Monte, Handelsförste Urban Traders

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Efter en lång vandring från värld1 når äntligen vår tappre reporter fram till den mäktige handelsfurstens välmående centralby, folket i byn bär alla det vackraste sidenklädnader och gatorna är belagda med silverbeslagna stenar. När han nalkas furstens residens häpnar han över all prakt och rikedom trots att han varit här många gånger förut. Detta residens ägs av Monte, Urban Traders Hertig en av de rikaste männen i Tribal Wars. Han visas in i tronrummet av en härold som nickar igenkännande mot honom.
Väl där inne reser sig hans vän upp, det är en välmående herre som dock är ärrad från otaliga bataljer.


Monte: Välkommen vad vill du min vän?
MrR: Jag är här på uppdrag av TW-Crew. Säger team mästaren.
Han ler åt hans vän överraskade blick och fortsätter sedan: Jag skall intervjua dig.
Monte ler och säger: Låter kul det är bara att sätta igång.
MrR: Beredd?
Monte: Bara att sätta igång Herr Ryslig.
MrR: Vad fick dig att börja med TW?
Monte: Förra sommarlovet så lyckades en gammal polare övertala mig att börja med ett onlinespel, har aldrig spelat några spel direkt förut och det tog ett par dagars övertalning innan jag bestämde mig för att testa, och är fast. I nuläget är det bara jag kvar av mina IRLs som spelar, vilket är lite roligt i och med att jag var tveksam i början.
MrR: Du har alltså spelat sedan förra sommarlovet, i snart ett år med andra ord?
Monte: Det är sent på kvällen, blev lite fel. Jag tog ju faktiskt studenten ifjol så hade inte något sommarlov då, men ja det stämmer i snart ett år.
MrR: Nu är du ledare över den framgångsrika stammen Urban T i V2 och till på köpet är du moderator, hur hamnade du där du är nu?

Monte tar ett djupt andetag och han panna lägger sig i djupa veck när han tänker. Sen så andas han in och börjar berätta.

Monte: För att börja med min ledarroll så ligger det mycket jobb och framförallt lojalitet bakom. När jag spelade med Urban T i V1 så var jag en vanlig medlem, när vi sedan skulle testa på V2, så tog jag på mig rollen som ledare och har nu lyckats få ihop ett starkt, sammansvetsat gäng som nu nått toppen. Har hela tiden jobbat efter att hitta stamkänsla, är mycket därför jag hela tiden stannat i samma stam.
Moderatorjobbet är mest en bonus, när de sökte nya moderatorer för ett par månader sen fick jag en tanke. "Visst fan, man borde skicka in en ansökan". Detta ledde till att fingrarna gick som en maskin och tillslut blev ansökan så bra att Nino föll för mig. Även där krävs det en del jobb, men jag ser hela grejen runt TW som en kul grej, allt jag gör är för att jag tycker det är kul.
Visst det tar mycket tid, men får ut så mycket av det. Många nya vänner, personer som man aldrig skulle träffa annars. Sen är självklart alla härliga spelare jag spelat med minst lika delaktiga som jag i att jag hamnat där jag är nu. Inte alls klyschigt va?
MrR: Hahaha nej då inte alls.
Monte: Jag vill även tacka min mamma och min pappa för att dom låter mig sitta vid datorn hela dagarna.

Monte och MrRisling stämmer upp i ett gemensamt skratt.

MrR fortsätter: Det låter som du ägnar ganska mycket tid åt TW, hur mycket tid sitter du framför datorn per dag?
Monte: Jag har faktisk, tror det eller ej, ett heltidsjobb att sköta också. Jobbar på Volvo här i Göteborg och det tar ju självklart upp sin lilla tid. Närmare bestämt 9 timmar om dagen. Dessutom sover jag - ibland. Men när jag är hemma och inte sover så har jag nästan alltid TW-fönstret öppet. Sen att man inte sitter aktivt men är kontaktbar kanske 6 timmar vardagar och självklart lite mer då jag inte jobbar.
Hinner även med ett liv vid sidan av, så visst jag lägger ner mycket tid på det. Men låter det inte gå ut över något annat. En o annan buss har man väl dock missat på grund av tajmande av attacker.

MrR skrattar igenkännande och frågar: Vad tycker du är roligast med TW?
Monte: Tycker framförallt charmen i att det är enkelt uppbyggt, det är enkelt att komma in i det, även om man alltid lär sig nya saker av att spela med nya människor. Dessutom är de inte självklart att den som är inne mest blir bäst, utan är man skicklig så räcker det oftast. Inom spelet är ju självklart krig, adling, tajmande av attacker, u name it. Så självklart är det alltid dit man strävar, nya byar gör självklart spelet lite roligare ett tag.
MrR: Vad anser du då är din skicklighet inom TW? Vad gör dig unik som spelare?
Monte: Min skicklighet kanske inte ligger mest i hur jag är som spelare. Utan som person, anser mig själv vara lätt att ha att göra med, är man trevlig mot mig kan räkna med ett trevligt svar. Det jag hört av andra är att jag ger ett moget och lugnt intryck, vilket jag kanske mest har nytta av som ledare i Urban T.
Så även om jag lärt mig mycket taktiskt och nu kanske blivit mycket skickligare i attackplanering, smarta upplägg och så vidare så tror jag mest att man kommer långt om man beter sig rätt och tar smarta vägar när det blir problem.
Så unik som spelare vet jag inte riktigt, är svårt för mig att säga, men försöker vara lätt att ha att göra med och komma långt på det viset. Annars är jag väl ingen som sticker ut på något sätt, utan gör det jag kan o hoppas det räcker. Man får ha lite distans till det, jag är en fruktansvärd tävlingsmänniska och hatar att förlora, men måste ändå hitta en mix. Det är ändå ett spel.
Dessutom är jag jävligt snygg.

Säger han avslutningsvis och ler, sedan erbjuder han sin teammästare ett glas rött och MrR försöker att hålla sig för skratt och fortsätter med tillkämpat allvar.
Han säger: Det är en väldigt viktig egenskap i TW då förstår jag.
Monte ler och säger: Utan tvekan har det hjälpt mig.
MrR: Vilka andra världar spelar du förutom V2?
Monte: Just nu endast värld 4, har varit inne en sväng på no och w16.net. Men tappade suget, längtar alltid hem till svenska.
MrR: Det är svårt att slita sig jag vet.
Är det några spelare du ser upp till och tycker är speciellt duktiga?
Monte: Finns väldigt många, både som jag spelat med och emot. Svårt att välja någon.
MrR: Försök att välja tre stycken.
Monte: Har ju skrivit ett par på forumet, men funderade faktiskt över det i efterhand. Måste först säga min ledare på w16, Chucklefang. En väldigt duktig spelare och en ledare av högsta klass. På de svenska världarna finns det ett par namn jag lärt mig mycket av och som jag hoppas få spela med igen. Headmaster före detta NwP, Jan Banan min gode vapendragare från UrbanT måste nämnas.
Duktiga spelare finns det gott om, ett axplock: Elohim, Huggormen, Drakeclaw (R.I.P), Keyser, Soderb, Bertil är bara några namn som ploppar upp ur skallen. Skulle kunna sitta här hela natten. Nej skulle säga att MrRisling är den bästa spelaren jag ser upp till.

MrRisling skrattar till och säger: Självklart.
Sen fortsätter han: Vad tycker du är viktigt att tänka på när man spelar TW?
Monte: Framförallt, ha roligt. Kanske låter löjligt, men att sitta och ta saker för seriöst har aldrig hjälpt någon. Håll det på en lagom nivå, och även om det är kul o jävlas med folk, så tjänar man faktiskt på att vara trevlig. Dessutom som jag sagt, med bra sammanhållning/stamkänsla kan man gå hur långt som helst.
MrR: 10snabba frågor nu. Beredd?
Monte: Jupp.
MrR: Börjar med en klassiker, trupper eller poäng?
Monte: Trupper 8dagar i veckan.
MrR: Deff eller off?
Monte: Off.
MrR: I en deffby, spjut+TK eller spjut+svärd?
Monte: Spjut+svärd är en starkare kombination, man får helt enkelt ha tålamod.
MrR: HQ20 eller HQ30?
Monte: 20 utan tvekan, trupper före poäng.
MrR: Verkstad2 eller Verkstad15?
Monte: Verstad5, eller okey då hellre 2 än 15.
MrR: Barack 24 eller 25?
Monte: 25 vem har 24?
MrR: Bra fråga, vet folk som vill tjäna dom extra få farmpoängen.
Farma eller adla?
Monte: Både och farma först adla sen.
MrR: Rätt svar, kanin eller hamster?
Monte: Sorry Risling jag gillar hamstrar.
MrR: Haha där fick du mig.
Slutligen, om du fick ge ett råd till en nybörjare vad skulle det vara?
Monte: Inställningar > Starta om > Bekräfta.
Skämt å sido, var aktiv i början, bygga trupper, farma så mycket du hinner och satsa hellre på gubbar än resurser det lönar sig i slutändan.
MrR: En fråga till?
Monte: Så många du vill.
MrR: Om du fick välja en spelare att adla bort från Tribal Wars vem skulle du välja då? Motivera gärna.
Monte: Tuff fråga, finns många, i dagsläget KungBen, värld 2, största hotet mot världsherravälde. Annars vill jag adla bort alla 35 spelare som ligger före mig på v2 och Chicken på värld 4, han ska helt enkelt ha det, du adlar mig inte ostraffat
MrR Skrattar lite och avslutar med: Hårt och tufft svar, tackar så mycket för din tid nu skall jag vandra vidare.

Den orädda reportern lämnar vännens trygga residens och beger sig återigen i väg mot värld1. Nu skall han besöka Biskopsdömet Helvetias hjärta för att möta Ärkebiskop Rutkowski, ett äventyr som inte är det lättaste för en Romersk Senator i dessa mörka tider av krig. Hur detta skall gå får ni läsa snart.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp