Mer spelare till v13

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
spill

Nye verdener:

1. Innstillingene er viktige
- Speeden er avgjørende for en del. Noen vil kun spille speed 2, mens andre bare vil spille speed 1. Aktivitetsnivå og erfaring iforhold til egen spillestil passer inn
- Kirke, enheter, paladin osv spiller og inn
- Nattbonus spiller og inn

Alle disse elementene teller når folk velger å spille en verden

2. Victory settings
- På mange singel/co-op strategy spill er det klare regler for hva som gjør at noen kan utropes til vinner.
- Mangel på end-game settings gjør at noen etterhvert vegrer seg for å spille.

3. Medlemsantall i stammer/merge.
- Jag tycker at medlemstalet er viktig. 20 er lite, da vil det bli mange understammer til hver stam. Med spelar antalet i sverige tyckar jag at inntil 100 er ok.
- Merge vil det bestandig være og er en stor del av spillet. For mange stammer er en merge ødeleggende, mens den for andre er veien til en fin fremtid.
- Allianser er en stor del av spillet.


Spelbarhet? Spelgledje?

Vi har alle våre egne ideer og tanker om hva vi tyckar om. Det viktigste er at en selv har det kul, har det roligt, og trives med utmaningane man har. Noen vil krige, noen vil være diplomat, noen vil være General, medan andre igjen er nøyd om dom får være med i en ok stam.
Nogre vil være ledere, noen vil spille offensivt og noen deffensivt...

Det er plass til alle i en stamme (iallefall nesten)..;)


Jag hoppas at det kan skapas en felles server med Sverige, Norge og Danmark. Det hadde vært roligt å fått økt antallet spelare på en server med norske, svenske og danske spelare..;)
 

Tronicooz

Member
Reaktionspoäng
1
tycker de ska startas med lagom mellanrum. ungefär i den takt som v1-v4 startades, sen gick det väldigt fort ett tag. och nu går det alltför långsamt.
Jag tycker det är Mycket Mycket dags nu för v13. Vart är den gaffel!!??!
 

DeletedUser

Guest
Nej vänta med starten :eek: känns som de va igår v12 startade fast den domineras i nuläget
 

Wwhjip

Member
Reaktionspoäng
0
Nejdå!



Fasst en värld kanske kan öppna kring jul typ första december då folk inte är allt för inne i "Classic".
 

DeletedUser

Guest
Jag har sagt det och jag säger det igen:

.se, .no, .fi, .dk borde slå ihop sina framtida världar.
 

DeletedUser

Guest
v13 skulle passa rätt så bra nu då 2världar har blivit vunna:p
 

DeletedUser

Guest
ett sjukt förslag är ju att göra så att man inte kan välja i vilket vädersträck man kan börja i... färre premade stammar och så kanske världen räcker längre och så blir det förmodligen snällare för nybörjare eller spelare som startar senare att komma in i gamet.
 

DeletedUser

Guest
Varför inte vänta med v14 istället? gör v13 till en sanbb värld!

v14 kan ju komma lite senare tycker jag
 

DeletedUser

Guest
Problemet ligger i att det kommer nya världar alldeles för fort. Alla har bråttom till end game. Starta en eller två nya världar med dem inställningar där de största världarna som har bäst aktiva spelare på. Gör endast om lite på befintliga inställningar så som;

Stam medlemmar max 30.
Maxtid för adelstågen (Typ 30-60h).
Dyrare adlar....(gnälls om det men kanske enda möjligheten).
Större avstånd så som varianten i v4 med ringen, fyll ringen med 26p barb som i sin tur måste adlas för att komma över till andra sidan.....
Kanske fler än 1 ring efter viss tid.
Ta bort bonusarna i alla dess former helt. Då kan vi kanske få fler actioner från start, mer intriger och bättre diplomatiska förutsättningar....

Listan går göras lång!

Som det är nu är det bara boring. Är själv en av många som med nuvarande inställning till nya världar skiter i det helt eftersom det jagas end game hela tiden och dem flesta inställningar suger......Görs inget vettigt snart finns det ingen anledning för SE att existera!O_O
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Problemet ligger i att det kommer nya världar alldeles för fort. Alla har bråttom till end game. Starta en eller två nya världar med dem inställningar där de största världarna som har bäst aktiva spelare på. Gör endast om lite på befintliga inställningar så som;

Stam medlemmar max 30.
Maxtid för adelstågen (Typ 30-60h).
Dyrare adlar....(gnälls om det men kanske enda möjligheten).
Större avstånd så som varianten i v4 med ringen, fyll ringen med 26p barb som i sin tur måste adlas för att komma över till andra sidan.....
Kanske fler än 1 ring efter viss tid.
Ta bort bonusarna i alla dess former helt. Då kan vi kanske få fler actioner från start, mer intriger och bättre diplomatiska förutsättningar....

Listan går göras lång!

Som det är nu är det bara boring. Är själv en av många som med nuvarande inställning till nya världar skiter i det helt eftersom det jagas end game hela tiden och dem flesta inställningar suger......Görs inget vettigt snart finns det ingen anledning för SE att existera!O_O

Dedär ÄR boring. My god, adla 26 p byar ? Dyrare adlar? Du vill verkligen döda .se ellerhur :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
det är sant att nya världar kommer för snabbt men v13 borde öppnas inom kort och sedan göra ett långt uppehåll innan v14 kommer.
 

DeletedUser

Guest
det är sant att nya världar kommer för snabbt men v13 borde öppnas inom kort och sedan göra ett långt uppehåll innan v14 kommer.

Lika bra att lägga ner....finns inte underlag för fler världar eftersom det inte är lika mycket nytt folk längre som spelar på fler.....
 

DeletedUser

Guest
Dedär ÄR boring. My god, adla 26 p byar ? Dyrare adlar? Du vill verkligen döda .se ellerhur :sneaky:

Då lägger vi ner?!!!!

Så som det är nu dödas världen redan efter 3 mån med merg....inte en faen som krigar längre alla vill till end game.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
v11 ser rätt intressant ut fortfarande, enligt mig. Kanske man ska försöka sig på nåt liknande?
1 speed gynnar en värld fylld av krig. Det och ett relativt lågt medlemstak/stam skulle vara väldigt spännande. Som det ser ut just nu har lågt antal spelare/stam nästan blivit en synonym med hög speed vilket är väldigt tråkigt.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Exakt min mening, för om TW teamet vill ha kvar dessa spelare så lär de skapa en ny värld snarast!! ;)

skapligt säker att dom redan har nya konton på andra världar ^_^

Vendetta, en låg hastighetsvärld är tråkig för dem flesta. 1.5 är nog bäst, inte för snabbt och inte för segt. Billigare adlar ger oss en snabbare värld vilket är betydligt roligare än o lira flera år på samma.
 

jon566

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker verkligen det är dags för v13 nu snart, då det nästan bara e v1, v3 och v11 som inte är färdigspelade.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
skapligt säker att dom redan har nya konton på andra världar ^_^

Vendetta, en låg hastighetsvärld är tråkig för dem flesta. 1.5 är nog bäst, inte för snabbt och inte för segt. Billigare adlar ger oss en snabbare värld vilket är betydligt roligare än o lira flera år på samma.

Men själv är jag en sån som hatar för låg enhetsspeed, och 1,5x1 blir helt sjukt. Så jag står fast vid 1x1, me like.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp