Moralen !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Varför kan man inte sänka moralen ? då menar jag istället för att den ska ligga på 20 moral när jag ska attackera en liten då kan den väll vara lite mer ?
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Förstår inte ett dug av din fråga. Vill du ha ett vettigt svar, se över din fråga och ställ om den på ett annat sätt.
 

DeletedUser

Guest
Öhm är kass på o skriva... så ta bort tråden ... hehe Sry
 

DeletedUser

Guest
som jag förstått det så vill du att det ska vara lättare att ta över små spelare?, alltså ha högre moral mot dem.
 

DeletedUser

Guest

ookej men jag bara sa nått där öppe...

kanske en liten bättre förklaring nu.

Om jag har 300 000 poäng och jag ska attackera en kille på 40 000 poäng då ligger moralen på 30 (tror jag) varför kan den inte istället vara på 50 ? man höjjer upp minimal nivån till 40 eller 50 elle nått.. en ide bara... kanske blir för lätt för den största spelaren att ta över byar då ? utan så stora förluster ?


som jag förstått det så vill du att det ska vara lättare att ta över små spelare?, alltså ha högre moral mot dem.

du förstog rätt..
 

DeletedUser

Guest
ookej men jag bara sa nått där öppe...

kanske en liten bättre förklaring nu.

Om jag har 300 000 poäng och jag ska attackera en kille på 40 000 poäng då ligger moralen på 30 (tror jag) varför kan den inte istället vara på 50 ? man höjjer upp minimal nivån till 40 eller 50 elle nått.. en ide bara... kanske blir för lätt för den största spelaren att ta över byar då ? utan så stora förluster ?


ja, det blir för lätt för stora spelare att ta över små spelare.
 

DeletedUser

Guest
Nå tror jag att du skulle vara glad att moralen var så låg om en kille som är 10 gånger så stor som dig attackerar.
 

DeletedUser

Guest
Du får helt enkelt ta och expandera mot mitten där moralen är bättre och låta bli att fega dig mot mindre spelare
 

DeletedUser

Guest
Du får helt enkelt ta och expandera mot mitten där moralen är bättre och låta bli att fega dig mot mindre spelare

Det är inte alltid det går, jag har inte en enda bra spelare i närheten av mig(utom dom andra i milka då), just nu attackerar jag typ 27 timmar bort(med vissa av mina byar) bara för att jag hittat en jag har hela 52 moral mot...dessutom, om man bara ska följa moralen så blir man ju sjukt utspridd, jag tror jag är på snart 3 olika kontinenter.

Tycker dock man skulle kunna ta hänsyn till speltid oxå, förutom poäng. Menar det e ju inte mitt fel att jag är 50 ggr så stor som alla andra som började spela sammtidigt som mig. Är lite irriterande att någon tomtenisse som loggar in en gång i veckan är jobbigare för mig att döda än någon som har 15 byar. Menar, vem vill man helst ha kvar i spelet, någon som är aktiv med 15 byar lr nån sopa med en som knappt spelar.
 

DeletedUser

Guest
När vi ändå diskuterar moral, vore det möjligt att ta bort moralen om någon attackerar en? Jag förstår att den finns där så dom stora inte kan köra över allt å alla, men om någon är dum nog att attackera först finns det ju egentligen ingen anledning att ha kvar moralen, då får dom ju skylla sig själva..IMO.

Just nu äre nån på 600p som attackerar mig, det vore kul om jag kunde skicka 100 pollar å köra över honom så han slutar ist för att behöva skicka en halv by på honom pga moralen..:p (Kanske inte det mest motiverande exemplet, men ändå, det skulle ju kunna vara någon på 80k som attackerar, å jag skulle ändå ha sämst moral mot honom fastän han mkt väl skulle kunna utgöra ett hot)
 
Reaktionspoäng
0
Just nu äre nån på 600p som attackerar mig, det vore kul om jag kunde skicka 100 pollar å köra över honom så han slutar ist för att behöva skicka en halv by på honom pga moralen..:p)

Är du rädd för en 600p attacker får du väl ducka om du nu är rädd att han plockar ditt försvar :D
Fast tvivlar starkt på att han klarar av att plocka ditt försvar så du behöver nog inte oroa dig.

Behöver du hjälp med något annat du undrar över så tveka inte att fråga, Kolla gärna igenom manualen eftersom jag inte kan skriva på forumet 24/7:D
 

DeletedUser

Guest
Är du rädd för en 600p attacker får du väl ducka om du nu är rädd att han plockar ditt försvar :D
Fast tvivlar starkt på att han klarar av att plocka ditt försvar så du behöver nog inte oroa dig.

Behöver du hjälp med något annat du undrar över så tveka inte att fråga, Kolla gärna igenom manualen eftersom jag inte kan skriva på forumet 24/7:D

Nej jag är inte rädd, men tycker det är irriterande att inte kunna attackera tillbaka utan att förlora 5 ggr så mkt som han gör. Om du klarat av att läsa hela medelandet så stog det att samma sak hade gällt om det va nån på 80k som attackerat.

Jag förstår inte vad manualen har att göra med det jag skrev, så håll dig till ämnet.
 

DeletedUser

Guest
Håller med dig mementomori att moralen borde vara 100% om det är en motattack mot mindre spelare, är de så dumma att de attackerar så får de ju skylla sig själva...
 

DeletedUser

Guest
Håller ochså med Mementori :) de skulle vara skönt om de va så som han sa :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp