mur?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
hej jag undrar vad det är för skillnad på grundläggande försvar och försvarande bonus.
Kan någon förklara dessa två saker och vad de innebär skulle vart jätteschyst:)
 

DeletedUser

Guest
kort förklaring

Grundläggande försvar är hur mkt muren dödar ensam.

Försvarsbonus är hur mkt bonus muren ger till försvararna.

detaljerad förklaring

En spjutmans krigstatistik är såhär:

Offensiv styrka 10
Generellt Försvar 15
Kavalleriförsvar 45
Försvarsbågskyttar 20

En svärdmans är såhär

Offensiv styrka 25
Generellt Försvar 50
Kavalleriförsvar 15
Försvarsbågskyttar 40


Om vi sätter svärdmannen som försvar mot spjutmannen så kommer svärdsmannen generella försvar jämnföras med spjutmannens offensiva styrka

alltså: 50 mot 10. Det är väldigt lätt att räkna ut hur utgången kommer att bli. spjutmannen tar 10 ''liv'' från svärdsmannen och försvararen tar död på spjutmannen enkelt. Det krävs alltså 5 spjutmän för att ta ner en svärdsman i anfall.

muren då

Murens grundläggande försvar ger ett generellt försvar precis som alla andra trupper.

Om vi tar en lvl 20 mur. Den ger 1020 i grundläggande försvar. Alltså så skulle den kunna döda 102 st spjutmän helt själv.

Murens försvarande bonus på en lvl 20 är 107 %. Den försvarande bonusen ges till trupperna som försvarar byn. Och 100% blir ju det dubbla... så om vi haft 100 svärdmän i försvar skulle effekten bli mer än 200.

alltså så skulle en försvarande styrka på 100 spjutmän och en lvl 20 mur döda 102+500 gånger 2 = 1102 spjutmän.

Så är iaf hur jag uppfattat det.:)
 

DeletedUser

Guest
men det stämmer inte..
om man har 100 spjutmän i försvar och nån attackerar med 1102 spjutmän(som du skrev) och man har en lvl 20 mur då dör bara 252 st??
så det är fel..
 

DeletedUser

Guest
men det stämmer inte..
om man har 100 spjutmän i försvar och nån attackerar med 1102 spjutmän(som du skrev) och man har en lvl 20 mur då dör bara 252 st??
så det är fel..

En lvl 20 mur dödar 102 helt själv... Resten har dina egna dödat... Eftersom att anfallarna troligen dödade någon och därför ändrades resultatet.
 

DeletedUser

Guest
Visst har du rätt. Men du har räknat med 100% Lycka och 100% Moral och därför har du fått fram det resultatet. Räkna med nollpunkten i lycka och ~25-50% Moral.
 

DeletedUser

Guest
Visst har du rätt. Men du har räknat med 100% Lycka och 100% Moral och därför har du fått fram det resultatet. Räkna med nollpunkten i lycka och ~25-50% Moral.

Jo precis. Lyckan och moralen spelar stor roll.

En gång anföll jag en kille efter noggrant trippelkollade simulationer... Förlusterna blev väldigt kostsamma eftersom att jag hade typ -25% i lycka:(
 

DeletedUser

Guest
haha xD
bad luck for you, jag attackerade och moralen var på 35% (det minsta man kan ha)
 

DeletedUser

Guest
haha xD
bad luck for you, jag attackerade och moralen var på 35% (det minsta man kan ha)

Hehe. Jag fick ca: 2000 mer i förlust än vad jag räknat med och det var för ett tag sedan så då var det kanske 1/3 av min arme som skulle ha överlevt :(

Dock lyckades jag ta byn och kan nu ses som ''Central Town'' :)
 

DeletedUser

Guest
Hehe. Jag fick ca: 2000 mer i förlust än vad jag räknat med och det var för ett tag sedan så då var det kanske 1/3 av min arme som skulle ha överlevt :(

Dock lyckades jag ta byn och kan nu ses som ''Central Town'' :)

Jag simulerar ALLTID med -25% lycka och kollar upp vad min moral skulle bli i förväg, på det sättet så har jag hitintills aldrig missat ett anfall när jag vetat omständigheterna...

...svårigheterna ligger ju att man inte vet att det minuten innan kanske kommer en assist eller liknande...

Jag har flera ggr blivit attackerad av personer som inte ens scoutat mina byar först... mycket dumt av dem...
 

DeletedUser

Guest
kort förklaring

Grundläggande försvar är hur mkt muren dödar ensam.

Försvarsbonus är hur mkt bonus muren ger till försvararna.

detaljerad förklaring

En spjutmans krigstatistik är såhär:

Offensiv styrka 10
Generellt Försvar 15
Kavalleriförsvar 45
Försvarsbågskyttar 20

En svärdmans är såhär

Offensiv styrka 25
Generellt Försvar 50
Kavalleriförsvar 15
Försvarsbågskyttar 40


Om vi sätter svärdmannen som försvar mot spjutmannen så kommer svärdsmannen generella försvar jämnföras med spjutmannens offensiva styrka

alltså: 50 mot 10. Det är väldigt lätt att räkna ut hur utgången kommer att bli. spjutmannen tar 10 ''liv'' från svärdsmannen och försvararen tar död på spjutmannen enkelt. Det krävs alltså 5 spjutmän för att ta ner en svärdsman i anfall.

muren då

Murens grundläggande försvar ger ett generellt försvar precis som alla andra trupper.

Om vi tar en lvl 20 mur. Den ger 1020 i grundläggande försvar. Alltså så skulle den kunna döda 102 st spjutmän helt själv.

Murens försvarande bonus på en lvl 20 är 107 %. Den försvarande bonusen ges till trupperna som försvarar byn. Och 100% blir ju det dubbla... så om vi haft 100 svärdmän i försvar skulle effekten bli mer än 200.

alltså så skulle en försvarande styrka på 100 spjutmän och en lvl 20 mur döda 102+500 gånger 2 = 1102 spjutmän.

Så är iaf hur jag uppfattat det.:)

det där med 107% försvarsbonus.
ÄR det både mot lätt kavalleri och vanliga?
Dvs att t ex 100 spjutmän får cirka 800 i kavalleriförsvar medans 100 svärdmän får cirka 1000 i generellt försvar?
Stämmer detta eller?
 

DeletedUser

Guest
kort förklaring

Grundläggande försvar är hur mkt muren dödar ensam.

Försvarsbonus är hur mkt bonus muren ger till försvararna.

detaljerad förklaring

En spjutmans krigstatistik är såhär:

Offensiv styrka 10
Generellt Försvar 15
Kavalleriförsvar 45
Försvarsbågskyttar 20

En svärdmans är såhär

Offensiv styrka 25
Generellt Försvar 50
Kavalleriförsvar 15
Försvarsbågskyttar 40


Om vi sätter svärdmannen som försvar mot spjutmannen så kommer svärdsmannen generella försvar jämnföras med spjutmannens offensiva styrka

alltså: 50 mot 10. Det är väldigt lätt att räkna ut hur utgången kommer att bli. spjutmannen tar 10 ''liv'' från svärdsmannen och försvararen tar död på spjutmannen enkelt. Det krävs alltså 5 spjutmän för att ta ner en svärdsman i anfall.

muren då

Murens grundläggande försvar ger ett generellt försvar precis som alla andra trupper.

Om vi tar en lvl 20 mur. Den ger 1020 i grundläggande försvar. Alltså så skulle den kunna döda 102 st spjutmän helt själv.

Murens försvarande bonus på en lvl 20 är 107 %. Den försvarande bonusen ges till trupperna som försvarar byn. Och 100% blir ju det dubbla... så om vi haft 100 svärdmän i försvar skulle effekten bli mer än 200.

alltså så skulle en försvarande styrka på 100 spjutmän och en lvl 20 mur döda 102+500 gånger 2 = 1102 spjutmän.

Så är iaf hur jag uppfattat det.:)

det där med 107% försvarsbonus.
ÄR det både mot lätt kavalleri och vanliga?
Dvs att t ex 100 spjutmän får cirka 800 i kavalleriförsvar medans 100 svärdmän får cirka 1000 i generellt försvar?
Stämmer detta eller?
 

DeletedUser

Guest
det där med 107% försvarsbonus.
ÄR det både mot lätt kavalleri och vanliga?
Dvs att t ex 100 spjutmän får cirka 800 i kavalleriförsvar medans 100 svärdmän får cirka 1000 i generellt försvar?
Stämmer detta eller?

Jag antar det. min uträkning gjorde jag på att det logiskt sätt borde vara på det viset.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp