MoX-T fallerar - AN victory!

DeletedUser

Guest
MoX-T började denna vecka med kamikaze-liknande anfall med defftrupper. Tömning av byar brukar betyda att spelaren lägger av, i detta fall var det så många så vi antog att stammen antingen föll isär eller att MoX-arna förvandlats till reaktionära japaner.

I torsdags kväll kom både rykten och personliga PM om att MoX-T verkligen har kastat in handduken. Övermakten blev helt enkelt för stor och plockade på trupper var läget hopplöst. Här är en nytagen bild på Busig.

Chicken-Featherless.jpg


Detta blev ett ordentligt krig det med, där vissa fiender utmärkte sig med stor tapperhet, så som the ultimate warrior kyckling garga1, här på bild.

Celtic_Chicken.jpg


Intressant att notera är att tussen aldrig förlorade kriget, eftersom AN egentligen bara adlar barbarbyar och ägnar sig åt att få fiender bannade. Jag tror hon skulle passa i Score, om hon kan lista ut deras gåta det vill säga.

Nå, så åter till själva krigets förlopp. Det kommer skrivas många böcker som analyserar detta krig, inklusive kraften i att adla åtta byar på tre sekunder och så vidare.

Men vissa förklaringar är enklare än andra. T ex MoX-Ts lätta kycklingkavalleri, med endast 5 i vanlig attack, kunde inte mäta sig mot ANs deff.

chef-on-chicken.jpg


Tapperheten var stor på bägge sidor. Här är en bild på vår egen Sture Bärsärk, som försöker komma ifrån sin vikingaimage. Han har utsmyckat sig med en skalperad MoX-are som ni ser.

warrior.jpg


Coolin försökte sig på samma sak men det blev lite over the top tyckte vi andra.

chicken_man_500.jpg


Nåväl. Åter till freden. Vi har förstått att det nu uppstår stora hav av grå byar fulla med grå soldater. Tog det här fotot i morse.

terra-cotta-warriors-505887-ga-thumb-500x351.jpg


Som alla förstår kommer vi knappast adla upp dessa grå hav. Men den som adlar där hamnar på vår shitlist, vilket är en väldigt dålig lista att hamna på i v7.

Till sist, återigen, tack för ett bra krig och kudos till de tappra spelarna på bägge sidor!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tack själv för ett storartat krig:confused:, underbara bilder: ) Jag har redan kopierat och sparat en av dem. (gissa vilken) haha :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Synd att bilderna alltid ska få en att se så överviktig ut bara.. :(
 

DeletedUser

Guest
Hahaha, fina bilder du tagit! :)

Några av er kämpade oerhört tappert medan andra var besvikelser. Precis som i vår stam, alltså.

Iaf - grattis till segern AN, ATWM och alla stammar som inte vågade annat än att deffa er! ;)

Ha en skön och fredlig sommar.

Mvh
Brushi
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
bra kämpat till alla som har kämpat bra och önskar er en forsat rolig tid :)
edit krigar kyckling bilden var riktig snygg
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Jag får också i all ödmjukhet tacka medlemmarna i Mox-T för kriget. Det har stundom varit intressant och underhållande. Sommaren närmar sig med stormsteg och i takt med det har jag full förståelse för att motivationen och orken att spela Tw kan börja tryta hos en hel del medlemmar.

Det här var ett långdistanskrig med extremt långa vandringstider för många krigare på vardera sidan. Ytterst få hade ynnesten att ligga i fronten och kunna anfalla på rimliga anfallstider.

Den här typen av krig, vinner alltid den stam vars medlemmar är mest uthålliga och besatt av spelet. Det har varit skiftande aktivitet i båda lägren, men det finns spelare som varit mer aktiva än vad plikten kräver.


I andra trådar har det gnällts en del över att vissa fiender inte fått några anfall. Förklaringen till detta är lika självklar som enkel. De spelare som har ansetts som hot och av oss uppfattats som erkänt skickliga har vi lagt krutet på och satts upp som prioriterade mål. De andra har vi struntat i, i vetskap om att även dessa kommer att plockas när skickliga och aktiva kastat in handduken.

Jag vill också ge en eloge till de fiender som har hållit flera av oss i AN vakna och alerta och som gjort detta krig stundom spännande.
Utan er aktivitet hade kriget varit över för länge sedan.
Ingen nämnd, ingen glömd.

Om inget oförutsett händer återstår nu endast att plocka upp det som återstår.

Måste också passa på att ge en eloge till Mussor och hans eminenta bilder.

I all välmening och uppriktighet

Xray
 

DeletedUser

Guest
Ja, Grattis säger man väl då :)
Va väl inte helt oväntat, Dock trodde ja faktiskt mer på mox, lite pinsamt att säga nu men trodde detta krig skulle hålla på ett tag.
Ett litet Wombat Vs Atwm Krig, men så vart de ju inte
 

DeletedUser

Guest
ensam_soldat.jpg


Dagarna efter Kampen!

Sitter AN/ATWM's Trupper utan för dom (grå-byar) ruinerna som Moxxarna har lämnat efter sig, och suckar...



Bra kämpat bägge sidorna!
 

DeletedUser

Guest
Gratulerar!!

Kan tala för i stort sett alla i ARV när jag säger ÄNTLIGEN!!!
 

DeletedUser

Guest
Grattis AN!

Ska de bli roligt nu att hålla koll på ~5k barbarer?
 

linkk

Member
Reaktionspoäng
0
Vad händer med dom som fortfarande lever då?
Fortsätter ni att anfalla dom?
 

Bluepills

New Member
Reaktionspoäng
0
Även om jag nu inte var med mox-t till slutet ,,eller det var jag nog:) Så vill jag hylla de tappra krigare som var kvar och kämpade,vilket inte var många .Men lyckades trots detta hålla emot otroligt bra.

Hade nog snöat in mig för mycket på tw. Antar att för mycket fritid o spela tw har sina för o nackdelar.
Men ett stort grattis till AN. Trots allt så är de ju ni som visat vilka som bestämmer på denna värld:)

En stor eloge till Bersky , Master of you . Pungsparkarn som krigat på och visat stort engagemang för detta krig.Finns fler och ni vet vilka ni är.

- till den stora barbar/intern adlaren som tog mina byar efter jag visat inaktivitet och krigströtthet efter eran mäktiga krigs föring.

Mvh
Bluepills
 

DeletedUser

Guest
Grattis inte förvånad över utgången även om jag hoppats på en annan utgång men grattis :)
 
Topp