inkomande "döpare"

DeletedUser

Guest
tror inte särskilt mycket på att detta är tillåtet men vill bara se!
går det att göra ett skript som tar info från hur lång tid det tar för en viss enhet att komma fram. och sedan döper den inkommande attacken till den enheten.

t.ex om en skicka adel på mig och sedan har jag typ 1000 fejk. så slipper jag gå igenom alla attacker för att hitta adlen. klickar bara på skriptet så sätter den ut vilken enhet som ligger närmast tidsmäsit.:D

ps. hopps ni fattar är inte så bra att förklara:p
 

Warkrig

Member
Reaktionspoäng
0
Ee

Är 80 % säker att man inte får göra det..

Fast man får trycka ut de själv :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
jag fast det tar tid att gå egenom 5000 fejk:p
jag tycker 200 är jobbigt;)
 

DeletedUser

Guest
skulle ju bli tråkigt att fejka nån då :p

Personligen hatar jag och skicka fejks,varför ställer ni frågan då och jag svarar "Därför jag vill inte leta igenom alla 5-10 rapporter för att hitta mina förbannade rens som jag skickade också!" och har ni någonsin varit med om att ni skickar 10,000 fejks bara för att jävlas med en noob och sedan kanske 100 nukes som landar helt olika tider och du måste leta igenom ett x-antal rapporter och t.o.m ibland försvinner dom för då är det för många rapporter.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Personligen hatar jag och skicka fejks,varför ställer ni frågan då och jag svarar "Därför jag vill inte leta igenom alla 5-10 rapporter för att hitta mina förbannade rens som jag skickade också!" och har ni någonsin varit med om att ni skickar 10,000 fejks bara för att jävlas med en noob och sedan kanske 100 nukes som landar helt olika tider och du måste leta igenom ett x-antal rapporter och t.o.m ibland försvinner dom för då är det för många rapporter.

Döp om attackerna då?
 

anders95

Member
Reaktionspoäng
0
Och ta alla de byarna du har skickat rens på i anteckningarna så ser du smidigt och enkelt hur det gick för dina rens. :p:)
 

DeletedUser

Guest
Personligen hatar jag och skicka fejks,varför ställer ni frågan då och jag svarar "Därför jag vill inte leta igenom alla 5-10 rapporter för att hitta mina förbannade rens som jag skickade också!" och har ni någonsin varit med om att ni skickar 10,000 fejks bara för att jävlas med en noob och sedan kanske 100 nukes som landar helt olika tider och du måste leta igenom ett x-antal rapporter och t.o.m ibland försvinner dom för då är det för många rapporter.

Jag namnger mina spejningar och rensningar samtidigt som jag skickar dem.... Lätt att hitta sedan.
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Jag har själv funderat på ett sånt här script, för det hade ju gjort det hela lite enklare. Tyvärr hade det lite tagit charmen ur att sitta och döpa om massvis med incs och sedan känna lättnaden när man är klar.

Det finns script som förenklar hela proceduren mycket, som gör att du kan döpa om i din egna hastighet och inte behöver stressa för att tiderna inte ska bli konstiga, dock tänker jag inte dela med mig av dessa ;)

Scriptet då..

Problemet är att vad ska scriptet använda sig av för info för att lista ut om det är noble eller rams som kommer? Det som scriptet skulle kunna göra är att ta hänsyn till tiden för attacken, och inställningarna på världen, och det viktigaste, koordinaterna på fiendens by och koordinaterna på din by.
Om scriptet då kan räkna ut hur lång tid olika attacker tar mellan olika byar, vilka byar som helst på kartan, då skulle ett sånt här script fungera.

Då har vi tyvärr ett problem till, koordinaterna på byn som attacken kommer ifrån står ingenstans på översikt-inkommande.

Så jag har alltså kommit fram till att det krävs grymt mycket tänkade eller någon smartare än mig (vilket iofs kanske inte blir så svårt att hitta :rolleyes:) för att komma på hur ett sånt här script ska fungera. Att sedan skapa det är det nog många som kan göra. Man måste bara veta vad man ska använda för info.

Så tror jag.. :)
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har själv funderat på ett sånt här script, för det hade ju gjort det hela lite enklare. Tyvärr hade det lite tagit charmen ur att sitta och döpa om massvis med incs och sedan känna lättnaden när man är klar.

Det finns script som förenklar hela proceduren mycket, som gör att du kan döpa om i din egna hastighet och inte behöver stressa för att tiderna inte ska bli konstiga, dock tänker jag inte dela med mig av dessa ;)

finns ett sådant utlagt så bara och leta har skälv en bättre veriton som jag tror jag inte ger ut
 
Topp