Kriget mellan -=AT=- & ~NoD~ firar snart fem månader

DeletedUser

Guest
Kriget mellan -=AT=- & ~NoD~ firar snart fem månader

Om en vecka firar kriget mellan -=AT=- & ~NoD~ fem månader. Det var i höstas AT förklarade krig mot oss och nu är det redan vår. Det har varit ett långt krig och det kommer antagligen fortsätta ett tag till.

Vi har som stam förlorat många byar till AT:

Side 1:
Tribes: ~NoD~
Players:

Side 2:
Tribes: -=AT=-
Players:

Timeframe: För alltid

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 366
Sida 2: 1,032
Skillnad: 666

image.php


De första två veckorna ledde vi. V.V.V kom in för att hjälpa sina allierade och tog vår östra front. Vi stod dock fortfarande nästan lika mot AT efter en månad.

Det var många som skulle sluta spela och för få aktiva i kriget och det var tufft. Jag själv blev av med mitt nät en tid. När jag kom tillbaka fanns det dock fortfarande trogna krigare av Natt och Dag som krigade på, vilket förvånade mig. Med de som stannade kvar, de som kom tillbaka, de som började spela igen och en bunte R-gothare krigade vi på som vanligt. Spelare som slutade spela fortsatte dock vara ett problem, när tiotal spelare slutar nästan samtidigt blir det struligt. Men de värsta internadlingarna är nu över, även om vi förlorade väldigt många av dem byarna till AT.

Statestiken över den sista månaden står såhär:

Side 1:
Tribes: ~NoD~
Players:

Side 2:
Tribes: -=AT=-
Players:

Timeframe: Förra månaden

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 111
Sida 2: 112
Skillnad: 1

image.php


Även om vi totalt ligger under med nästan 700 byar tycker att vi har gjort hyfsat ifrån oss i detta långdragna krig. Vi stod länge ensamma mot AT. Vi har nu på senaste haft KOTG med oss, men AT tog som sagt V.V.V till hjälp i början, och sedan även WAR som tog våra strategiska byar i norr. 1032/366 är runt 2,8, så AT har tagit cirka 3 tre gånger fler byar än oss. AT är 3,5 gånger större än oss, så att de har har tagit tre gånger fler byar känns inte så dåligt från vår sida då vi alltid varit den mindre stammen.

Nu vet jag att vissa har klagat på att Natt och Dag ska ha backstabbat AT i detta krig. Jag har svårt att se detta. Vi har krigat mot AT sedan i höstas, ett krig som AT startade mot oss. Vårt krig mot AT är alltså flera månader äldre än ATs krig mot Ecalos. AT har krigat mot oss alla dessa månader, som vi har mot dem. Jag ser därför inget tecken på att vårt krig skulle vara backstabbing, speciellt då AT aldrig har sagt något om att vilja ha en vapenvila och vi aldrig haft någon kontakt med Ecalos. Att AT kom i krig mot Ecalos var mer en lyckoträff för vårat krig som redan varit igång sedan länge.

Med vänlig hälsning /Wimmel (stamledaren för ~NoD~)
 

DeletedUser

Guest
kul o intressant läsning! ni kämpar på förjävla bra imo. fortsätt med det! :)
 

DeletedUser

Guest
Även om vi totalt ligger under med nästan 700 byar tycker att vi har gjort hyfsat ifrån oss i detta långdragna krig. Vi stod länge ensamma mot AT. Vi har nu på senaste haft KOTG med oss

nu glömde du R-Goth kom med in i leken... och detta är statistiken för Nod... vad jag vet har AT haft ett krig mot hela SV delen av kartan.. en sisådär 6-8 småstammar... så inte alltid dem anfaller er.
(sen räknas väl inte de spelare som var med i R-goths förlorade byar i denna statistik eller? då dem byt stam.)

AT är 3,5 gånger större än oss, så att de har har tagit tre gånger fler byar känns inte så dåligt från vår sida då vi alltid varit den mindre stammen.

kanske för att AT har moralen mot sig?.. rensa 1 deffby tar 4 offbyar... säger sig själv...


Nu vet jag att vissa har klagat på att Natt och Dag ska ha backstabbat AT i detta krig. Jag har svårt att se detta. Vi har krigat mot AT sedan i höstas, ett krig som AT startade mot oss.

Det är R-Goth som backstabba AT... inte NoD
(Dock består ju Nod av en mix med R-goth o gamla Nod)


men ni verkar ha varit värdiga motståndare! trotts eran storlek :)

kepp it coming!:D


( jag ville inte gå OT, bara klargöra lite otydligheter) hoppas du inte blir sur över det.

det sista ja vill är att detta ska eskalera till en OT tråd som alla andra.!:)
 

DeletedUser

Guest
tycker att -=AT=- har gjort det bästa jobbet eftersom. man har krigat mot Kotg och NoD
 

Antish

Member
Reaktionspoäng
0
KOTG har bara varit med i 2-3 månader max?
Sedan får vi inte glömma V.V.V och WAR dom hjälpte -=AT=- med igenom ta våra byar?
 

DeletedUser

Guest
KOTG har bara varit med i 2-3 månader max?
Sedan får vi inte glömma V.V.V och WAR dom hjälpte -=AT=- med igenom ta våra byar?

Ni kunde väl ha lagt band på Herman Hedning och sagt åt honom att inte attackera V.V.V när vi tog byar i närheten av honom. Låta medlemmar göra så för att sedan försöka vända det till att V.V.V gick med AT i kriget? Skrattretande.
 

DeletedUser

Guest
Wimmel:

NoD är absolut värdiga motståndare som har kämpat på väldigt bra.

Men som andra har poängterat så har vi aldrig bara krigat mot er, utan vi har alltid haft många fiender samtidigt.

Och till 99% har det varit vårat eget val.

Att vi har dragit in V.V.V och War i denna konflikt har vi gått igenom i andra trådar , och kommit fram till att vi ej har frågat dem om hjälp, utan de har handlat av eget bevåg, eller att dessa byar fanns inom respektive område som var uppsatt.


C
 

DeletedUser

Guest
Tja, om AT och Ecalos verkligen ska börja skalla varandra så kan det onekliga leda till att krigslyckan vänder.

Ska bli intressant att följa utvecklingen, ni kämpar bra i NoD!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Nod gör sin egen död i ett sätt kan man säga.

Vinner ecalos och nod, då kommer ecalos stå i front med dem. Vi vet mycket väl att ecalos inte stannar där ;) de är här för vinsten.

Nåväl, relativt säker att AT kan hålla bort nod om de så vill. De är bara så att de har flertal och tänka på hehe.
 

DeletedUser

Guest
hade varit kul o höra från nån i AT, om de tycker vi backstabbar de??? vilket jag inte tror de tycker, men men...
 

DeletedUser

Guest
hade varit kul o höra från nån i AT, om de tycker vi backstabbar de??? vilket jag inte tror de tycker, men men...

Nej vi i AT tycker inte att NoD backstabbar oss.

r-goth däremot, men även det är tagit i andra trådar och ska inte börja här.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror jag kan skriva för hela AT om att det finns nog ingen som sagt i vår stam att ni har backstabbat oss
 

DeletedUser

Guest
hej! som en trogen Nod:are:D så tyckr jag att våran lilla exklusiva stam har gett -AT- en läxa att vi små stammar kan stå i mot LÄÄNGE :D:p

för första veckan av kriget kom det massa trådar om att vi skulle stupa efter 1-2veckor men så gick det inte:rolleyes: :rolleyes: Mvh Dennis//Blasterking2




V.4 Nod
 

DeletedUser

Guest
hej! som en trogen Nod:are:D så tyckr jag att våran lilla exklusiva stam har gett -AT- en läxa att vi små stammar kan stå i mot LÄÄNGE

för första veckan av kriget kom det massa trådar om att vi skulle stupa efter 1-2veckor men så gick det inte Mvh Dennis//Blasterking2

Nja vet inte om jag kan hålla med dig riktigt, för NoD var ju nere på 8 och så
vandrade nästan alla över till R-Goth.
I och med att det inte fanns några större aktiva spelare i NoD kvar så riktades
blickarna direkt över till R-Goth dit nästan alla hade gått.
Nu med facit i hand så ser vi hur det gått för R-Goth, ja dom finns ju inte kvar.
Och R-Goth var ju minst lika stora som NoD.

Stor del i detta är ju att vi utplånat vissa tongivande spelare där,
och att dom som valde att inte gå R-Goth ledares väg, gick tillbaka till NoD. :)

Men visst ska jag inte ta ifrån er det motståndet ni gjort och gör, samt att
det finns det en del bra sammansvetsade spelare i NoD som fortfarande ger
ett bra motstånd och är trevliga, men som sagt så har vi har inte bara krigat
mot en stam utan det har varit ett par stycken och vi har väl inte lagt allt
krut på NoD heller.

//Seymore
 

DeletedUser

Guest
nja vet inte om jag kan hålla med dig riktigt, för nod var ju nere på 8 och så
vandrade nästan alla över till r-goth.
I och med att det inte fanns några större aktiva spelare i nod kvar så riktades
blickarna direkt över till r-goth dit nästan alla hade gått.
Nu med facit i hand så ser vi hur det gått för r-goth, ja dom finns ju inte kvar.
Och r-goth var ju minst lika stora som nod.

Stor del i detta är ju att vi utplånat vissa tongivande spelare där,
och att dom som valde att inte gå r-goth ledares väg, gick tillbaka till nod. :)

men visst ska jag inte ta ifrån er det motståndet ni gjort och gör, samt att
det finns det en del bra sammansvetsade spelare i nod som fortfarande ger
ett bra motstånd och är trevliga, men som sagt så har vi har inte bara krigat
mot en stam utan det har varit ett par stycken och vi har väl inte lagt allt
krut på nod heller.

//seymore



words!.......
 
Topp