Hur utkämpas Krig?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
ja, jag undra ur krig utkämpas, hur krigar man i detta spelet mellan stammarna?
bara att anfalla de andra och försöka ta över deras byar?
måste krig förklaras mot stammen?
måste bägge stammarna vara med på det?

All info om krig ni vill/kan säga skriv det gärna :p
är mkt intreserad!:D
 

DeletedUser

Guest
man kan kriga antingen mellan stammar eller mellan spelare.
ja man anfaller och tar över de andras byar eller ibland bara rensar dem på trupper allt för att göra den andra så svag som möjligt.
att förklara krig och göra dem till starkt röda pluppar på kartan är bara för att det ska vara lättare att se inget annat.. och bägge behöver inte vara med på det samma med alla relationer man kan sätta upp den ena utan den andras vetskap..

jag vet tex att det är rätt många som satt BFH som IAP eller Ally fast vi inte har någon relation med dem.

och krig är ett bra sätt att växa på om för att då hjälps man åt och gör koordinerade attacker vilket är mycket svårare att försvara sig mot.. ops kanske inte skulle sagt det nu kanske english eller urbant lär sig det :S
 

DeletedUser

Guest
man kan kriga antingen mellan stammar eller mellan spelare.
ja man anfaller och tar över de andras byar eller ibland bara rensar dem på trupper allt för att göra den andra så svag som möjligt.
att förklara krig och göra dem till starkt röda pluppar på kartan är bara för att det ska vara lättare att se inget annat.. och bägge behöver inte vara med på det samma med alla relationer man kan sätta upp den ena utan den andras vetskap..

jag vet tex att det är rätt många som satt BFH som IAP eller Ally fast vi inte har någon relation med dem.

och krig är ett bra sätt att växa på om för att då hjälps man åt och gör koordinerade attacker vilket är mycket svårare att försvara sig mot.. ops kanske inte skulle sagt det nu kanske english eller urbant lär sig det :S

Men för att dom ska kunna lära sig sammarbeta så måste dom ju ha en vilja att sammarbeta oxå... Sen behöver dom kunna ha snabb info till alla "berörda" delar...

Men men... :$
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp