Lordens sista ...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Till en början så vilja jag tacka alla roliga människor och de stammar som jag lärt känna här i V2.

Med risken att bli tjatig så vill jag säga till alla kritiker att KOL är den bästa och vassaste stammen jag varit med i och hade en hård men bra ledning. Allt annat snack är bara att baktala och backstabba oss nu i efterhand!

Jag fullföljer nu min Masterplan som låg i linje med vad många andra kände nu när våren närmade sig, göra något kul och sen lägga ner. Att det blev krig med TCO var glädjande för mig då jag, Canza och Tubby låg mitt i deras kluster och vi visste redan från början att vi skulle få en kort och intensiv tid men mycket krigande, att kriga är ju bara det som är kul med TW. Jag var rätt övertygad om att vi troligen inte skulle hålla i längden, då det är en David mot Goliat situation i syd, men detta var ledning och alla inblandade medvetna om redan från början.
Personligen så har mitt intresse och aktivtetet inte varit på topp, varken före eller under kriget med TCO. Jag körde på i början och tog 23 byar, förlorade några, men sen tröttande jag igen och körd mest defens tills vi skulle gå grå …
Jag och Tubby hade inofficiellt tänkt sluta på V2 oavsett om det hade gått bra eller som nu i slutet oengagerat och mindre bra från vår sida bl a pga av flera orsaker, bl a bann. Vi kan väl bara konstatera att admin kan döda engagemang hos en hel stam effektivt om de vill :rolleyes:
Sen att det blev krig mot TCO har omskrivits av många andra, men jag och många med mig tyckte att TCO var den enda riktiga motståndaren kvar i V2, men valet var inte självklart från början, det fanns andra viljor, men det blev TCO till sist.

Jag går gärna ut och erkänner mig besegrad av TCO och av Bringt som har visat sig vara riktigt skillade off spelare. Svårt att stå emot Bringt när de kommer… dock så vill jag korrigera tidigare historia om min och Tubbys sk. nollning i K73. Vi visste redan från början att vi inte skulle kunna hålla denna lilla utpost i k73 om vi mot förmodan skulle bli anfallna, men blev förvånade då Bringt anföll. Hade inte räknat med det. Bringt tog byarna till sist, men personligen så tyckte jag att Bringt var väldigt försiktiga och gick långsamt fram. De hade kunnat ta mina och Tubbys byar på 1 dygn om de hade velat, då deffen låg 35-40 timmar bort. Men de gick försiktigt fram vilket innebar att vi faktiskt hann få fram lite deff där nere, mest för syns skull då utgången var given på förhand … bra jobbat Bringt, men att vi blev ägda är en överdrift, vi brydde oss egentligen aldrig. Det var dock kul att se hur ni krigade...

Jag vill också ta tillfället då jag nu lämnat V2 att be alla om ursäkt som jag jävlats med och kallat vid namn, det var aldrig något personligt eller för att jag tycker att ni är kass eller dyl. Men det fanns en anledning … Sen att jag kanske höll på för länge och överdrev var kanske dumt av mig, därav min ursäkt till er alla som känner sig förorättade.
Men så fick jag också alla emot mig på forumet och det var lite roligt och intressant, jag fick t.o.m en egen hattråd uppkallad efter mig vilket var riktigt roligt. Det konstiga var att väldigt få kopplade hela grejen, jag blev t.o.m ifrågasatt internt av några :) Mycket som händer i det fördolda…
Men sticker man ut hakan som jag gjorde så får man vara beredd på en käftsmäll, och inte mer än rätt … med ödmjukhet så erkänner jag mig besegrad även på forumet :p

Nu är mina och Tubbys byar gråa och fler Barbarer dyker säkert upp snart, och vi gör en sorti som gör att V2 kan få en ny spännnade utveckling. Det kanske kan bli så att den som tar flest Barbarer vinner ;)

Jag, Tubby och många KOLare med oss kommer nu få en skön sommar och kan koppla bort allt som händer i TW. För mig är det faktiskt en befrielse då detta spelet är nästan beroende framkallande och tenderar att ta alldeles för mycket tid från annat som är viktigare, som jobb, familj, barn, fritid och underhåll på huset skall vi inte snacka om …

Jag vill önska alla lycka till och speciellt TCO och Beaver som jag tror kan stå som ensam segrare i V2 om allt går er väl. Tänk bara på att då ni blir störst så kommer alla de andra vilja störta och backstabba Er :D.

Sen vill jag faktiskt också tacka Elohim för hans krönika som jag läste igår. Den beskriver på ett lysande sätt vad detta spelet går ut på och vilken spelartyp som överlever… Med det i tankarna så skulle jag dock vilja tillägga att TW inte i första hand är ett krigsspel, jag tycker snarare att det kan mest liknas med Robinson, skillnaden är iaf hårfin …

Ha en skön sommar alla

Med vänliga KOL-hälsningar
LordMart RIP
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
då det är en David mot Goliat situation i syd

Enda delen jag reagerade på, K¤O¤L var större än oss i Syd, du menar nog SydVäst :).


Ha det bra LM, tog bara 1 by av dig eftersom att jag prioriterade andra spelare (läs Canza) men det har varit riktigt kul att diskuterat med dig.

// Danney
The Chosen One
 

darkmessenger

Member
Reaktionspoäng
0
Jag vill tacka dig LordMart för att du fixade in mig i TCO för 15månader sen.
Ha en trevlig sommar och akta tummarna när du spikar på huset ;)

Funderade lite på hur det ser ut när LM underhåller huset, ser LM framför mig när han står å sjunger karaoke på framsidan av huset :D

Mvh DM
 

DeletedUser

Guest
Byyye LM, har varit kul att kriga med dig, har inte snackat med dig så mycket, men aja, kul att vi "träffats" iaf ^^
ha de fint under sommaren.


Mvh n3a
 

DeletedUser

Guest
De va kul den tid vi lira tillsammans LM även om de va längesen nu :) Var några roliga diskussioner vi hade långt innan K¤O¤L tiden med när du va i TCO. Lycka till med vad du nu ska åta dig istället :p

Mvh Zacore
 

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
Jag går gärna ut och erkänner mig besegrad av TCO och av Bringt som har visat sig vara riktigt skillade off spelare. Svårt att stå emot Bringt när de kommer… dock så vill jag korrigera tidigare historia om min och Tubbys sk. nollning i K73. Vi visste redan från början att vi inte skulle kunna hålla denna lilla utpost i k73 om vi mot förmodan skulle bli anfallna, men blev förvånade då Bringt anföll. Hade inte räknat med det. Bringt tog byarna till sist, men personligen så tyckte jag att Bringt var väldigt försiktiga och gick långsamt fram. De hade kunnat ta mina och Tubbys byar på 1 dygn om de hade velat, då deffen låg 35-40 timmar bort. Men de gick försiktigt fram vilket innebar att vi faktiskt hann få fram lite deff där nere, mest för syns skull då utgången var given på förhand … bra jobbat Bringt, men att vi blev ägda är en överdrift, vi brydde oss egentligen aldrig. Det var dock kul att se hur ni krigade...


Tack från oss också. Men vi har aldrig påstått att vi ägde er. Det va inte det vår disskussion handlade om.=)
Men oavsett. No hard feelings. Ta inte det ja säger här så hårt. TW är ett spel.
Ha ett gött liv
 

DeletedUser

Guest
Tack själv LM! Du har varit en rolig fiende, jag har älskat att hata dig :)
 

DeletedUser

Guest
-En bitter ovän som gjorde att jag ville krossa K¤O¤L så mycket!-

Tyvärr så blev fighten inte så bra och så blodig som jag velat, hade velat köra över dig riktigt hårt!
Jag vet att du inte hade så mycket trupper kvar mot slutet.. Men, jag hade ändå föredragit att nolla dig "fair and square", utan barbarbyar som det nu blev av dig.


Tack för att du gjort så att jag velat döda eran stam och att glöden i så många i TCO's ögon tänts när dom vetat att dom nu fritt kunde adla dig :)

Vi var väll inte så ofta överens, förutom gällande mergen, som sket sig pga. andra omständigheter, t.e.x. som att våra stammedlammar hatade varandra från dag1.
Även detta ett incitament till att döda K¤O¤L senare (många hat spelare) :)...


Skitsamma, nu blev det inte så, utan det hände något med Ebolas (vet ärligt tala inte riktigt vad som hänt här för jag har inte brytt mig så mycket)
fram tills att det hände så var det ett riktig j*vla bra krig, hade hellre sett att det pågått så ett tag till.... Tråkigt att det blev som det blev tycker jag, men vi är inte helt missnöjda då vi vann mot våran ärkerival.

Lycka till med allt LM, kommer sakna att ha dig kvar i spelet, du är/var en liten drivkraft för mig att fortsätta driva framåt :)

Ha det gott !

//Beaver
 

DeletedUser

Guest
Bye LM. Hade ju hoppats på att få plocka lite av dig i K75 tids nog, men så vart inte fallet. Tråkigt att du valde att göra barbs av dig, istället för att torska byarna ärligt. Men lättare att ge byarna till alla, än att torska dom till fienden?

Ha det gött IRL. Lycka till med huset.

/8
 

teddus

Member
Reaktionspoäng
0
Skriver sällan på forumet men tycker jag bör skriva här.

Tycker det är synd att du lämnar LM. Jag kommer ihåg när vi båda spelade i TCO. Jag var i princip ensam ledare av stammen vid det tillfället och du gjorde jobbet mycket lättare för mig då du alltid kom med förslag och rensade "södern" som då var vårt prio 1. Jag slutade med TW då jag drog till USA och såg då att flera profiler lämnat stammen. När man kom tillbaka hade ett hat mot dig bildats i stammen och vad jag förstått kom det från den så kallade "mergen" mellan RK1 och TCO.

Tycker det har varit roligt att kriga mot KOL och dig, även fast det ända jag skickat på dig varit fejk. Hoppas allt sköter sig för dig IRL och att du haft en rolig tid på v2.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Vi kan väl bara konstatera att admin kan döda engagemang hos en hel stam effektivt om de vill.

Var inte jag som bröt mot reglerna. Anklaga dem som gjorde det istället för mig då ifall de hade följt reglerna så hade inga blivit bannade.



Don't do the crime, if you can't do the time.



Geschlossen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp