Krigsstatistik Världskriget

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
huh, känns ju så meningsfullt att ha dem då...

vilka krig är det som pågår nu egentligen? Fred vs WCW (och lite Stribe), MASH vs Ni nere i söder, Desire är borta... Gör NoD nåt längre?

NoD går med full kraft på -ST2- just nu.

Side 1: NoD

Side 2: -ST2-

Timeframe: Förra veckan

Totala erövringar:

Sida 1: 175
Sida 2: 87
Skillnad: 88

image.php


Totala Erövringar mot den motsatta sidan:

Sida 1: 18
Sida 2: 0
Skillnad: 18

image.php


Poäng värde av totalt övertagna byar:

Sida 1: 1,705,868
Sida 2: 633,817
Skillnad: 1,072,051

image.php


Poäng värde av totalt övertagna byar mot fiendesidan:

Sida 1: 160,378
Sida 2: 0
Skillnad: 160,378

image.php
 

DeletedUser

Guest
Jag betvivlar att det skulle vara full kraft...
Snarare lite rensning av ogräs på deras marker kanske?
Men gräset är ju grönare på andra sidan staketet så de kanske tar sig en extra tugga, vem vet :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
dessa två borde säga mycket mer om vilka som krigar just nu


Erövrande vinnare för de senaste 7 dagarna
Ranking Stam Erövrade byar
1 VVV 581
2 Stribe 504
3 Fred 418
4 MASH 333
5 NwcwMA 276
6 VVVIII 253
7 UF-HmG 232
8 LCN-B 219
9 CAF2 201
10 nWCW-K 187
11 DC 183
12 STRIBD 179
13 NoD 178
14 Corian 177
15 STsWCW 176
16 Ni! 163
17 LCN 148
18 Elite 144
19 LCN-A 142
20 UF-SOT 141



Erövrande förlorare för de senaste 7 dagarna
Ranking Stam Förlorade Byar
1 Stribe 386
2 nWCW-K 297
3 MASH 192
4 Fred 192
5 LCN-B 162
6 Heder 137
7 VVV 134
8 TP 133
9 NoD 123
10 STsWCW 120
11 STRIBD 118
12 DC 117
13 CAF2 114
14 LCN 105
15 Ni! 96
16 UF-SOT 92
17 VVVIII 91
18 UF-HmG 90
19 NwcwMA 89
20 GOTH 87
 

DeletedUser

Guest
Pilis, nu förstod jag nog inte den sista kolumnen, med Erövrade förlorare de sista 7 dagarna? Räknas internadlingar in som förluster där eller vad?
För vad jag kan se så har vi(Stribe) förlorat 529 byar sen stamstarten och det verkar ju knappast troligt att vi förlorat 386 den sista veckan. Finns fler på den listan som ser väldigt mysko ut.
Du får nog revidera de båda tabellerna rejält. :D
 

DeletedUser

Guest
Pilis, nu förstod jag nog inte den sista kolumnen, med Erövrade förlorare de sista 7 dagarna? Räknas internadlingar in som förluster där eller vad?
För vad jag kan se så har vi(Stribe) förlorat 529 byar sen stamstarten och det verkar ju knappast troligt att vi förlorat 386 den sista veckan. Finns fler på den listan som ser väldigt mysko ut.
Du får nog revidera de båda tabellerna rejält. :D

tog ifrån twstats.

men spelare som lämnar och joinar stammen räknas med där också men inte internadling.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
tog ifrån twstats.

men spelare som lämnar och joinar stammen räknas med där också men inte internadling.

Hmm, då är det väl inte bra om man ska se vilka som har krigat mest? Tänk om alla byar en stam är från spelare som joinat? Då stämmer det ju inte alls
 

DeletedUser

Guest
Hmm, då är det väl inte bra om man ska se vilka som har krigat mest? Tänk om alla byar en stam är från spelare som joinat? Då stämmer det ju inte alls

ger en inblick hur stammar utvecklas just nu och för det mesta så sker inte så mycket via rekytering och att folk lämnar.
 

DeletedUser

Guest
dessa två borde säga mycket mer om vilka som krigar just nu


Erövrande vinnare för de senaste 7 dagarna
Ranking Stam Erövrade byar
1 VVV 581
2 Stribe 504
3 Fred 418
4 MASH 333
5 NwcwMA 276
6 VVVIII 253
7 UF-HmG 232
8 LCN-B 219
9 CAF2 201
10 nWCW-K 187
11 DC 183
12 STRIBD 179
13 NoD 178
14 Corian 177
15 STsWCW 176
16 Ni! 163
17 LCN 148
18 Elite 144
19 LCN-A 142
20 UF-SOT 141



Erövrande förlorare för de senaste 7 dagarna
Ranking Stam Förlorade Byar
1 Stribe 386
2 nWCW-K 297
3 MASH 192
4 Fred 192
5 LCN-B 162
6 Heder 137
7 VVV 134
8 TP 133
9 NoD 123
10 STsWCW 120
11 STRIBD 118
12 DC 117
13 CAF2 114
14 LCN 105
15 Ni! 96
16 UF-SOT 92
17 VVVIII 91
18 UF-HmG 90
19 NwcwMA 89
20 GOTH 87

Kan du utveckla argumentet lite Pilis? Jag förstår inte heller men om du förklarar några mellansteg i tankekedjan kanske det lossnar?

Jag tror en bättre värdemätare är att titta på hur de olika stammarnas ob har utvecklats senaste veckan. Ni! har ökat rejält i rankingen och t.ex gått om GOTH i offensiv ob (men mest har vi ökat i def-ob).
 

DeletedUser

Guest
ob säger väl inte så mycke.. historiskt sett har de spelare vi rimmat åkt upp i toppen på deff ob =)

attack ob går väl också att farma.. håller med den gode pilis att bästa värdemätaren för en stams utveckling är hur många byar + eller - de ligger under en tidsperiod!
 

DeletedUser

Guest
ob säger väll visst rätt mycket eller? Men stammar kan inte farma bara spelare så då går spelans off ob upp lite efter som om du farmar så har du redan dödat alla en gång sen hinner du inte bygga upp med soldater.. o det är så många soldater du dödar så mer ob får du
 

lejjvi

Member
Reaktionspoäng
0
Kan du utveckla argumentet lite Pilis? Jag förstår inte heller men om du förklarar några mellansteg i tankekedjan kanske det lossnar?

Jag tror en bättre värdemätare är att titta på hur de olika stammarnas ob har utvecklats senaste veckan. Ni! har ökat rejält i rankingen och t.ex gått om GOTH i offensiv ob (men mest har vi ökat i def-ob).

Ni! har ju även 71 medlemmar. GOTH har 24 och ett par av dessa har slutat. Så vi tillbringar mestadels till att internadla. Undantaget kan vara att vi tar någon by här och där.
 

DeletedUser

Guest
Ni! har ju även 71 medlemmar. GOTH har 24 och ett par av dessa har slutat. Så vi tillbringar mestadels till att internadla. Undantaget kan vara att vi tar någon by här och där.

OK. Trodde att ni fortfarande låg i krig. Där ser man hur fel man kan ha.

Orke: Förvisso sant men all vår ob (nästan all i alla fall) de senaste veckorna har varit mot MASH. Så att vi har skjutit som en kanon i ob säger mer om kriget än övertagna byar eftersom kriget mest består i att bomba varandras starka fästen och ta byar på svaga ställen. När något ställe blir försvagat kanske vi ser en ökning i antalet tagna byar men just nu är det mest ställningskrig. Då menar jag att ob säger mer än övertagna byar om vad som sker.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Självklart ökar er OB drastiskt jämfört med innan då detta troligen är ert första riktiga större krig?
 

DeletedUser

Guest
Självklart ökar er OB drastiskt jämfört med innan då detta troligen är ert första riktiga större krig?

Sant, men vi går snabbt ikapp många stammar som legat i krig länge. Låt mig ta några exempel:

GOTH har legat i krig så länge jag kan minnas. De har 107 miljoner offensiv ob. Vi har 106 miljoner.

STsWCW har krigat mot NoD. De höll på rätt länge innan det blev IAP mellan NoD och WCW-familjen. De har 103 miljoner off ob. Ni! har 107.

TP krigade länge mot MASH och nu mot en annan stam. Deras def. ob är 121 miljoner. Ni! har 110 miljoner, mer än t.ex StsWCW och Solace. Ge oss (eller kanske snarare MASH) en vecka till och vi är uppe och nosar i samma def ob som NwcwMA som krigat mot först NoD och nu Fred.

Tittar man på total ob så ligger Ni! före stammar som Stribe, VVV, STsWCW, m.fl.

Detta efter en veckas krig i jämförelse med stammar som har krigat sedan i våras. Så nog tycker jag att det säger lite mer än att vår ob har ökat eftersom det är vårt första krig. Den har inte bara stigit som en raket procentuellt utan också i absoluta tal.

Så detta borde säga ganska mycket om kriget även om det inte tas så många byar. Det smäller ordentligt vid våra murar trots att byövertagningarna är relativt måttfulla.
 

DeletedUser

Guest
Sant, men vi går snabbt ikapp många stammar som legat i krig länge. Låt mig ta några exempel:

GOTH har legat i krig så länge jag kan minnas. De har 107 miljoner offensiv ob. Vi har 106 miljoner.

STsWCW har krigat mot NoD. De höll på rätt länge innan det blev IAP mellan NoD och WCW-familjen. De har 103 miljoner off ob. Ni! har 107.

TP krigade länge mot MASH och nu mot en annan stam. Deras def. ob är 121 miljoner. Ni! har 110 miljoner, mer än t.ex StsWCW och Solace. Ge oss (eller kanske snarare MASH) en vecka till och vi är uppe och nosar i samma def ob som NwcwMA som krigat mot först NoD och nu Fred.

Tittar man på total ob så ligger Ni! före stammar som Stribe, VVV, STsWCW, m.fl.

Detta efter en veckas krig i jämförelse med stammar som har krigat sedan i våras. Så nog tycker jag att det säger lite mer än att vår ob har ökat eftersom det är vårt första krig. Den har inte bara stigit som en raket procentuellt utan också i absoluta tal.

Så detta borde säga ganska mycket om kriget även om det inte tas så många byar. Det smäller ordentligt vid våra murar trots att byövertagningarna är relativt måttfulla.

Fast då kommer ju frågan, hur många familjestammars deff har ni? :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp