Hur ska man spela för att slippa gnäll?

MotoX

Member
Reaktionspoäng
0
Med anledning av flera inputs i både dessa V23 forum och i princip samtliga forum sedan min start i V3 har jag ett diskussions ämne som jag tänkte kunde passa att ta upp.

Hur ska en TW-spelare eller stam vara för att passa alla och framförallt finns den/de?

Mig veterligen bannar de flesta följande:

Adling av barbar
Ta in en sk ”flykting”
Fara med osanning i största allmänhet

Mindre ok är att:

Internadla
fuska
spionera

Coolt är:

Farma mycket
Ha flera spelare på samma konto
Att ha hög OB av olika slag


Så jag frågar härmed: Hur många spelare/stammar har det någonsin funnits som endast kunnat stoltsera med att göra bra och funnit en väg att vinna genom att vara helt god/goda rätt igenom?

Om nu samtliga tycker att vissa ”saker” är av sådan ondo att det inte kan/får finnas som tex adling av barbar borde vi då inte se till att TW sätter regler för detta........ja eller sätta regler för allt som det i evigheter alltid gnälls om?

Ok helt ärligt, hur många skulle säga nej till 5 mustiga byar på 9000 poäng helt gratis (IA)...?

Jag tror att det finns alltför många skenheliga i dessa forum som mestadels av tiden endast är avundsjuka på andras framgång och i alla väder försöker hitta skäl eller annat för att frånta andras framgång.

Innehållet i de flestas gnäll härrör oftast till moral, men jag undrar hur många av dessa moraltanter som skulle springa ifrån en gräddbakelse som var helt gratis!?

And please try to keep comments without bullshit and into subject.

\\MotoX
 

DeletedUser

Guest
Tycker man får spela hur fan man vill sålänge man håller sig inom ramarna av regler, men om man t.ex. internadlat 10 av 15 byar är det jävligt onödigt att skryta om sin rank i externa. Eller om man tagit in flyktingar eller mergat behöver man inte heller stoltsera om sin stams storhet på ett kaxigt sätt.

Adling av barbarer är bara irriterande, men man har fritt fram till att göra det, och det är helt upp till stammarna att stoppa det, för man får inte mycket bra ur att adla en liten barbarby. Helst skulle ja se en poänggräns till adling av barbarer i TW.

Spioner är något som är mer osportsligt, adla barbarer och internadla är ju något helt annat. Men att ta sig in i en stam bara för att ta reda på info om en annan stam och inte bry sig om stammen i övrigt, finner ja väldigt motbjudande.

Att trycka ner på folk pga av internadling är nog det löjligaste någonsin förresten. Vad ska man göra då? Ge bort byarna till fienden?


När det kommer till att fuska så är fusk fusk och det är förbjudet..

/Jelly
 

DeletedUser

Guest
Inte fuska, ärlig så ofta det går, inte adlar barbs bara spelarbyar som blivit grå och är över 2.6k poäng. Inte ta över små stammar för att hjälpa main stamen, inga jävla spioner.
 

Fjotor

Member
Reaktionspoäng
0
JellyG bra inlägg för det första. Sen tycker jag om att kriga för byarna, den nervösa perioden innan du adlar byn är varför jag spelar TW. Är det någon som håller med mig, eller är det bara jag som söker denna korta adrenalinkick 5 min innan en osäker adling?:)
 

DeletedUser

Guest
JellyG bra inlägg för det första. Sen tycker jag om att kriga för byarna, den nervösa perioden innan du adlar byn är varför jag spelar TW. Är det någon som håller med mig, eller är det bara jag som söker denna korta adrenalinkick 5 min innan en osäker adling?:)


Haha så sant, oavsett hur det ser ut på pappret så är man alltid nervös ^^
 
Senast redigerad av en moderator:

Kruxet 22

Member
Reaktionspoäng
0
Är helt överens med de alla på i princip alla punkter utom den här.
Jelly G citat: "Eller om man tagit in flyktingar eller mergat behöver man inte heller stoltsera om sin stams storhet på ett kaxigt sätt.

Merg, tja kan man alltid diskutera, men skryt o skrävel är bara drygt oavsett.

Men ta in flyktningar är fan inte acceptabelt oavsett brett munläder i forum eller käftknipande.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Enkel fråga med enkelt svar... Sköt ditt och lägg ej näsan i blöt, tala endast om du blir tilltalad och var då ypperligt trevlig och tillmötesgående. Spela bra. Det är allt som krävs för att man ska bli omtyckt som tw-spelare.

Angående det sista du sa om "gräddbakelse" så tycker jag inte du kan ha mer rätt, och det har länge varit min ståndpunkt. Hycklerier sker, det är en sak som är säker.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Variation är också något som förbättrar TW i mina ögon, inte samma visa hela tiden, oväntade saker händer. Det får folk att lyfta på ögonbrynen och undra... och genom att spela som vissa av er definerar som "fult" så skapar det dramatik och stämning.


Seriöst, vad vore externa v23 utan hela Swing-WM-FIN händelsen? Justdet, dött...
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Please, detta va nog största BS tråden ja sett på länge. Ska följa den noga för o se va alla spottar ur sig för skit, kan ju bli väääldigt intressant.

Fred på jorden fungerar i teorin, men i praktiken är det en helt annan sak. Så är de när folk får tycka o ha sig. Fy fan för fria åsikter!
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Vad är det att byr sig om vad andra tycker i dessa frågor? Alla spelar ju av egen kraft och intresse, passar det inte så gör något annat.

Det finns regler i spelet, de räcker, och de inofficiella reglerna är ju inget man behöver bry sig om? Gillas det inte så är det ju bara att anfalla eller lägga ner lirandet, men att skicka skit på andra spelare och stammar, för såna saker som ia eller barbadlingar, det är lågvattenmärke.

Detta är ettt krigsspel, och inte Triblal Hugs, då får ni leta upp Sim City istället

Det som "stör" mig lite är alla påhopp och trakaserier av spelare och stammar. Vi spelar ju TILLSAMMANS, allihopa och det är ju det som gör spelet? Hur skulle det vara med bara en stam på världen? Vem krigar man mot då:confused:
 
Senast ändrad:
Topp