Klargörande av våra avsikter!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kära spelare,
Det verkar finnas en hel del spekulationer om våra skäl för de (nyare) förändringarna, så vi har beslutat att gå ut och klargöra våra avsikter i hopp om att göra saker och ting lite mer begripliga.


Vår inställning i olika frågor

Uttråkning
Att tråka ut någon bör inte vara ett sätt att balansera relationen mellan angriparen och försvararen. Att få någon att sluta spela för att de inte vill ta itu med alla timmars jobb dina fakes innebär, är inte sättet vi tror att spelet ska spelas. Om personen vill spendera timmar på det för att ta itu med dem så gott de kan är det är något annat, men en grundläggande och smidig lösning bör finnas. Vi försöker hitta nya sätt att göra late-game krig mindre tidskrävande.


Gammalt betyder inte bra
Det finns en massa saker som är uppenbara för erfarna spelare som inte alls är det för nya spelare. Det finns inget skäl till att de ska behöva kämpa för att förstå saker bara för att vi gjorde när vi började. :)
Vi inser att du är van vid hur vissa saker och ting fungerar (Det är vi också!), men det gör inte att de är de bästa sätten, eller de som är lättast att förstå. Vi går in lite mer på detaljerna om detta i exemplen senare.


Skript och andra externa verktyg
Det är toppen att olika tekniskt begåvade spelare använder sina kunskaper för att erbjuda lite extra bekvämlighet eller anpassning i form av skript och verktyg till andra spelare.
Även om sådana verktyg kan erbjuda förbättringar för några tror vi på att spelet ska gå att spela utan dessa externt skapade verktyg. Vi är övertygade om detta av flera skäl:

  1. De kommer sluta fungera på grund av en uppdatering förr eller senare, beroende på hur de och spelet samverkar. Vi försöker att undvika detta när det är möjligt, och skriptförfattarna arbetar hårt på för att uppdatera skripten så de alltid ska fungera, men det är oftast en hopplös kamp. Eftersom vi ändrar delar av spelet, kommer skripten behöva uppdateras vid något tillfälle under sin livstid. Detta är dåligt för alla inblandade: skriptförfattarna behöver uppdatera, spelarna måste få tag på en ny version, och människor blir irriterad på uppdateringarna eftersom deras skript slutar fungera ett tag.
  2. Ställa in ett verktyg kan vara en ganska komplicerad process, och det är inte något som alla känner sig bekväma med.
  3. Verktyg är endast tillgängliga för vissa kretsar av spelare. Om du råkar ha en teknisk trollkarl i din stam, kan du skatta dig lycklig. De flesta har inte det - i själva verket, är många Tribal Wars spelare inte ens medvetna om att det finns skript.
  4. Även om de flesta inte gör det, kan verktygen utgör en säkerhetsrisk. Om du kör ett skript på ditt konto, låter du skriptförfattaren göra vilka ändringar på ditt konto han vill, och du har bara någons ord för att verktyget bara utför den avsedda uppgiften. Allt som krävs är en person med mindre än hedervärda avsikter för att förstöra ditt spel.

Det är därför som vi på senare tid försökt att lösa problemen ovan genom att integrera populära och användbara funktioner direkt i spelet: det är mer tillförlitligt, enklare, tillgängligt för alla, och säkert.



En del förvirrande förändringar

Med ovanstående i åtanke, här följer några av de förändringar vi gjort under de senaste månaderna som tagits emot med förvirring.

Flyttningen av kartknappen

ddd5e62bb9b9e3e2.png


Kartknappen brukade vara sidan om byns länk, en bit under huvudmenyn. Den hade varit där sedan de allra tidigaste versionerna av Tribal Wars. Naturligtvis tog det ett tag att vänja sig när vi flyttat den till huvudmenyn. Så varför gjorde vi det?

Vi märkte att folk hade problem att hitta kartlänken. Det blev obekvämt när kartlänken flyttats eftersom vi alla visste var kartlänk fanns tack vare repetition och förväntningen att den kommer att vara på samma ställe som den alltid varit.
Naturligtvis hade nya spelare som var obekanta med Tribal Wars inte förmånen av att genom upprepning att veta var något fanns - allt de har är förväntan. Deras förväntningar visade sig vara något ganska logiskt: alla viktiga områden i spelet verkar vara tillgängliga i den stora, iögonfallande huvudmenyn, så om de letar efter något som en karta, skulle den självklart finnas i huvudmenyn. Ingen viktig del av spelet förväntades vara bara ännu en bit text i delvis annan färg. Vi flyttade kartan till huvudmenyn så att den totala navigeringen blir så mycket mer intuitiv.
Antagandet att huvudmenyn är till för all viktig navigering är även skälet till att vi i uppdatering 8.22 gjorde ändringen så länken Översikt tar dig tillbaka till din by, om du bara har en (och inte har ett Premiumkonto). Vi lade märke till att nya spelare ofta klickar där när man försöker gå (tillbaka) till sin by.


Sökning på Samlingsplatsen
Vi lade till möjligheten att söka på samlingsplatsen eftersom "x" och "y" är främmande begrepp för många och koordinaterna inte är så lätta att komma ihåg. Vi kombinerade det med att visa information om målet innan du går till bekräftelseskärmen - något vi kände saknats länge. Vi vet att sökningen främst är användbart i början och mitten stadierna av spelet, och därför såg vi till att även behålla det gamla koordinatsystemet för spelare som vill ha den extra precisionen, eller spelare som använder skript.



Prioriteringar
Så, varför verkar så många av våra ändringar vara inriktade på nyare spelare? Det är för att vi bryr oss väldigt mycket om nya spelare, och du bör också göra! Ni, spelarna, är den viktigaste delen i alla online multiplayer-spel. Utan er skulle det inte finnas något Tribal Wars. Det är ett beklagligt faktum att ingen kommer att fortsätta spela ett spel för alltid.
Utan en ständig ström av nya spelare som lär känna och njuta av spelet som du har gjort, skulle det mycket snart inte längre finnas något Tribal Wars. Flera av förändringarna vi gått in i detalj på här ovan har gjorts för att göra integrationen av en ny spelare i spelet till en bättre upplevelse, vilket resulterar i de blir lite mer benägna att stanna kvar och bli fullvärdiga medlemmar av communityn.

Inget av detta betyder att ni existerande spelare är inte är viktiga - tvärtom. Alla typer av spelare är viktiga för Tribal Wars: som vänner, stamkompisar, fiender eller mål - alla bidrar till den starka gemenskap vi har här i ett av nätets mest långlivade webbläsarspel. Även om det kanske inte alltid är uppenbart så lyssnar vi och hör den feedback du delar med dig av genom dina forumsinlägg och supportärenden. En av de viktigaste uppgifter Community Managern i de olika språkversionerna har är att hålla oss uppdaterade om ditt humör, önskemål och behov.

Men denna feedback är inte det enda sätt vi fattar beslut. En mängd olika faktorer kan spela roll i våra beslut. Några exempel är: feedback från communityn, hur lätt något är att använda, säkerhet, prestanda, erfarenhet av tidigare fall, inverkan på premieanvändning, påverkan på spelarnas tillfredsställelse och vad våra siffror säger om hur mycket någonting används.


Vi gör vårt bästa för att använda all information står till vårt förfogande för att fatta de bästa besluten för Tribal Wars totalt: som ett spel, företag och community. Vi inser att detta kanske inte alltid är så tydligt som det borde vara, så vi kommer fortsätta att vara mer öppna om våra skäl, mål och vilka överväganden vi tagit med i besluten.

Vi hoppas att detta har varit upplysande, och vill tacka för att ni orkat läsa till slutet. Vänligen sluta aldrig berätta vad du tycker och tänker, vare sig det är kärlek eller hat!


Du hittar en diskussionstråd här!

Tribal Wars (development) team
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp