~MH~ vs -HERO-

DeletedUser

Guest
Äh, sluta snacka bullshit. Om alla visste våra situation så skulle ni inte heja på ST2. Ni går ändå bara attack mot oss i mh för att backstabba.
 

DeletedUser

Guest
Ännu en gång har det visats prov på svek och falskhet. När vi förklarade krig mot -Hero- gav vi dem 3 dagar pga av en gammal allians.
ST2 lyckas inte ens med en krigsförklaring :confused:
 

DeletedUser

Guest
Sen kan man också se det så här.... hur många attacker har vi skickat sen ST2 gick på ~MH~? Inga....så man kan undra vad ST2 gör, försvarar sina allierade (som inte längre är under attack av oss) eller för de ett krig mot oss utan ens ha stake att göra en krigsförklaring? :confused:

Många frågor till er i ST2..... när får vi dem besvarade?
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Krigsförklaring

Det behövs ingen krigsförklaring för att ni anföll våra allierade i Hero och ni visste att vi skulle försvara dem mot er. Ni själva valde den här vägen.

Om ni sen inte fattar , att det är ett krig, när ni får hundratals inkommande mot era byar, ja då är ni riktigt illa ute.

Nu är det försent att gråta över spilld mjölk och ni får ta konsekvenserna av erat handlande. Att "gråta" ut i externa forumet kommer inte att hjälpa er, för nu kommer v i inte att avbryta eller backa. // Cribba
 

DeletedUser

Guest
cribba vi gråter inte över spilld mjölk, inte heller förväntar vi oss att ni ska sluta. Men så vitt jag vet så gör alla respektabla stammar en krigsförklaring när de går in och hjälper allierade i ett krig.

Frågan som fortfarande inte är besvarad är varför ni bröt alliansen med oss men inte -Hero-?
Visst gör ni som ni vill när det gäller allianser men jag är lite nyfiken och det ska väll inte vara så svårt att kläma fram ett svar?
 

DeletedUser

Guest
dom kanske förtjänade ha en allians kvar efter visat mod och lojalitet men inte ni.

Ingen fakta bara en möjlig anledning och antagande från min sida.
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
cribba vi gråter inte över spilld mjölk, inte heller förväntar vi oss att ni ska sluta. Men så vitt jag vet så gör alla respektabla stammar en krigsförklaring när de går in och hjälper allierade i ett krig.

Frågan som fortfarande inte är besvarad är varför ni bröt alliansen med oss men inte -Hero-?
Visst gör ni som ni vill när det gäller allianser men jag är lite nyfiken och det ska väll inte vara så svårt att kläma fram ett svar?

men ta det en annan väg än forumet, snälla!!!!

Ni tjatar å tjatar på st2 att ni ska ha svar men det är inte speciellt kul för oss andra att läsa gnölandet.
 

DeletedUser

Guest
dom kanske förtjänade ha en allians kvar efter visat mod och lojalitet men inte ni.

Ingen fakta bara en möjlig anledning och antagande från min sida.

Kan hända dem tänker så men det vore konstigt då -Hero- redan från början gått sin egen väg. Jag kan inte minnas någon gång dem hjälpt till.
 

DeletedUser

Guest
men det finns andra som kan blicka tillbaka och åminnas tider då det stått -HERO- trupper i sina byar för förfogande.
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår inte varför ni anser att denna fråga behöver ett svar? -ST2- väljer väl själva vilka de vill ha allians med?

Självklart väljer dem själv vilka allierade dem vill ha men anledningen till att vi vill ha ett svar är för att dem bröt alliansen med oss pga "att vi inte längre tillhörde Ni!-familjen och var en ny stam med en ny ledning", med den motivering borde väll även -Hero- tas bort från allians listan eftersom dem också var en ny stam med en ny ledning?
Även från en åskådares synvinkel ser man logiken i det hela.
Om man nu skulle komma med någon undanflykt om att vi inte ställt upp så är det bullshit för vi har alltid stått till hands med assistans och off trupper när någon allierad frågat.
 

swecruseder

New Member
Reaktionspoäng
0
håller med nu har de vallt sin sida i kriget.och som tur för vissa.som tex under teknad här.men för vissa somm bim bim och co är det inte så kul
 

DeletedUser

Guest
Självklart väljer dem själv vilka allierade dem vill ha men anledningen till att vi vill ha ett svar är för att dem bröt alliansen med oss pga "att vi inte längre tillhörde Ni!-familjen och var en ny stam med en ny ledning", med den motivering borde väll även -Hero- tas bort från allians listan eftersom dem också var en ny stam med en ny ledning?
Även från en åskådares synvinkel ser man logiken i det hela.
Om man nu skulle komma med någon undanflykt om att vi inte ställt upp så är det bullshit för vi har alltid stått till hands med assistans och off trupper när någon allierad frågat.
Att det är en ny ledning kanske är just anledningen till att -HERO- fortfarande har en allians. Det kanske till och med är så att alla allianser ströks men att -HERO- lades till eftersom de hade en kompetent ledning. Jag vill påpeka att jag spekulerar vilt nu, jag känner inte till de forna akademiernas ledning och inte heller de berörda stammarna ledning och framför allt inte -ST2- relation till dem.

Jag är dock glad att du instämmer i att de själva väljer vilka de allierar sig med, annars kanske vi i MASH också hade varit utelämnade till era nycker ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
thalas jag måste säga att du kom med den vettigaste kommentaren på länge :)

Angående våra nycker så är det bara tillfälligheter att det blivit så. När man får först ett besked och tror på det och sedan ett annat så blir det lätt fel. Måhända det beror på båda sidor men att bara anklaga oss för detta är att förneka en del av sanningen. Med det vill jag inte säga att du gör det men jag vet att det finns vissa som gör det.

Vi har insett våra misstag och tar nu straffet för det, må det bära eller brista.
 

DeletedUser

Guest
Menar du att vi inte ställt upp för våra allierade?!

jo då, det finns dom hos er som ställt upp som goda allierade och dom som inte gjort det (så är det i alla stammar).

Men ert drag att agera som ni gjorde ledde till vissa beslut som visas runt om i v3 idag.

Rex din senaste komentar fängslade mig.
-"Vi har insett våra misstag och tar nu straffet för det, må det bära eller brista".

Vilka är dessa misstag?
 

DeletedUser

Guest
jo då, det finns dom hos er som ställt upp som goda allierade och dom som inte gjort det (så är det i alla stammar).

Men ert drag att agera som ni gjorde ledde till vissa beslut som visas runt om i v3 idag.

Rex din senaste komentar fängslade mig.
-"Vi har insett våra misstag och tar nu straffet för det, må det bära eller brista".

Vilka är dessa misstag?

Bland annat att vi skällde ut Ni! för att de inte ville hjälpa sina allierade, de gjorde det endast efter påtryckningar av oss. Nu var det dock inte alla spelare i Ni! som vägrade. Det hela utbröt i den värsta smutskastningen jag varit med om. Hela tråden finns sparad och det är inte mycket vänligt som sägs där. Detta skyndade på splittringen av Ni! familjen och vi han aldrig säkra några allianser.

Sen vet jag faktiskt inte riktigt vad vi gjort för att få -USC-, LCN familjen och MASH på oss, men jag antar att det bara handlar om "expandering" som det så fint heter.
 
Topp