Kasst utan någon Ratio på V15

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

mariam

New Member
Reaktionspoäng
0
Tycker att det borde ligga i innogames intresse också. En annan konsekvens som det får är att det i princip är lönlöst att börja på V15. Det blir bara de som varit med från början som har en chans. Om det inte finns någon ratiobegränsning ÄR man helt chanslös, och då (precis som nu) handlar det inte om skicklighet för att ta hem spelet, utan defakto mestadels om ren tur, undantaget om man var med precis vid upppstarten. Efter en vecka efter öppningen handlar det bara om tur, eftersom alla andra då vuxit förbi.

Att en spelare som har 200 000 poäng ska kunna anfalla en nybörjarby, som precis startat, och kanske lyckats komma upp till lagom farmnivå på säg 1000p är inte rimligt. Gör man inget åt detta kommer iaf jag att döma ut V15. Ratio på 1:25, inte 1:200 eller mer,,
annars handlar det alltså inte om skicklighet längre.
 

DeletedUser

Guest
Tycker att det borde ligga i innogames intresse också. En annan konsekvens som det får är att det i princip är lönlöst att börja på V15. Det blir bara de som varit med från början som har en chans. Om det inte finns någon ratiobegränsning ÄR man helt chanslös, och då (precis som nu) handlar det inte om skicklighet för att ta hem spelet, utan defakto mestadels om ren tur, undantaget om man var med precis vid upppstarten. Efter en vecka efter öppningen handlar det bara om tur, eftersom alla andra då vuxit förbi.

Att en spelare som har 200 000 poäng ska kunna anfalla en nybörjarby, som precis startat, och kanske lyckats komma upp till lagom farmnivå på säg 1000p är inte rimligt. Gör man inget åt detta kommer iaf jag att döma ut V15. Ratio på 1:25, inte 1:200 eller mer,,
annars handlar det alltså inte om skicklighet längre.

Håller inte alls med dig. Om du startar exempelvis i kväll så hamnar du ju längst ut i kanten, där dom flesta har låga poäng och trupper. Det e presis samma som att du startat från start. Jag har både startat fem minuter efter servern öppnade(v15) och för 5 -6 veckor sedan. (startade om friviligt ;) ) och det gick hur bra som hälst.
 

DeletedUser

Guest
Det är väl aldrig omöjligt, och jag vill gärna se någonstans i rimmen som någon spelare på 200k+ är och härjar (du talade om det). Sedan växer rimmen hela tiden, och visst. Du har en nackdel nu (förmodligen), men ratio-regeln är bara något tillfälligt likt en respirator för någon som inte har fungerande lungor, du kanske lever en stund, men om du inte är duktig nog klarar du dig ändå inte även om ratio-systemet är med.

Bra som det är nu, vill man börja i rimmen så är det fullt möjligt, annars har en ny server (HP4) nyligen startat och det är bara att hoppa in där ;).
 

DeletedUser

Guest
Det är väl aldrig omöjligt, och jag vill gärna se någonstans i rimmen som någon spelare på 200k+ är och härjar (du talade om det). Sedan växer rimmen hela tiden, och visst. Du har en nackdel nu (förmodligen), men ratio-regeln är bara något tillfälligt likt en respirator för någon som inte har fungerande lungor, du kanske lever en stund, men om du inte är duktig nog klarar du dig ändå inte även om ratio-systemet är med.

Bra som det är nu, vill man börja i rimmen så är det fullt möjligt, annars har en ny server (HP4) nyligen startat och det är bara att hoppa in där ;).

Märker att du inte har samma erfarenhet som oss andra, men likväl existerar det. Visst finns det väldigt stora spelare som är ute i rimmen och härjar. Kontakta mig via pm så kan jag berätta vilka. Onödigt att hänga ut någon trots allt.
 

DeletedUser

Guest
Men snälla vi som inte ligger i rimmen och har lite mer p är ju inte jätte sugna på att adla en 1k by för moralen suger och byn är för liten. så i rimmen kan man växa ganska bra
 

DeletedUser

Guest
Han kanske bara vill ha dej som farm och genom att låtsas adla dej samt slå ner farmen så kommer du sluta.
 

DeletedUser

Guest
Varför inte ge honom en liten överaskning ;)
Jasmin, om du kommer över med säg 500 spj och 500 sv så lovar jag att bjuda på både kaffe och dopp.

Det är faktiskt första gången han anfaller med off-trupper mot mig, annars har det varit mestadels med spetsiga pinnar.
Moralen gjorde nyligen att mina 100 spj slog ut över 1000 av hans anfallande spj och 600 Tk.

Min 900p by måste ha ett oerhört attrakivt läge som han kostar på..
 

DeletedUser

Guest
Varför inte ge honom en liten överaskning ;)
Jasmin, om du kommer över med säg 500 spj och 500 sv så lovar jag att bjuda på både kaffe och dopp.

Det är faktiskt första gången han anfaller med off-trupper mot mig, annars har det varit mestadels med spetsiga pinnar.
Moralen gjorde nyligen att mina 100 spj slog ut över 1000 av hans anfallande spj och 600 Tk.

Min 900p by måste ha ett oerhört attrakivt läge som han kostar på..

Tror mest han hoppade på dig för att du vart på en stammedlem till honom, du kanske ska ut med all info :awsm:
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Inställningarna för världen är som de är. Det kommer nya världar med nya inställningar och vill ni se något annat än detta kan ni göra er röst hörd i de trådar som rör ämnet.

Man kommer aldrig hitta något som passar alla och vissa världar kanske blir lite mer orättvisa än andra, det är svårt att undvika när det finns en rätt stor skara människor som alla har sina olika synpunkter.

Då det finns två trådar för ämnet kommer jag låsa en av dem och låta den andra vara öppen ett tag för vidare diskussioner.

Låser denna och hänvisar till http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=24847.

cD
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp