javascript pack/unpack?

DeletedUser

Guest
Hej, leker lite med skripts. Har någon något trevligt sätt att packa ihop eller packa upp normal javascript till de enraders script-rader som stoppas in i TW länkar? Manuellt?
 

DeletedUser

Guest
Klistra in scriptet i adressfältet, sen trycker du ctr + a och sen ctrl + c. Sedan klistrar du in det i t.ex anteckningar så borde det vara på en rad
 

DeletedUser

Guest
Klistra in scriptet i adressfältet, sen trycker du ctr + a och sen ctrl + c. Sedan klistrar du in det i t.ex anteckningar så borde det vara på en rad

Att kopiera ett script har jag inga problem med. Det jag vill är att packa upp ett enradersscript snyggt så att det blir normal indenterad och fin javascript-kod. Och sen då packa ihop det igen efter man ändrat något kanske...
 

DeletedUser

Guest
Vart ska det bli en rad först och främst? I forumet?
 

DeletedUser

Guest
Vart ska det bli en rad först och främst? I forumet?

Nä, en rad är det ju i snabbmenyn. T ex:

Snabbmenyn:
Källkod:
javascript:function%20getGameDoc()%20{getdoc%20=%20window.document;}

Fin javascript:

Källkod:
function getGameDoc() {
    getdoc = window.document;
}

Dvs, med indentering och %20 och sånt översatt till vanliga tecken. Kanske ingen som har något sådant trevligt färdigt...
 

DeletedUser

Guest
Det bör ju inte vara så svårt att faktiskt göra ett javascript för automatisk indentering osv.
Inget ni kan förvänta er att se av mig dock, men kanske andra.
 

DeletedUser

Guest
Nä, en rad är det ju i snabbmenyn. T ex:

Snabbmenyn:
Källkod:
javascript:function%20getGameDoc()%20{getdoc%20=%20window.document;}

Fin javascript:

Källkod:
function getGameDoc() {
    getdoc = window.document;
}

Dvs, med indentering och %20 och sånt översatt till vanliga tecken. Kanske ingen som har något sådant trevligt färdigt...

Jo, men det är bara göra om allt till webläsar-stuket, alltså att du lägger till "javascript:" innan och alla mellanslag blir %20... Det är ju inte SÅ jobbigt att göra manuellt tbh.
 

DeletedUser

Guest
Det skulle vara lätt om inte ; ingick i for-loopar.
 
Topp