Marixa tackar för sig och drar vidare

DeletedUser

Guest
Efter att i nära tre år ha harvat runt i tribal wars släcker jag mitt konto i kväll.

Det jag säger här är som enskild spelare, inte som talesman för DO.

Jag gör det mitt under brinnande krig med DO/TCO, vilket gör många besvikna och arga. Är under hård attack, vilket självklart har underlättat att ta detta beslut. Men tiden räcker inte till att göra den insats som behövs för att reda ut situationen.
En eloge till TCO för snyggt upplagt offensiv!

Tw har under åren jag spelat här utvecklats till det sämre, enligt min uppfattning. Har t ex försökt påverka MOT alla script som nu används...och som gjort att tekniknissarna lätt får ett övertag.

De regler som finns är också ihåliga. Ett konto per spelvärld t ex är hur lätt som helst att kringgå för den som det vill...

Spelet kräver total närvaro, under attack så helst 24 timmar per dygn,, svårt att klara med jobb och familj.
Finns dom som framgångsrikt delar ett konto, känns väl ok men ger inte samma förutsättningar för alla. Hittar du ingen som kör ditt konto när du jobbar så får du själv dra hela lasset när du t ex möter dom två spelare som turas om. Den ene kan sitta på arbetstid och spela medan den andre sköter sin skola. Nattpassen delar man på.

Behållningen från tiden med Tw är ändå helt klart på plussidan. Har haft fantastiskt kul, fått nya vänner som idag också är vänner IRL.

Så nu drar jag vidare med några av dom, önskar er andra lycka till och vet att i DO sitter ett gäng vingklippta men duktiga spelare som väljer att fortsätta.
Önskar er Lycka Till.

Marixa
 

DeletedUser

Guest
Lycka till Marixa, trist att vägarna skulle korsas på detta sättet men det är trots allt ett spel...

hakuna matata
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Lycka till Marixa.

Hoppas vi hörs via msn iaf, då vi har haft skoj ihop under dessa år.

Önskar även lycka till för de som väljer att spela vidare.
 

DeletedUser

Guest
Ha det bra jag hör av mig till dig vännen :D
Men ni får inte in mig på annat spel än tw
 

DeletedUser

Guest
låter som en bortförklaring i mina öron.
Sen gillar jag inte folk som använder script samtidigt som dem driver en kampanj för att få bort samma script.
Dubbelmoral på hög nivå, om man frågar mig.
Testa sims city nästa gång
 

DeletedUser

Guest
Ahh my bad. Måste ha missuppfattat upplägget på detta forumet..
Bara dem som blir tilltalade i trådskaparens inlägg får tala.
Tack för uppläxningen, där fick jag så jag teg
 

sterna

New Member
Reaktionspoäng
0
låter som en bortförklaring i mina öron.
Sen gillar jag inte folk som använder script samtidigt som dem driver en kampanj för att få bort samma script.
Dubbelmoral på hög nivå, om man frågar mig.
Testa sims city nästa gång

Det är väl kanska självklart att man använder nåt som främjar ens spel, även om man inte tycker om att det änvänds. Tror du skulle gjort samma sak.

Måste ge en eloge till DO som har kämpat trots deras underläge. Detta gäller givetvis inte alla i stammen men dom flesta har faktiskt gjort bra ifrån sig. Hoppas att det fortsätter så.

//Murof63
 

n3apower

Member
Reaktionspoäng
0
Ahh my bad. Måste ha missuppfattat upplägget på detta forumet..
Bara dem som blir tilltalade i trådskaparens inlägg får tala.
Tack för uppläxningen, där fick jag så jag teg

Som Sterna säger -.-
Vad tror du själv?
Skulle dom som inte tycker om script inte använda det så hade det inte varit många "utan script spelare" kvar på världen längre...
 

DeletedUser

Guest
Det är väl kanska självklart att man använder nåt som främjar ens spel, även om man inte tycker om att det änvänds. Tror du skulle gjort samma sak.

Måste ge en eloge till DO som har kämpat trots deras underläge. Detta gäller givetvis inte alla i stammen men dom flesta har faktiskt gjort bra ifrån sig. Hoppas att det fortsätter så.

//Murof63



Nej det är fel att sitta o fejka ner folk (abel t.ex) o tävla vem som kan skicka flest efter att ha lipat som flickor när tkotrt gjorde detsamma.
Det är också fel att lipa som en flicka i forumet o skylla på script, om man själv använder dem.

Vilka i DO är det du snackar om?? Det finns inga som kämpar.
Dem ska inte ha nån jävla eloge. Dem ska ha en lavett och göra något åt saken. just nu är dem i precis samma situation som mot tkotrt.
Alla loggar in o lagrar o bygger lite o adlar barbs. o skriver i baren,
Heja DO
 

karagara

Member
Reaktionspoäng
0
Måste tyvärr hålla med hella10

Snacka att det är scriptens fel är bara skit snack,är också en av dom som skulle inte sakna script om dom försvinner trots att jag använder dom dagligen.Är det dubbel moral?Tror inte det,det är snarare "gilla läge,acceptera och följ med" klarade dom inte det så ska dom skilja sig själv.

Tycker inte häller att dom gjort så bra ifrån sig med tanke att det var dom som gick till attack först.

Dåligt av ledningen i början (meddela medlemmar att det blir krig samma dag som kriget ska börja) och dåligt av dom på slutet,när dom pallade inte trycket så kan man alltid svika alla andra och klicka avsluta konto


PS inte ens alla dom allianser kunde hjälpa dom
 

DeletedUser

Guest
Det är lite trist att en avskedstråd ska urarta till en diskussion om script, men det blir kanske så när man lägger med de synpunkterna till sitt avsked.

Det är dubbelmoral att använda det man förkastar, ungefär som man sitter och säger man är anti droger samtidigt som man själv använder dem. Det går inte att motarbeta utvecklingen med script, det är en naturlig del av spelet. Givetvis är det trist när man tar scripten till hjälp att skicka 10k fejks, men å andra sidan finns det script som även hjälper den som är utsatt. Det finns ingen spelare med över 100 byar som inte blir hjälpt av scripten, oavsett om man utnyttjar dem till att anfalla, försvar eller bara till att lagra/bygga. Kan man läsa, kan man lära sig bli ”tekniknisse” om man är intresserad.

Bortsett från det är det en tragisk utveckling på servern, att stora spelare väljer att avsluta sina konton. Ännu mer trist, när det är konton med ledarposition som väljer att lämna efter sig stammar utan ledning, styre och struktur. Klart att det kan komma en tid då man kanske vill prioritera sitt IRL istället, men visst är det märkligt hur detta jämt verkar inträffa när det går utför, och aldrig vid medgång?

Så visst, jag hoppas Marixa och alla de andra som slutat får en trevlig fortsättning på andra ställen.
Men det är hos de spelare som blev svikna och lämnade av sin ledning jag har mina sympatier.
 

DeletedUser

Guest
Det är lite trist att en avskedstråd ska urarta till en diskussion om script, men det blir kanske så när man lägger med de synpunkterna till sitt avsked.

Det är dubbelmoral att använda det man förkastar, ungefär som man sitter och säger man är anti droger samtidigt som man själv använder dem. Det går inte att motarbeta utvecklingen med script, det är en naturlig del av spelet. Givetvis är det trist när man tar scripten till hjälp att skicka 10k fejks, men å andra sidan finns det script som även hjälper den som är utsatt. Det finns ingen spelare med över 100 byar som inte blir hjälpt av scripten, oavsett om man utnyttjar dem till att anfalla, försvar eller bara till att lagra/bygga. Kan man läsa, kan man lära sig bli ”tekniknisse” om man är intresserad.

Bortsett från det är det en tragisk utveckling på servern, att stora spelare väljer att avsluta sina konton. Ännu mer trist, när det är konton med ledarposition som väljer att lämna efter sig stammar utan ledning, styre och struktur. Klart att det kan komma en tid då man kanske vill prioritera sitt IRL istället, men visst är det märkligt hur detta jämt verkar inträffa när det går utför, och aldrig vid medgång?

Så visst, jag hoppas Marixa och alla de andra som slutat får en trevlig fortsättning på andra ställen.
Men det är hos de spelare som blev svikna och lämnade av sin ledning jag har mina sympatier.





Där har du faktist fel i en sak :)
Jag kommer ihåg pellebus och han sluta när det gick som bäst finns även andra som har gjort så typ som maxenbraxen osv... =)
 

DeletedUser

Guest
Där har du faktist fel i en sak :)
Jag kommer ihåg pellebus och han sluta när det gick som bäst finns även andra som har gjort så typ som maxenbraxen osv... =)

Jävligt nödvändigt inlägg av dig där.
Du tror inte att nova vet med sig att det kan finnas någon som slutat i medgång?
För den delen vette fan om man kan kalla maxenbraxen på topp när han slutade. Har han någonsin ens varit stående?
 
Topp