Men

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Är det bara .se som ligger i detta segment eller är det problem med t.ex. .fr eller liknande också?
 

DeletedUser

Guest
Har inget med gif eller png bilder att göra.

.net ligger i ett helt annat segment. Vårt problem segment är segment 3.

Problemet här är att detta segmentet hade två Lastbalanserare, varav den först dog, våran failover som skall ta över i detta läget gjorde det, men höll inte ut och dog den med (Detta är alltså något som sker oootroligt sällan, och tyvärr skedde detta under de dystra Mars dagarna). Generellt ligger det i ett hårdvarufel som ännu är oupptäckt. Dessa två servar är ur drift just nu och segment 3 balanseras just nu av en backup lastbalanserare, som egentligen inte är till för ett så stort segment som detta är, därav händer det att den faller ut under några minuter och sedan kommer tillbaka. Våra 4 nya lastbalanserare skickades från leverantören i Fredags. Vi hoppas på att de skall ankomma till oss imorgon, de kommer då att direkt sättas i bruk så fort setupen är klar på dem.

Bra information!!

Vet inte riktigt hur stor last ni har men ni kanske skulle titta på virtuella lastdelare (om dom klarar lasten dvs)? Men dom kan man skapa nya 'lastdelare' on the fly.
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Vi skulle ju meddela om vi fick några fler problem.
jag har fått den här både idag och igår på v1:

service is temporary not available ...

... in the meanwhile you may like to try one of our other games:

*
the-west.net
*
tribalwars.net
*
grepolis.com
*
facebook.com/westwars
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Vad händer nu då? Massa världar saknas och därför går det inte att logga in!?

Värld 1
Värld 7
Värld 11
Värld 12
Värld 13
Värld 14
Värld 15
Classic

V3, V5, V10 saknas, om jag inte missat någon som jag trodde var stängd.

Och under statistik där V3 är borta så står det

Serverstatus: Stängd

Jobbigt läge, har lite att göra om man säger så.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Jag citerar mig själv från den här tråden;


Mest för att det ska synas att ingen vänder ryggen till problemen; Vi vet att det är något som strular, men inte mer än så. En gissning med hänsyn till felmeddelandet dock - det är möjligt det är bytet av loadbalancer som spökar, och att du därför får ett meddelande som ser ut att antyda det är ett planerat underhåll.
 

DeletedUser

Guest
Dem ville inte ha kvar v3, v5, v10 då det varit så mycket tjaffs om dem världarna så dem gjorde det enda rätta och tog bort skiten :)
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Är det bara .se som ligger i detta segment eller är det problem med t.ex. .fr eller liknande också?

Runt 20 marknader ligger pa samma segment. Inklusive FR.

De stora marknaderna ligger pa ett annat segment, da de själva har sa manga världar som de andra 20 marknaderna har tillsammans.
 
Topp