Låg OB / poäng

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Just på v.3 så ser man en hel del olika spelarstilar. Vissa har otroligt hög OB och vissa inte. Skriv ner spelare(censur) som har låg ob / poäng.

hittade en viss spelare(nämner inga namn) som har en viss rank(nämner inte det heller) med en otroligt kass OB.

Poäng: 12.878.590

Opponenter besegrade: 7.156.891 (502.)
 

DeletedUser

Guest
den är faktist ganska enkelt att lista ut vem det är ;) men visst det är inte så himla bra ob(men bara föratt det är dålig ob så betyder det inte att personen är dålig på att spela)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Då han tillhör en stam som är rankade högt i anfallsob så kan de vara så att han kanske ligger långt från stridigheter så att stammen gett han uppgiften att bara bygga deff för att deffa dom andra me tex

Danskare

Peterinas va tror du om detta?
 

DeletedUser

Guest
Önskar man låg i front mot en sådan spelare under krig. *host*Slakt*host*:eek:
 

DeletedUser

Guest
det skulle nog vara moralen i sånt fall ;) fast har inte tittat på din poäng så jag vet inte riktigt ;)
 

DeletedUser

Guest
Pomes , poäng är inte allt

erfarenhet och veta hur man spelare spelet är allt , kan man inte anfalla elelr försvara sig i krig så får man det svårt
 

DeletedUser

Guest
när jag pratade om poängen så menade jag då moralen. det är ju inte alltid man kan anfalla om spelaren har för dålig moral mot en. och då är det oftast så att poängen har en ganska stor betydelse där.
 

DeletedUser

Guest
Då han tillhör en stam som är rankade högt i anfallsob så kan de vara så att han kanske ligger långt från stridigheter så att stammen gett han uppgiften att bara bygga deff för att deffa dom andra me tex

Danskare

Peterinas va tror du om detta?

Man brukar oftast adla ett par byar vid fronten och därefter utgå från sin position. Knappast att man fortsätter adla byar långt ifrån krigsfronten när man nått 12mil+ poängsgräns ^^

Internadling 24/7 kanske?
 

DeletedUser

Guest
Tycker inte att man kan säga att det finns en faktor i spelet som är viktigare än någon annan. Om du är aktiv men inte kan spela så dör du, om du är skitduktig på att spela man är inaktiv så dör du.

Ang. Moralen så har den inte så mycket betydelse tycker jag, sett ur ett 1vs1-perspektiv skulle i de flesta fall den större spelaren vinna ändå tror jag(Förutsatt att båda är någorlunda duktiga och aktiva spelare). Annars handlar det mest om sammanhållningen och samarbetet i en stam om vi snackar krig :). Tror jag iallafall.

Och sen, vore det inte bäst att ha så LÅG ob som möjligt(och fortfarande adla lika många byar som någon med högre OB)? Desto mindre trupper du dödar, desto mindre trupper förlorar du och det är väl bäst att ta så många byar med så lite trupper som möjligt? Eller har jag fattat allt fel?
 

DeletedUser

Guest
Man brukar oftast adla ett par byar vid fronten och därefter utgå från sin position. Knappast att man fortsätter adla byar långt ifrån krigsfronten när man nått 12mil+ poängsgräns ^^

Internadling 24/7 kanske?

Tydligen så läste du inte allt jag skrev....

Danskare

Peterinas fatta va jag skrev
 

DeletedUser

Guest
Jo, jag läste hela inlägget. Jag syftade på långdistansadling, precis som du har gjort mot LCN i ditt nuvarande krig.

Okej men jag har inte adlat någon by av LCN ännu och har inte heller
försökt att göra de....

Danskare

Peterinas äger värld 3
 

DeletedUser

Guest
Som jag alltid har sagt: Man behöver spelare med olika roller i stammen. De som har låg ob men som deffar sina stammisar är ovärderliga. Någon måste sköta internadlingen så i det skedet som V3 befinner sig behövs internadlare som deffar precis lika mycket som köttare.

En stam med bara internadlare/deffare klarar sig inte i längden, men det gör knappast heller en stam med 70% offbyar. Möter man en spelare som kan deffa rätt byar vid rätt tillfälle och som vet att kötta och fejka på rätt sätt har man ingen chans att hålla tagna byar eller deffa upp sig själv.

Jag vet för jag mötte *** i MASH när han körde 100% off och han kunde inte göra något mot mig hur mycket deff han än dödade. Jag gick ändå plus i byar. (Det enda som hände var att jag studerade honom och lärde mig att kötta, noob som jag var på den tiden).
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
Jag vet för jag mötte *** i MASH när han körde 100% off och han kunde inte göra något mot mig hur mycket deff han än dödade. Jag gick ändå plus i byar. (Det enda som hände var att jag studerade honom och lärde mig att kötta, noob som jag var på den tiden).

Benzo, den allvetande ;)

Nej men du har en stor poäng där faktiskt, hade inte kunnat säga det mycket bättre själv så jag lämnar över kommentarer och sånt till någon annan!
 

DeletedUser

Guest
Som jag alltid har sagt: Man behöver spelare med olika roller i stammen. De som har låg ob men som deffar sina stammisar är ovärderliga. Någon måste sköta internadlingen så i det skedet som V3 befinner sig behövs internadlare som deffar precis lika mycket som köttare.

En stam med bara internadlare/deffare klarar sig inte i längden, men det gör knappast heller en stam med 70% offbyar. Möter man en spelare som kan deffa rätt byar vid rätt tillfälle och som vet att kötta och fejka på rätt sätt har man ingen chans att hålla tagna byar eller deffa upp sig själv.

Jag vet för jag mötte *** i MASH när han körde 100% off och han kunde inte göra något mot mig hur mycket deff han än dödade. Jag gick ändå plus i byar. (Det enda som hände var att jag studerade honom och lärde mig att kötta, noob som jag var på den tiden).

Precis de du skriver va dit jag ville komma me de jag skrev men du
är tydligen fett mycke bättre än mig på att förklara:D

Bra sagt Benzo

Danskare

Peterinas håller du me?
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker inte att man kan säga att det finns en faktor i spelet som är viktigare än någon annan. Om du är aktiv men inte kan spela så dör du, om du är skitduktig på att spela man är inaktiv så dör du.

Ang. Moralen så har den inte så mycket betydelse tycker jag, sett ur ett 1vs1-perspektiv skulle i de flesta fall den större spelaren vinna ändå tror jag(Förutsatt att båda är någorlunda duktiga och aktiva spelare). Annars handlar det mest om sammanhållningen och samarbetet i en stam om vi snackar krig :). Tror jag iallafall.

Och sen, vore det inte bäst att ha så LÅG ob som möjligt(och fortfarande adla lika många byar som någon med högre OB)? Desto mindre trupper du dödar, desto mindre trupper förlorar du och det är väl bäst att ta så många byar med så lite trupper som möjligt? Eller har jag fattat allt fel?

Håller med om att aktiviteten är viktigast.

Som nummer två kommer spelskickligheten.

Men moralen är en klar trea, då en normalt uppdeffad by kräver 26 offbyar att slå ut med värsta moralen medans det räcker med åtta åt andra hållet.
 

DeletedUser

Guest
har faktiskt inte ens tänkt på moralen speciellt mycket,dock har jag ju inte så mycket poäng så jag har nästan full procent mot dom flesta,ofta blir det så att man lämnar vissa väldeffade byar med låg moral till mindre spelare i stammen.
annars får jag hålla med att man måste vara aktiv,det är a och o. + att man måste kunna lira hyfsat,det bör ju dom större spelarna klara av nu,dom flesta har ju lirat ett tag nu.
 

DeletedUser

Guest
Internadling 24/7 kanske?


Kul att läsa en sån här tråd och sen kolla in din profil, de senaste 50 (FEMTIO!) byarna som du tagit är internadling. Nu snackar vi inte sten i glashus, när det jäklarimig ett jordskred på väg ner mot det stackar glashuset....:D


Kolla gärna in min profil, vi befinner oss inte i krig så vi konsoliderar våra trupper och tar hand om det som blir resultatet av att verkliga livet kallar ¨på oss. Det vill säga, vi adlar inom stammen. Men det är ok, jag skäms inte. Vill jag kriga så tar jag mig in på ngn av de yngre världarna och övar. Tids nog får jag ta till vapen här också...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp