Letar efter scriptare

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Hej!

Söker någon som är en hejare på javascript, och som kan hjälpa mig att snickra ihop ett script.
Inte allt för avancerat, och en duktig scriptare gör det säkert på nolltid.

Dra gärna iväg ett PM till mig på V13, eller skicka ett PM här på forumet. :)


//SK
 
Senast ändrad:

Amplify

Member
Reaktionspoäng
0
Säg vad du vill att det ska göra så ska jag se om jag är intresserad.
Och nej, jag tänker inte maila om det.


amp.
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Handlar om ett script som döper om utgående attacker. Tycker att de som jag hittat suger ganska hårt.
Vill att fejkattacker ska få en "fejk-tag" och adel ska märkas upp, samt skarpa rens.
 

aarrgghh

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skrev ett sånt för jättelänge sedan, alla klagade, jag jublade, sen slutade det att fungera. Kan ju se om jag hittar det igen.
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Jag skrev ett sånt för jättelänge sedan, alla klagade, jag jublade, sen slutade det att fungera. Kan ju se om jag hittar det igen.

Japp, de flesta omdöparscripten som funkade bra innan slutade funka iom uppdateringen till 7.0
Scriptet måste fungera från annan sida än kommandosidan, och min tanke var att det skulle döpa om attacken redan i samlingsplatsen, då kommandoraden fortfarande går att ändra på ett smidigt sätt.
 

DeletedUser

Guest
Här får du det du söker;)

javascript:var doc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var eleSpans=doc.getElementsByTagName("span");for(var x=0;x<eleSpans.length;x++){if(eleSpans[x].id.match(/label/))table=doc.getElementById("commands_table");}function theInnerText(theNode){return typeof(theNode.innerText)=='undefined'?theNode.textContent:theNode.innerText;}function overView(){var eleTrs=table.rows;var headers=eleTrs[0].getElementsByTagName("th");function getHeader(ele){for(i=0;i<headers.length;i++){if(headers.innerHTML.match(ele,"i"))return i;}}for(x=1;x<eleTrs.length;x++){var inputs=eleTrs[x].getElementsByTagName("input");if(inputs[0].value.match(/Attack på/i)){var spear=eleTrs[x].cells[getHeader('spear')].innerHTML;var sword=eleTrs[x].cells[getHeader('sword')].innerHTML;var axe=eleTrs[x].cells[getHeader('axe')].innerHTML;var scout=eleTrs[x].cells[getHeader('spy')].innerHTML;var lc=eleTrs[x].cells[getHeader('light')].innerHTML;var hc=eleTrs[x].cells[getHeader('heavy')].innerHTML;var ram=eleTrs[x].cells[getHeader('ram')].innerHTML;var cat=eleTrs[x].cells[getHeader('catapult')].innerHTML;var noble=eleTrs[x].cells[getHeader('snob')].innerHTML;var coord=inputs[0].value.match(/(\d+\|\d+)\) (K\d+)/);if(scout>=1){inputs[0].value='Spej';}if(cat==1&&scout>=1){inputs[0].value='Fejk';}if(cat==1){inputs[0].value='Fejk';}if(cat>=50){inputs[0].value='Katta';}if(ram==1&&scout>=1){inputs[0].value='Fejk';}if(ram==1){inputs[0].value='Fejk';}if(axe>=500&&lc>=50){inputs[0].value='SKARP';}if(noble==1){inputs[0].value='***Adel***';}inputs[0].value=inputs[0].value+' '+"("+coord[1]+")"+' '+coord[2];inputs[1].click();}}}overView();
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Jag får ett syntax error i det scriptet, även om jag rättar till:

.../))table=doc.getElementById("commands_table");}func tion theInnerText(theNode){return typeof(theNode.innerText)=='undefined'?theNode.tex...

Har bara gluttat snabbt på det ännu, så jag kanske kan hitta felet, och sedan se om detta är vad jag söker :)

Tack
 

DeletedUser

Guest
Källkod:
javascript:var doc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var eleSpans=doc.getElementsByTagName("span");for(var x=0;x<eleSpans.length;x++){if(eleSpans[x].id.match(/label/))table=doc.getElementById("commands_table");}function theInnerText(theNode){return typeof(theNode.innerText)=='undefined'?theNode.textContent:theNode.innerText;}function overView(){var eleTrs=table.rows;var headers=eleTrs[0].getElementsByTagName("th");function getHeader(ele){for(i=0;i<headers.length;i++){if(headers[i].innerHTML.match(ele,"i"))return i;}}for(x=1;x<eleTrs.length;x++){var inputs=eleTrs[x].getElementsByTagName("input");if(inputs[0].value.match(/Attack på/i)){var spear=eleTrs[x].cells[getHeader('spear')].innerHTML;var sword=eleTrs[x].cells[getHeader('sword')].innerHTML;var axe=eleTrs[x].cells[getHeader('axe')].innerHTML;var scout=eleTrs[x].cells[getHeader('spy')].innerHTML;var lc=eleTrs[x].cells[getHeader('light')].innerHTML;var hc=eleTrs[x].cells[getHeader('heavy')].innerHTML;var ram=eleTrs[x].cells[getHeader('ram')].innerHTML;var cat=eleTrs[x].cells[getHeader('catapult')].innerHTML;var noble=eleTrs[x].cells[getHeader('snob')].innerHTML;var coord=inputs[0].value.match(/(\d+\|\d+)\) (K\d+)/);if(scout>=1){inputs[0].value='Spej';}if(cat==1&&scout>=1){inputs[0].value='Fejk';}if(cat==1){inputs[0].value='Fejk';}if(cat>=50){inputs[0].value='Katta';}if(ram==1&&scout>=1){inputs[0].value='Fejk';}if(ram==1){inputs[0].value='Fejk';}if(axe>=500&&lc>=50){inputs[0].value='SKARP';}if(noble==1){inputs[0].value='***Adel***';}inputs[0].value=inputs[0].value+' '+"("+coord[1]+")"+' '+coord[2];inputs[1].click();}}}overView();
 

SalamiKungen

Member
Reaktionspoäng
0
Källkod:
javascript:var doc=(window.frames.length>0)?window.main.document:document;var eleSpans=doc.getElementsByTagName("span");for(var x=0;x<eleSpans.length;x++){if(eleSpans[x].id.match(/label/))table=doc.getElementById("commands_table");}function theInnerText(theNode){return typeof(theNode.innerText)=='undefined'?theNode.textContent:theNode.innerText;}function overView(){var eleTrs=table.rows;var headers=eleTrs[0].getElementsByTagName("th");function getHeader(ele){for(i=0;i<headers.length;i++){if(headers[i].innerHTML.match(ele,"i"))return i;}}for(x=1;x<eleTrs.length;x++){var inputs=eleTrs[x].getElementsByTagName("input");if(inputs[0].value.match(/Attack på/i)){var spear=eleTrs[x].cells[getHeader('spear')].innerHTML;var sword=eleTrs[x].cells[getHeader('sword')].innerHTML;var axe=eleTrs[x].cells[getHeader('axe')].innerHTML;var scout=eleTrs[x].cells[getHeader('spy')].innerHTML;var lc=eleTrs[x].cells[getHeader('light')].innerHTML;var hc=eleTrs[x].cells[getHeader('heavy')].innerHTML;var ram=eleTrs[x].cells[getHeader('ram')].innerHTML;var cat=eleTrs[x].cells[getHeader('catapult')].innerHTML;var noble=eleTrs[x].cells[getHeader('snob')].innerHTML;var coord=inputs[0].value.match(/(\d+\|\d+)\) (K\d+)/);if(scout>=1){inputs[0].value='Spej';}if(cat==1&&scout>=1){inputs[0].value='Fejk';}if(cat==1){inputs[0].value='Fejk';}if(cat>=50){inputs[0].value='Katta';}if(ram==1&&scout>=1){inputs[0].value='Fejk';}if(ram==1){inputs[0].value='Fejk';}if(axe>=500&&lc>=50){inputs[0].value='SKARP';}if(noble==1){inputs[0].value='***Adel***';}inputs[0].value=inputs[0].value+' '+"("+coord[1]+")"+' '+coord[2];inputs[1].click();}}}overView();

Det fungerade :)

Tack! Det där ska jag göra om lite, för att fylla mina exakta behov, men perfekt att utgå ifrån :)
 
Topp