Krigsförklaring mot bland annat SPQR

DeletedUser

Guest
God eftermiddag!

Det skriks efter en krigsförklaring mot SPQR-familjen från många håll, och nu är det dags för mig att entra detta forum. Jag har tidigare inte huserat här utan min krigsmaskin Gami har varit mitt språkrör.

Jag är Mori´s grundare och ledare så det kanske är passande att jag postar denna tråd på andras begäran.

Vi i Mori har gått ut med att vi skall inta hela K45 och det på bekostnad av ett flertal andra stammar. Jag som ledare valde att skicka ut ett PM till alla våra grannar som kommer bli lidande av detta. Beslutet om att detta är den väg vi i Mori måste gå var ett svårt beslut eftersom vi har många vänner ikring oss. Valmöjligheterna har varit många, men vi valde att gå vår egna väg. Att jag inte deklarerat krig mot bland annat SPQR-familjen i detta forum tidigare beror helt enkelt på att de som kommer bli drabbade i fas ett är de som bor i vår närhet i K45. Dessa spelare är förvarnade att vi kommer att ta utvalda byar ifrån dem. Mori skulle kunna ha aggerat på ett flertal andra sätt i den här frågan, men att kunna gå rakryggad in i en strid känns viktigt för oss. Vi skulle kunna ha gått till attack mot SPQR-familjen för länge sedan, men valde istället att assitera deras västra flank i samma stund som vi deklarerade att vi inom kort kommer försöka oss på att ta hela K45. Detta gjorde oss sårbara när vår assistans fanns hos vår "fiende" 50 timmar bort.

Som bekant har vi sedan världens start stått sida vid sida med Rebell som sedemera blev en del av SPQR-familjen. De är våra närmaste vänner i denna värld så beslutet om att de är ett av våra nästa mål var ett svårt beslut att fatta. Därav gavs de möjligheten att förbereda sig, och även möjligheten att komma över till Mori.

Jag som ledare för Mori har fortfarande god kontakt med mina vänner i tidigare Rebell, och vi i Mori ser SPQR-familjen som en värdig motståndare. Vi respekterar och högaktar SPQR´s ledning samt deras soldater som stångar sig blodiga i detta krig.

Nu var det klart och tydligheten går det inte att ta misste på. Mori är här för att kämpa om K45 i första hand, och sen vet man ju aldrig vart det bär.

Vi står ensamma men enade, och vi fruktar inte döden ty vi vet att den är oundviklig.

Memento Mori
 

DeletedUser

Guest
Lycka till Mori!!
Hoppas att erat krig blir bättre än vårat!!
 

DeletedUser

Guest
Du nämner inte många av de stammar som huserar i K45 märker jag....
 

DeletedUser

Guest
Du nämner inte många av de stammar som huserar i K45 märker jag....

Kommer med ett snabbt förtydligande här och nu:

Endast SPQR-familjen har begärt en krigsförklaring. Mori´s tanke från början var att skicka ut en förklaring till de som ligger i zonen, och det har skett. Nu har SPQR-familjen fått en anständig krigsförklaring, och jag hade hoppats på att ni skulle vara nöjda med det eftersom ni är de ända som har begärt en.

Memento Mori
 

DeletedUser

Guest
Kommer med ett snabbt förtydligande här och nu:

Endast SPQR-familjen har begärt en krigsförklaring. Mori´s tanke från början var att skicka ut en förklaring till de som ligger i zonen, och det har skett. Nu har SPQR-familjen fått en anständig krigsförklaring, och jag hade hoppats på att ni skulle vara nöjda med det eftersom ni är de ända som har begärt en.

Memento Mori


Fel av mig, visste inte ens att vi hade begärt en officiell :p
 

DeletedUser

Guest
Det finns fler krigsmaskin än mig i MORI men här har vi lite stats:

Side 1:
Tribes: MORI
Players:

Side 2:
Tribes: SPQR Ö SPQR V
Players:

Timeframe: För alltid

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 576
Sida 2: 1,092
Skillnad: 516

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 22
Sida 2: 3
Skillnad: 19

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 2,233,326
Sida 2: 3,603,436
Skillnad: 1,370,110

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 145,357
Sida 2: 13,520
Skillnad: 131,837

image.php


Önskar SPQR lycka till
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
WTF?

Först NBnP som fullständigt äger ut Sporerna, nu kommer MORI och gör samma sak.
Jisses. Är dom verkligen så svaga?

Eller var deras tidigare framgångar enbart en frukt av gangbang krig?
Har följt SPQR med intresse. Nu verkar dom faila rätt hårt.

Finns det orsak till detta ?
 

DeletedUser

Guest
WTF?

Först NBnP som fullständigt äger ut Sporerna, nu kommer MORI och gör samma sak.
Jisses. Är dom verkligen så svaga?

Eller var deras tidigare framgångar enbart en frukt av gangbang krig?
Har följt SPQR med intresse. Nu verkar dom faila rätt hårt.

Finns det orsak till detta ?

Medlemmar som kanske inte orkar göra något jobb? det brukar vara en stor orsak till att Stammar Failar. Annars kan de också vara en ledning som inte har gjort en planering och förklaring så bra. Vet tyvärr inte vilka som är i ledningen, men det kan vara en orsak.. :confused:
 

DeletedUser

Guest
De där känns som de går för KO i rond 1 !


Trodde nog fajten skulle bli något jämnare.



Men Cred till Gami o hans glada gossar som gör det redigt bra !
 

DeletedUser

Guest
Ja har en liten by i hörnet av k45, kan vi bli vänner? :awsm:
 
Topp