampolare tagit byn före så kan man inte ta tillbaka byn om inte ngn av de inblandade gått ur stammen...
;)
 

DeletedUser

Guest
+ så kan man inte adla en by mer än en gång, då det endast står att dina trupper har hälsat på din nya by etc.
Det stämmer inte, jag dubbaladlade min senaste by. Tyvärr kostar en nya adelsman dessutom fullt pris till skillnad från om han hade dött en "normal" död.
 

DeletedUser

Guest
Läste att man ville få mera krig i v4 men det blir ju så d.... dyrt att bli av med en adelsman jmf med myntvarianten där adlemannens pris inte ökade.

Om jag inte har räknat fel nu så kostar 10 adels med mynt

Källkod:
trä	lera	järn
1940000	2150000	1875000

Och med paket-priset för 10 adels är
Källkod:
trä	lera	järn
1540000	1650000	1375000
 

DeletedUser

Guest
japp det är billigare att bygga adels med paket. Men vad jag inte gillar är att man inte kan suicida adels för att sedan bygga upp dom i en annan by. 1paket-priset gäller bara i den byn som adeln tillhörde innan den dog:( vill man bygga adels i en ny by måste man lagralagralagra....
 

DeletedUser

Guest
Det stämmer inte, jag dubbaladlade min senaste by. Tyvärr kostar en nya adelsman dessutom fullt pris till skillnad från om han hade dött en "normal" död.

jaha... :eek:

surt... :p

men jag hade nog rätt om en sak iaf, man kan inte adla en stampolares by iaf... ;)
 

DeletedUser

Guest
Vaddå adelsmannens pris inte ökade???

Adelsmannens pris ökade inte däremot behövde du prägla fler guldmynt för att kunna bygga han. Guldmynten "dog" ju inte om adelsmannen gjorde det, så det var ju ganska lätt att bygga en ny.
Nu antar jag att du måste börja om med samtliga paket om adelsmannen dör, eller...?

/
 
Senast redigerad av en moderator:

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
Vaddå adelsmannens pris inte ökade???
QUOTE]

Adelsmannens pris ökade inte däremot behövde du prägla fler guldmynt för att kunna bygga han. Guldmynten "dog" ju inte om adelsmannen gjorde det. Nu antar jag att du måste börja om med samtliga paket om adelsmannen dör, eller...?

/

Nej dör adelsmannen får man tillbaka den för priset av vad den första adelsmannen kostade...
 

DeletedUser

Guest
Vaddå adelsmannens pris inte ökade???
Paketsystemet enligt min åsikt är bäst. Kostar mindre och är enklare... Dessutom om adelsmannen skulle dö med paket system kostar den endast 1 paket = 28K,30K,25K...


Läste hela din post den här gången. Du säger ju att det bara kostar ett paket att bygga om han, i så fall behöver jag ju inte vara så rädd om mina adels :p

/
 

DeletedUser

Guest
Men om du tar en stad och någon annan eller du själv adlar den från dig så får du inte tillbaka resurserna!:eek:
 

DeletedUser

Guest
Gillar mynten bättre.

Fast packeten är det lite mer strategi i...
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar också mynt bättre men paket värkar vara billigare:D
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår mig inte på paketen... håller mig till mynt, när möjligt... hoppas det kommer på v5 igen.
 
Topp