llllll,master vs Jenny

DeletedUser

Guest
Haha klarar vad? Hittills tycker jag nog att lllll har ganska fina stats utöver några retakes.

vad hade du väntat dig dom första dagarna av kriget? när streck hoppar på jenny samma kväll dom fått XIII att upplösas?
men vad säger man kan man inte få jennys medlemmar att gå med streck får man väl kriga i stället ;) på detta så har ju streck haft hmm 4 veckor på sig att flytta trupper?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
vad hade du väntat dig dom första dagarna av kriget? när streck hoppar på jenny samma kväll dom fått XIII att upplösas?
men vad säger man kan man inte få jennys medlemmar att gå med streck får man väl kriga i stället ;) på detta så har ju streck haft hmm 4 veckor på sig att flytta trupper?

Inte många som faktiskt ser det geniala i det IIII gjorde. Först frågar dem er om någon form av merge antar jag? Ni säger nej, dem börjar planera, medans ni är i krig o sen kör när dem känner att det passar bäst - efter ni adlat på bra av XIII. på slutet, således har ni bra mycket mindre adlar och det gynnar IIII stort bara det. :)

Jag är imponerad över deras slughet ;)
 

DeletedUser

Guest
jodå jag har redan sätt deras plan den såg jag redan när dom kontaktade oss ;)
dock så vill jag inte kalla det slugt utan mer ett sätt att spela på men som jag sa så tror jag att detta är ett krig från strecks sida för att få igång aktiviteten igen dom har haft många kontotn som bytt ägare fast29 har ju slutat sen har det ju kommit lite förfrågningar till folk i min umgängeskräts om att ta över några av deras kontot jag ser det som sagt som en desperat handling varken mer eller mindre
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
jodå jag har redan sätt deras plan den såg jag redan när dom kontaktade oss ;)
dock så vill jag inte kalla det slugt utan mer ett sätt att spela på men som jag sa så tror jag att detta är ett krig från strecks sida för att få igång aktiviteten igen dom har haft många kontotn som bytt ägare fast29 har ju slutat sen har det ju kommit lite förfrågningar till folk i min umgängeskräts om att ta över några av deras kontot jag ser det som sagt som en desperat handling varken mer eller mindre

Det där är ju typ, premade 101. Har du en premade med fejknickskonton och inte rekryterar (som llllll dock gjort i vissa fall) så ger man ju bort kontona, annars finns det inte många spelare kvar i stammen. För det är ytterst få stammar som klarar sig till end game utan att rekrytera nya spelare som ersätter de bortfallna.

Men det här kommer bli intressant, jag har tidigare tagit Jenny som oseriösa. Dock försvann jag ett tag här på v.13 och när jag kom tillbaka hade de dragit upp sig rejält.

Ska bli intressant att se vad ni (Jenny) går för. Dock är jag 100% säker på att såvida inte fler stammar hoppar in så kommer llllll gå plus ur kriget, de har trots allt byggt upp sig och med master på sin sida nästan dubbla ert byantal. Kan Jenny hålla fronten så kommer de kunna hämta sig och ev. plocka lite byar men de bör se upp för ev. Helg/natt offensiver mot deras kärna. Hade jag varit strateg eller nått sånt i llllll skulle jag utan tvekan planerat ett blixtkrig mot Jenny's centrum som landar sekunden efter nattskyddet går ut. Därefter skulle jag deffat upp byarna och slagit till mot fronten för att hålla den i shack. På detta sätt skulle jag hållit på eftersom Jenny knappast kan deffa upp fronten samt deffa runt den cirkel llllll lyckats skapa i deras centrum..

Just my thoughts..
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: Jenny
Side 2:
Tribes: llllll

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 17
Sida 2: 26
Skillnad: 9

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 2
Sida 2: 12
Skillnad: 10

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 106,054
Sida 2: 229,387
Skillnad: 123,333

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 17,817
Sida 2: 108,191
Skillnad: 90,374

chart
 

Barkbåt

Member
Reaktionspoäng
0
Jag såg fram emot ett krig med jenny eftersom spelarna där verkade så trevliga. Zinzerius du gör mig lite besviken =/ Din bitterhet är dock lättare att förstå än varför schimpansen kommer och kastar paj hela tiden.
 

DeletedUser

Guest
kära barbåt jag kan lova er hade vi krigat nu som bringit började med på v2 genom att ge motståndarna ett datum när det smäller så hade detta krig blivit väldigt mycket roligare dels för att det ger en hårdare fight å dels för att det blir motstånd, nu valde ni den andra vägen så att bitterhet finns sure men inte värre än den bitterhet som finns genom alla krig, fler originalare i streck var riktigt trevliga spelare numera så har ägare bytts vid flertal tillfället synd då kärnan bestog av riktigt trevliga å bra spelare
 

DeletedUser

Guest
Är detta det ända "stora" krig på v13 just nu eller?
Får önska alla spelare lycka till!:)

[rs] plockar byar av WFE oxå. Men det har de gjort sedan starten så om man skall kalla det för krig så är det ett utdraget sådant.

On topic.

Det skall bli spännande att se om llllll kan hålla samma takt och adla lika många byar när Jenny sadlat om för krig? Om det finns något deff/off kvar att sadla om till förstås. Annars blir detta en kortvarig fight.

Lycka till båda sidor.
 

Barkbåt

Member
Reaktionspoäng
0
Angående din strategi chrille. Det skulle ta ca 40h för våra adelståg att nå mitten på jenny. så de skulle ha nästan 2 dygn på sig att snipa tågen. En stam som jenny skulle inte missa att kapa ett enda tåg. Om vi nu i teorin skulle fått byarna skulle det ta minst 10h dit med deff om man skickar med paladinen och jag tror inte det skulle vara några problem att ta tillbaks från jennys sida :/ möjligt att jag missuppfattade din plan iof

Sen är frontkrig dessutom väldigt coolt :p
 

crille011

Member
Reaktionspoäng
4
Angående din strategi chrille. Det skulle ta ca 40h för våra adelståg att nå mitten på jenny. så de skulle ha nästan 2 dygn på sig att snipa tågen. En stam som jenny skulle inte missa att kapa ett enda tåg. Om vi nu i teorin skulle fått byarna skulle det ta minst 10h dit med deff om man skickar med paladinen och jag tror inte det skulle vara några problem att ta tillbaks från jennys sida :/ möjligt att jag missuppfattade din plan iof

Sen är frontkrig dessutom väldigt coolt :p

Sorry, jag är inte super uppdaterad på kartan. Fast vad jag inte fattar är varför ni går i krig mot några som ligger 40h bort?:D

Men om nu så är fallet att en överraskningsoffensiv mot mitten inte är möjlig. Då kör man in på full styrka längst bort, det är ju de spelarna som bistår med deff till fronten aight'? Adlar du spelarna som bistår med deff tvingas de dra hem trupperna och då bör ni utan tvekan kunna rensa byarna vid fronten och därmed nolla murarna och sätta grunden för truppslakt. Dock har ni ju förlorat en hel del adlar antingen när ni tagit byarna eller rensat och blivit snippade längst bak, detta förhindrar att ni kan ta de rensade byarna direkt men det är något man måste dra upp fort. Jenny är ju redan påpucklade så det bör inte vara så himla svårt att få bort deras deff.

Är ingen jävla geni strateg eller något, säger bara det som verkar vettigt och som jag skulle agerat. Ni kör ert race jag berättar bara hur jag skulle gjort. Så tro bara inte att jag försöker verka som nått proffs för jag har absolut ingen erfarenhet av att planera ett krig på en så hög nivå som detta är;)

Mvh
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
För att de har bäst OBA eller för att de har mest poäng?

Men de har haft lite andra förutsättningar än vi har haft. Vi spelar ju rättvist.

Det jag stör mig på mest är att IIIIII valde att anfalla när vi var som mest sårbara. Precis när vi hade avslutat kriget mot XIII. Hur kan dom? Så lågt kan banne mäj ingen spela på den här världen. Lägsta stammen på hela v13, kanske hela till och med bland alla typ svenska stammarna. Så använder dom sig av Master oxå, hur många allianser har dom? Det borde väl finnas någon form av regler för det här? Kan inte IIIII tappa några byar, ledningen kan väl ta bort några byar från dom eller så? D:
 

Bunnystyle

Member
Reaktionspoäng
0
Sorry, jag är inte super uppdaterad på kartan. Fast vad jag inte fattar är varför ni går i krig mot några som ligger 40h bort?

Du borde kollat kartan innan :rolleyes:

Men om nu så är fallet att en överraskningsoffensiv mot mitten inte är möjlig. Då kör man in på full styrka längst bort, det är ju de spelarna som bistår med deff till fronten aight'? Adlar du spelarna som bistår med deff tvingas de dra hem trupperna och då bör ni utan tvekan kunna rensa byarna vid fronten och därmed nolla murarna och sätta grunden för truppslakt. Dock har ni ju förlorat en hel del adlar antingen när ni tagit byarna eller rensat och blivit snippade längst bak, detta förhindrar att ni kan ta de rensade byarna direkt men det är något man måste dra upp fort. Jenny är ju redan påpucklade så det bör inte vara så himla svårt att få bort deras deff.

Är ingen jävla geni strateg eller något, säger bara det som verkar vettigt och som jag skulle agerat. Ni kör ert race jag berättar bara hur jag skulle gjort. Så tro bara inte att jag försöker verka som nått proffs för jag har absolut ingen erfarenhet av att planera ett krig på en så hög nivå som detta är;)

Mvh

Tror inte jenny är idioter och skickar all sin deff från dom bakre leden till fronten... :thinking:
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
vet inte riktigt vad andra topstammar har i denna tråden å göra då det är maste och streck vs jenny jag ser ju inga andra namn på tråden iallafall.
Men som sagt back on topic strck tuffar på mot oss i jenny, dock är det väldigt tråkigt att se att streck inte kan köra med rena kort, nä grabbar å flickor i streck vill ni rektytera spelare så får ni hitta nån annan stam att tjata på, det börjar bli lite uttjatat på "mergfronten" nu, vill ni spela mergwars börja på v12 eller nått
 

Rasmas55555

Member
Reaktionspoäng
0
Streckkoderna tuffar på...

Side 1:
Tribes: Jenny
Side 2:
Tribes: llllll

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1
Sida 2: 11
Skillnad: 10

chart



Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 8,484
Sida 2: 99,727
Skillnad: 91,243

chart







Vet inte hur mycket Masters gör i kriget då de bara adlat en by på det senaste dygnet:confused:

Side 1:
Tribes: Jenny
Side 2:
Tribes: Master

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 0
Sida 2: 1
Skillnad: 1

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 0
Sida 2: 8,710
Skillnad: 8,710

chart
 

DeletedUser

Guest
Men de har haft lite andra förutsättningar än vi har haft. Vi spelar ju rättvist.

Det jag stör mig på mest är att IIIIII valde att anfalla när vi var som mest sårbara. Precis när vi hade avslutat kriget mot XIII. Hur kan dom? Så lågt kan banne mäj ingen spela på den här världen. Lägsta stammen på hela v13, kanske hela till och med bland alla typ svenska stammarna. Så använder dom sig av Master oxå, hur många allianser har dom? Det borde väl finnas någon form av regler för det här? Kan inte IIIII tappa några byar, ledningen kan väl ta bort några byar från dom eller så? D:


Det är bara bra taktik från llllll´s sida. Det hade ju vart ganska dumt att vänta tills ni var redo om de var redo när ni var som sämst förberedda.
 

DeletedUser

Guest
Tycker dena tråd har vart död lite för långe nu så slänger in lite stats

Side 1:
Tribes: llllll
Side 2:
Tribes: Jenny

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 12
Sida 2: 4
Skillnad: 8

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 8
Sida 2: 1
Skillnad: 7

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 75,031
Sida 2: 33,840
Skillnad: 41,191

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 58,237
Sida 2: 8,218
Skillnad: 50,019

chart
 
Topp