Lord lobo, kungen av mittens rike

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Saerdna the spirit ger er en intervju med Lord lobo från V3.
 

DeletedUser

Guest
Så ni som känner igen mej känner mej främst från v.3 men kanske från v.10 med.
Men i vilket fall så ska jag berätta om mitt möte med lord lobo, en självsäker skäggyxe beväpnad kämpe, han pekas oftast ut på v.3 som den som startar en allians bland dom södra stammarna, men som jag ser det så följer de flesta med för att han har sina moraliska principer med sig när han med yxan svingar. Men det var vad jag tror, så ska vi börja med mitt möte med honom i mash’s egna långhall, där jag kom in (rätt genomskinligt) för att få värme från kylan. Lord lobo sittandes på sin tron kände direkt igen mig, ja det var ju allmänt känt då att spöket i nordvästra hörnet hade lämnat sin borg för nya världar. Nyfiken som han var så kallade han till mig att sitta jämte honom på gerominos plats, innan han hade hunnit börja fråga så sa jag att jag är på en ”rundtur” för att samla till mig personligheter på v.3 och frågan frågade i samma veva om han ville hjälpa till. Lobo funderade och så. Kommer fram till ett svar som så, att han gärna ställer upp och första frågan tar sin början.

Hur började allt för dig och var? Från det tills nu då.

- Oki, starten då.
Spelade lite på V2, kom in sent och några månader innan det var dags för v3 att starta.
Jag hade hunnit locka med ett 20-tal personer från Sjukhusen i västra götaland och Elan IT att testa på spelet. Och vi om överens om att 1630 skulle vi alla skapa ett konto på v3
MediEvil skapades med mig som ledare och vi började adla byar. Efter ett tag märkte vi att vi behövde bli större då några droppade av och några inte spelade så tappert som vi ville.
Vi slog oss ihop med en stam där Persifal och Znize spelade. Vi kom överens om att Persifal fick bli ledare, jag diplomat då jag hellre ville snacka med stammarna runt i omkring och det gjorde jag, knöt kontakter med Solace som vi såg som största hotet och CCCP som hade många stora spelare hos sig

Lord lobo, ser ut att tänka. Under tiden så funderar på spirit på att mash namn,
”Var inte S: et i mash Solace?” Men innan spirit funderar mer på det så tar lobo ordet till sig
och säger:
vill du veta mer om mig eller stammen?
Spirit funderar men säger att det här är en interjuv om dig och din vinkel
Lobo fortsätter med:
- MASH växte och jag trivdes i rollen som diplomat. Persifal lämnade över till Vashanka, och jag fortsatte som diplomat. Efter ett tag kände jag att jag var redo att sluta spela. Jag annonserade att det var dags, minns inte exakt om Vashanka hade slutat eller hur det gick till men blev erbjuden att bli ledare och tänkte att "visst, jag måste ju pröva på det också"
Så jag tog över stafettpinnen och satte mig som ledare. Där har jag suttit i snart två år, och har då även tagit hand om diplomati och annat för att spelarna skall ägna sig åt en sak och en sak enbart, att adla!
Det är väl egentligen där jag är nu

Lobo ser fundersam ut men ger mig ett papper, där det står om gamla krig och nyligen avslutade som wcw/vvv kriget som är det nyaste som höll på i mer än ett halvår med små uppehåll med följden att wcw förlorade en stor del av sig.
Men så finns ju kriget med =S= där de sen gick ihop med mash
Men snabb blick ner, snabb blick upp och ställer nästa fråga
Vad är din största erfarenhet på tw? (He.. tungan slant) och inflickar snabbt:
Vad är din största skicklighet?

Lobo ser munter ut och kontrar med att om inte spirits tunga smakade för mycket på bläcket.

Spirit ser högröd ut men säjer kort men bestämt: fortsätt

- Lobo kan snart inte sitta still men berättar ändå.
Tungan slant på bläcket ja
Om man frågar fiender så är det nog att ljuga, lisma, fulspela och få andra att göra som jag vill. Jag blir tillskriven lite väl stor makt i V3, mycket mer än vad jag har. Själv tror jag att det jag är bäst på är att vara analytisk i hur framtiden ser ur, vilka vändningar kan ske och att sen försöka parera dem på bästa sätt. Samtidigt så hade jag inte ens kommit till start om inte mina stammisar...
alltid ställt upp på mina dumheter och idéer och samtidigt gett mig råd och stöd när jag behövt det.

Spirit ser ner på sitt papper och säjer, jag tror vi fick med det mesta är det nåt mer du vill säga innan vi går in på de fem snabba?

- Lobo ler och säjer, Hmm, en sak som jag tror att MASH är alldeles ensamma och som jag har som krav för att få vara med i stammen: Ha kul, låt inte något förstöra spelet utan se alltid till att du spelare för att det är roligt. När det inte är roligt, då skall man sluta. Så sammanhållningen i stammen är grym!!!
därför vi haft flera träffar i stockholm, göteborg och gävle. Och folk kommer från hela landet för att umgås.

Då kommer de fem snabba

svärdet eller pennan?

-Pennan är mäktigare än svärdet i slutändan, det är genom diplomati och gott uppförande som man kan vinna respekt och andra människors lojalitet. Lojalitet kan aldrig vinnas genom hot.

Är du en deffensiv eller en offensiv spelare?
-Blandat men väger mer åt off

En fullt uppbyggd bu eller bara det nödvändigaste?
-Bygger bara det nödvändigaste

Hur aktiv är du?
mellan 12-18 timmar per dag vid datorn. Det ger en viss lutning åt att man är beroende, eller?
Tänker på mitt egna men lägger tanken ifrån mig (mest för att den är sann) och svarar

En spelare som du vill lyfta upp och varför?
-Jag måste nog säga Kawac för sin enorma prestation att under 6 månader stå emot att bli utslagen av WCW trots att de anföll konstant och hon sällan hade under 1000 inkommande samtidigt. Det var en bedrift att stå ut och faktiskt fortsätta spela trots detta. Annars finns också Andreas83 av samma skäl. Danskare för sin hängivenhet, Tiindra för att hon motbevisade att stora spelare enbart kan internadla.



När frågorna och ölet är slut och bakruset tid är slagen, så tar anden vägen söderut till
Semesterparadiset, med förstås frågan i en burk med ättiksspirit vid hängandes vid sidan.
Men vad hände med Lord lobo sen då? Han fortsatte naturligtvis att kämpa tillsammans med
Sina egna och caf (semesterpadiset) samt elite’s kämpar mot spindlarna i stribe tills stribe gjorde en tjekan den 27 mars 2010.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp