Mussor säger adjö

DeletedUser

Guest
Hej alla vänner och bekanta på v7!

Tiden har kommit för mig att lägga ner.

Jag har, som många nog vet, under två år på v7 kämpat med tappra och trevliga spelare i kanonstammarna X{v*}, CTWA* och AN genom flera stora krig mot många fina krigare och stammar. En lite mer personlig avtackning till alla härliga spelare jag mött kommer skrivas senare, det jag skriver nu handlar om varför jag lägger ner just nu.

Om man följer CTWA* och NiTs historia fram till mergen så var det två stammar som med kombinationen skicklighet och tur och envishet lyckades övervinna allt motstånd, stundtals var det riktigt svettiga situationer. Dock var det så att CTWA*s seger över Wombat, med efterföljande rekrytering i ett slag gjorde CTWA* och NiT till odiskutabelt starkast - det gick helt enkelt väldigt fort på sluttampen.

Nu står, som vi alla vet, v7 inför endast två alternativ:

1. Antingen blir det någon form av robinsonomröstning där 60 spelare kan merga ihop i en superstam och därmed släcka världen. Om AN/Core/UA vill göra en sån uppgörelse så kan ingen stoppa dem (ni kan tjoa bäst ni vill här på forumet, men de har makten att göra det om de vill. :rolleyes:)
2. Eller så måste någon av stammarna bryta diplomatiska band med de andra och starta det sista kriget. Det kan ju bli kul, om man gillar sånt. Jag gillar inte tanken på brutna band med stammar som blivit goda vänner och skulle inte vilja vara diplomat i en stam som gör så utan annan anledning än segervittring. Det må vara ett spel men heder är viktigt. Jag är inte heller så jäkla sugen på krig mellan stammar i den storleken vi pratar om här, det är helt enkelt segt som tusan och kommer mer handla om vilka som tröttnar först, snarare än att någon egentligen vinner.

Med andra ord - för mig blir det inte bättre än vad som redan hänt - jag har haft otroligt kul och jag vill inte svika någon jag valt att kalla vän i spelet - och hur man än gör nu så måste man göra det. Därför lägger jag istället ner.

Därutöver så måste jag tillägga att de senaste diskussionerna på detta forum tog bort den sista gnuttan entusiasm jag kände inför fortsättning på v7. Jag drar här ett par exempel.

- Det känns som många tycker att det på något sätt är fult att vår stam och våra allierade med kombination av skicklighet och diplomati så att säga redan vunnit världen - samt att folk utanför AN/Core/UA verkar tycka att det är upp till dem hur slutspelet ska bedrivas. Det gör inte den trista situationen ett dugg roligare, om man säger så.
- Dannemails må ha sina charmiga drag men nej danne, det är inte imponerande att du lyckas ducka en del attacker och samla på dig OBF, även inför övermakt, när du förlorar typ 300 byar och dessutom inte tar tillbaka mer än en. Räkna på vad du minimalt skulle få för OBF när vi rensade alla dina byar. Det är inte heller kul att du kör fem trådar om samma sak och inte blir det bättre när du först kör en stam som bara adlar barbarer, för att sen klaga på Core och UA för de är fega för de inte försöker backstabba AN.

Så, jag hoppas alla förstår mitt beslut och till alla som kallat AN för överdimensionerade fegisar så säger jag som kungen av Jerusalem i Kingdom of heaven: "remember me like I was" innan vi blev så stora och dominerande, utan som en hårt kämpande spelare och diplomat och stundtals humoristisk kommentator på detta forum.

Jag lägger alltså ner "in game", men kommer stanna här i forumet och heja på AN ända in i kaklet, hur det än nu blir. :D
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Jag har aldrig spelat v7, men jag har följt världen då den länge var en av de mest intressanta. Alltid gillat dig och dina poster på forumet. Lycka till med att sluta, det kommer gå åt helvete!
 

DeletedUser

Guest
Tråkig nyhet måste jag säga. Lycka till och väl kämpat!
 

DeletedUser

Guest
Ha de så bra och se till att inte sluta här också
 

DeletedUser

Guest
Mussor the Merciful - for World President!
Du är en klok och unik man som förtjänar all den respekt och kärlek du får!

Men systematisk sim-city köttning (oavsett vem/vilka som håller i yxan) kommer alltid vara "värre" och mer spelförstörande än barbaradling i mina ögon.
Sim-city köttning är tillåtet men andefattigt, det låser speldynamiken för alla (särskilt i mid och end game) och skapar uppblåsta stor-spelare istället för ödmjuka krigare
Det andra må ha dåligt rykte, men är inte på långa håll lika "skadligt" för TW totalt sett som sim-city köttnings tendenserna världarna över är på ett generellt plan

Detta är två av TW's oglamorösa syltburkar och många kletiga fingrar finns i båda - den ena smusslas det tyst med av "makten", den andra ondgörs offentligt och generellt

Men det är ju ett spel och en lek, så jag håller med dig, bara för att man kan göra en sak behöver man inte göra det!
Det största utmaningen är oftast den lärorikaste vägen
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar inte tanken på brutna band med stammar som blivit goda vänner och skulle inte vilja vara diplomat i en stam som gör så utan annan anledning än segervittring. Det må vara ett spel men heder är viktigt. Jag är inte heller så jäkla sugen på krig mellan stammar i den storleken vi pratar om här, det är helt enkelt segt som tusan och kommer mer handla om vilka som tröttnar först, snarare än att någon egentligen vinner.

Word! kunde inte sagt det bättre. Önskar dig en god fortsättning o lycka till irl.
 

DeletedUser

Guest
synd att du slutar musslor. du var en av dom bästa diplomaterna v7 har haft. önskar dej all lycka i RL


den danne. deta kanske kommer som en chock men ingen kommer minnas dej efter att du slutar skriva här. du blir bara en av 30k spelare som under dom senaste 2åren kommit och gått i v7.
 

DeletedUser

Guest
JAg har själv inte haft någon kontakt med dej ( vad jag minns ) Men vad jag förstår de så är de ett tungt namn som lämnar v7 igen.

Lycka till med allt IRL och gratulerar!!:)
 

DeletedUser

Guest
Tråkigt att du slutar, även om jag aldrig har interagerat med dig ingame, så har jag märkt att du har varit en bra spelare med rätta kontakterna, och väldigt mycket skojiga upptåg för dig. :)

Ha det gött!

/ emme
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Mussor, dina inlägg på forumet har varit i fröjd att läsa. Jag kommer att sakna dig, men hoppas att vi inom ett år syns på en ny värld.
Känns som att man skulle kunna skriva ett hur långt inlägg som helst om hur trevlig/sympatisk etc du är. Istället vill jag bara säga tack.
Tack för den tid som varit.

/x
 

wafa

Member
Reaktionspoäng
0
Känner att jag måste bryta mitt löfte att aldrig mer säga något på detta forum.

Mussor, du är en av V7s mest gillade profiler, av andra såväl som av mig. Du livar verkligen upp både forumet och V7.
Dessutom är du väldigt trevlig att ha att göra med i PM, även i stunder där vi är på olika sidor av ett krig!

Utan dig kommer inte V7 vara sig själv och jag är övertygad om att många håller med mig när jag säger detta.

Mvh
Wafa
 

Rayober

New Member
Reaktionspoäng
0
Mussor, du kommer att vara saknad på V7. Det har vart en fröjd att ha dej som Diplomat, spelkamrat, forums kung, och ledare. Du är en nyckelperson på V7 och kommer alltid att vara så. Tack för din tid och att vi kanske träffas igen.

Mvh Rayober och sKaL.
 

roytoyboy

New Member
Reaktionspoäng
0
Adjö mussor

Du förgyllde många timmar & dagar i vårt interna forum i CTWA* & även externa forumet.

Bara hoppas att man någon gång får vara i samma stam som dej igen.

mvh
roytoyboy
 

libertycity

New Member
Reaktionspoäng
0
Minns något om ett film manus i X{v*} forum, finns det kvar Mussor så dra den här på externa.

/Libertycity
 

John R Cash

Member
Reaktionspoäng
0
En sorgsen dag, Jag har dig att tacka för att jag överlevt på V7
Du har varit en stor inspiration, en lysande diplomat och en god vän
Hoppas man stöter på dig senare på någon annan värld =)

Mvh (som du brukade kalla mig)
The Man In Black
 
Topp