Memo rapporterar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Eftersom jag är riktigt fascinerad över statistik och verkligen gillar att använda twstats och ingame för att ta reda på allt från krigsstats till den som adlat flest barbarer osv.

Därför så kommer jag använda denna tråd till massvis med onödiga och nödvändiga stats.

Enjoy! Följande stat handlar om vilka stammar i topp 10 som adlar flest barbarer.

Rank 1
Här hittar vi stammen som har adlat störst antal barbarer, ett sjukt antal om man då räknar med resterande adlingar.
TBNE- The Beginning of a New Era Med sin rank 6 på stamrankningen
64adlingar totalt
Varav 39 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 60,9%

Rank 2
Här hittar vi stammen som är extremt tätt intill nr1 syndabocken. Men inte allt för långt bort ser vi
B2K- Born 2 Kiill Med sin rank 9 på stamrankningen
44adlingar totalt
Varav 26 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 59%

Rank 3
Här hittar vi ännu en stam under topp5 i stamranking, som gör det ännu klarare att adla barbarer tillför inte speciellt bra rykte eller speciellt bra fördel i spelet.
Gamers- United We Play! Med sin rank 7 på stamrankningen
47adlingar totalt
Varav 24 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 51%

Rank 4
Är en förvåning enligt mig själv, då jag aldrig skulle tro att dom ligger på en sådan hög barbar-adlings-procent.
N/S- New Stars Med sin rank 8 på stamrankningen
53adlingar totalt
Varav 23 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 43,3%

Rank 5
Med ynka 0,1 procents skillnad mot Rank4 ser vi en stam jag personligen inte alls är förvånad att se här.
/THE/- The Honorable Legends Med sin rank 3 på stamrankningen
118adlingar totalt
Varav 51 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 43,2%

Rank 6
Denna stam hade jag räknat lite mer med, men inte hela världen. Jag tror fortfarande att dom kan få ner denna procent.
SB- Scandinavian Berserks Med sin rank 5 på stamrankningen
66adlingar totalt
Varav 24 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 36,3%

Rank 7
Här har vi en grymt bra stam, som jag tror grymt bra på. Inte sjukt hög procent men inte tillräckligt låg imo.
BooYaa- BooYaaTribe Med sin rank 2 på stamrankningen
164adlingar totalt
Varav 47 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 28,6%

Rank 8
En stam som jag personligen trodde skulle ha en mycket högre barbar-adlings-procent. Good work imo!
TWRML- TribalWars Ruined My Life Med sin rank 4 på stamrankningen
114adlingar totalt
Varav 25 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 21,9%

Rank 9
Skämdes för min stams procent först, tänke fan om detta kommer ut. Men tydligen var den inte speciellt hög jämnfört med andra.
BJÖRN- Den Svenska Björnstammen Med sin rank 10 på stamrankningen
45adlingar totalt
Varav 9 barbar-adlingar
Procent i barbar-adling: 20%

Rank 10
Imponerande, ni visar grymt exempel på att man tjänar på att inte adla mycket barbarer.
BringT- Bring it Med sin rank 1 på stamrankningen
170adlingar totalt
Varav 32 barbar-adlingar
Procent av barbar-adling: 18,8%

Diskussion om statistiken är tillåtet, förslag på något jag ska visa statisik över kan skrivas i denna tråd.
Men kritik om mitt sätt t ex missräkna tas på pm
 

DeletedUser

Guest
Kul idé men... är du gaaaalen eller?? fattar du inte hur vinci kommer gå loss på en sån tråd vi kommer inte få en lugn stund i chatten längre :mad::mad:

Btw, så håller jag med om att BringT verkligen imponerar med sin låga barbadlings procent. Men ibland kan ju faktiskt barb adling vara bra och däröfr säger jag att de 20% som BJÖRN har adlat i barbs är nödvändiga. :):)
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
1%.
Har tagit 24 byar varav 21 barbs ;) Borde väl platsa på listan med mest barbadlare =D Procent: 80 %
 

DeletedUser

Guest
Intressant och rolig tråd att läsa. Ett problem när det gäller barbaradling är ju att om man inte skickar ett adelståg så finns det möjlighet för den man adlar att börja om och då slutar det med att den som adlar till slut tar en barbarby för man avbryter ju inte en påbörjad adling bara för att spelaren flyr. Då har man ju valt fel by från början, men det är samma sak för alla stammar men tror att det är fler spelare som flyr från topp stammarna
 

DeletedUser

Guest
Barbar adlingar kan diskuteras :p
Jag själv har tagit 2 barbarian.
Fast 1 av dom startade om precis innan adels anlände "Mudnor" :D
 

DeletedUser

Guest
Adlade ju rutkowski som tredje eller fjärde by, hans by blev barbar någon timme innan mitt adelståg träffade, det var kul :)
 

DeletedUser

Guest
Riktigt fint Memo:) klart man tar lite barb i början. Kan ju inte kötta hela tiden.....eller jo, det kan man ju:awsm:
 

DeletedUser

Guest
en annan stam som kanske inte många sett ännu är O. o och dom har inte så hög adling heller dom har adlat 20 byar varav 3 är barbarer.

de blir 6,66% av doms adlingar

Orsaken till att jag drar upp dom är att dom oftast är högt upp på poäng/spelar rakningen på självuppdaterade kartorna
[spoil]
topavgtribes.png
[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
en annan stam som kanske inte många sett ännu är O. o och dom har inte så hög adling heller dom har adlat 20 byar varav 3 är barbarer.

de blir 6,66% av doms adlingar

Orsaken till att jag drar upp dom är att dom oftast är högt upp på poäng/spelar rakningen på självuppdaterade kartorna
[spoil]
topavgtribes.png
[/spoil]


Inte konstigt att dom gör det när dom e knappt 11-12 medlemmar? :p
Hur hade det inte sett ut om top 15 spelarna i BringT hade egen stam ^
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
en annan stam som kanske inte många sett ännu är O. o och dom har inte så hög adling heller dom har adlat 20 byar varav 3 är barbarer.

de blir 6,66% av doms adlingar

Orsaken till att jag drar upp dom är att dom oftast är högt upp på poäng/spelar rakningen på självuppdaterade kartorna
[spoil]
topavgtribes.png
[/spoil]

Vilket av kontona i O. o spelar du på ;)

Nej men det är klart bra gjort att ligga på 6% oavsett medlemsantalet så är ju en procent alltid en procent. Thumbs up!
 

DeletedUser

Guest
Håll er on-topic, gärna. Vill gärna hålla denna tråd ren, diskussioner för statsen jag tar upp vill jag gärna ha. Och även förslag på vad jag ska statsa.
 

DeletedUser

Guest
Inte så mycket att diskutera ju, det ärju fakta som står i din första post. :)
 

DeletedUser

Guest
Statistik är fakta, men för det kan man diskutera om stammarnas barbar adling. Varför, om vissa har andledningar. Om man får andra visioner över stammarna då det visas att dom adlar fler barbs än man kan tänka sig.
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag tycker att det är bra att ni adlar barbarer, jag har alldeles för många hos mig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp