Information till en nybörjare!

DeletedUser

Guest
Hejsan!

Tänkte bara höra om ni har tips och information till en nybörjare som mig? Hur bör man satsa med byggandet, hur ska man förhålla sig till de olika stammarna som finns, finns det några dolda regler för vad man får göra och inte får göra osv... Alla info tas emot med stor glädje och kommer slukas med hull och hår innan det bearbetas och kommer upp som en fet hårboll!

Torkat för mycket kattspyor på sistone tror jag...

Nåja. Ni förstår nog vad jag menar...

Till sist kanske man ska höra med er om man hoppat med för sent för att ha chans att bli framgångsrik?
 

DeletedUser

Guest
kolla Frågor, där finns guider om du inte vet hur man adlar etc, men allt annat har jag tips till : lär dig spela sj, be inte nån annan om hjälp om hur du ska spela. Alla stora spelare jag känner har gjort så, kolla på dom nu , vissa är legender :) , några spelare som lärt sig spela sj är t.ex Chus warrrior, pixl ( tysk ), jag ^^ , bean ( .net ).
 

DeletedUser

Guest
Vilken stam man kommer med i? INte bara att köra på själv och försöka värva andra byar till sin egen stam då? =)

Och, ja, man får väl lära sig själv då antar jag... =)
 

DeletedUser

Guest
Vilken stam man kommer med i? INte bara att köra på själv och försöka värva andra byar till sin egen stam då? =)

Och, ja, man får väl lära sig själv då antar jag... =)

alla stammar är ju såklart olika bra ;) , försök komma med i en stam som ligger rankad bra i din kontinent , men inga mass-invites, dom brukar oftast gå ner först :)
 

DeletedUser

Guest
Koll kontinent rank!! som thooht säger i stortsätt!!! Kolla på tw-stats hur medlemmaran ligger till förhållande tillvarandra om de jätte utsprida osv!!! Är ni tighta såå blir de lättare o hjälpa varandra osv!!!!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
men om du vill ha råd, så kan du skriva till mig ingame på v4 , kolla min signatur så ser du mitt namn ;)
 

DeletedUser

Guest
Men är det inte lite trist att vara med i de stora stammarna? Måste ju vara klart intressantare att vara med i någon underdog! Eller skapa en egen, eller klara sig själv - gå mot strömmen så att säga!

Vad är fördelen med att gå med i de stora stammarna? Är det ett måste för att överleva?
 

DeletedUser

Guest
Men är det inte lite trist att vara med i de stora stammarna? Måste ju vara klart intressantare att vara med i någon underdog! Eller skapa en egen, eller klara sig själv - gå mot strömmen så att säga!

Vad är fördelen med att gå med i de stora stammarna? Är det ett måste för att överleva?


på sätt å vis , jag är ju sj med i NEO rank 100 nåt :p
 

DeletedUser

Guest
Att spela solo visar talang om du klarar dig långt, men förr eller senare kommer du få en granne i form av en stor stam, som planerar att adla ut dig.

En stor stam i ditt område är intressant att vara med i av ett flertal anledningar. Desto större stam, desto mer tid i rampljuset på stridsfältet, mer händer helt enkelt i en stor stam.

Och nej du har inte joinat v4 för sent för att bli framgångsrik, det öppnas nya världar från och till dessutom, en v5 kommer till slut osv, det går andra tåg så att säga.
 

DeletedUser

Guest
Ok. Vad är det som gör att man måste vara med i en stam? Beror det på att man får hjälp från bättre spelare med resurser och så och därmed utvecklas snabbare eller beror det på att man kommer bli angripen och krossad om man inte har någon som backar upp en, eller vad beror det på?
 

DeletedUser

Guest
Du får hjälp både offensiv,deffensivt med resurser etc. Avskräcker andra spelare från att anfalla dig också. Om du är nystartad och känner att du klarar dig så skulle jag om jag var du vänta åtminstone ett par veckor innan jag går med i någon stam. Så ser du vilka stammar som är värda att gå med i först.

Om du orkar läsa en guide på engelska så är det här troligtvis en av de bästa guider som finns ute: http://forum.tribalwars.net/showthread.php?t=44819
 

DeletedUser

Guest
Inte för att jag letat efter guider särskilt noggrant, men jag har inte sett någon bättre nybörjarguide än deras, oavsett om TeachU failade eller inte ;)
 

DeletedUser

Guest
Ja, svårt att veta hur mycket man ska satsa på försvar och hur mycket man ska jobba på att bygga byggnader. Usch! =)
 

DeletedUser

Guest
Med en by med poäng på 220 - hur mycket försvar bör man minst ha för att inte ses som ett lätt byte?
 

DeletedUser

Guest
Det står en massa om paladiner. Hur sjutton får man en sådan och vad gör man med denne? Inte sett någon sådan information! Har det med statyn att göra eller nåt?
 
Topp