Hur man vinner en värld!!!

jakten 100

Member
Reaktionspoäng
14
Hej alla goa pojkar och flickor, gamla o goa!
Här har jag nu gjort en guide för att vara oövervinnelig när det kommer till att adla barbs!
Och följer du detta så så kan till och med DU vinna!

“Be the change that you wish to see in the world.”

Jag kommer gå igenom grunderna här.



De 5 budorden som bör följas!
Spela deff.
adla enbart gratisbyar.
vara söt.
deffa de behövande i stammen!
Älska endast en gud, jakten.- Måste inte följas men bör för en snyggare vinst.



-Regler som bör följas för ett bättre spelande inom detta spel-


Regel nr 1. En bra början. Eftersom man måste adla barbs snabbt så gör man självklart en akademi rush, då ni inte vill vara sena med att börja adla!


Reler nr 2. Ett bra fortsättande. Eftersom du nu har akademi tidigt. så får ni adels relativt tidigt, så nu gäller det att vara snabb! plocka den närmsta barbarbyn i närheten och hoppas att folk farmar den så du slaktar extra trupper!


Regel nr 3. Sura miner! Det kommer säkert komma en del sura miner om ni barbadlar. Det är bara så för att dom är avundsjuka! Då barbsen är värdefulla för folk, så fick du den värdefulla saken och inte dom. Därför dom gråter. Och blir dom elaka så tillkallar ni jakten så kommer han med en armé som är frälst av guden själv (jakten) hans kraft är så enorm att barbsen bugar åt honom!


Regel nr 4. Många byar! Nu har du akademi, du har plockat x antal barbarer. Och är nu bered att plocka flera! I barbsens värld finns det många olika sorters barbarbyar. gråa och gråa, bonus och inte bonus. nu gäller det att du väljer rätt linje för att adla rätt byar för maximal styrka mot dina möjliga fiender!


Regel nr 5. Lyckad expansion. Du har nu tillräckligt många byar för att adla spelare, MEN VAR FÖRSIKTIG dom kan ha trupper i sig! Alltså ber man stammen att rensa. För det finns alltid någon som inte lyckats med barbsens spelarstil. så gör man nu fel så går man off. Alltså dom som gör fel och går off rensar nu! (så de kan bygga deff sen)


Regel nr 6. Osäkerhet! Nu har du kommit in i delen då du funderar på att gråa, men nej! då blir dina byar gråa! "the barbs is the enemy" Så gråar du blir det alltså för mycket barbs. Och dom har deff i sig vilket gör att vi inte plockar dom då vi som följer denna tro bara tar gratisbyar!


Regel nr 7. Kvalitet före kvantitet! Nu är det dags att maxa byarna. Byarna som erövras ska minst nå 9k för en perfekt perfektion, men det rekommenderas starkt att bara ha 12k byar!


Regel nr 8. Super deff! När ni är uppe i ca 100 barbarer kan det vara flera som försöker stoppa dig från att adla fler barbs, det är nu du "hetsar" så folk tömmer sig själva på din deff du har i alla byar. Sen när dom är tomma har dom alltså gratisbyar och alltså kan du tåga dom med deffen du har!


Regel nr 9. Smart agerande i oroliga tider! Du kanske hamnar i ett större krig och har flera spelare som anfaller, din deff kanske inte räcker? Då finns det något som kallas "ducka" du duckar alla anfall förutom dom du taggar till "adels". Tagga är viktigt att göra så du vet vad som är adels eller inte! adels har [unit]snob[/unit] detta som märke. Dom bör dödas snarast möjliga. (Detta borde ha stått tidigare i texten men du måste få lärdom om annat innan du utvecklar duckande och taggande)


Regel nr 10. Den som blir vinnare.
Nu har du kommit så långt att du kanske ligger rank 1:a i världen med över 1000 gråa byar!!! Folk ser upp till dig nu. Du är nu nära jaktens nivå, du är nu nära en gud, du är nu en andre gud!


Du kommer långt med detta! Du bör vinna med denna taktik!

Men är fortfarande inte i jakten 100s super nivå.

jakten100.png
(http://gyazo.com/1e955b7cfe30309644465dc6aaf43129)

Vår frälsare Och gud
jakten
barbarbyarnas konung!


“Be yourself; everyone else is already taken.”


“Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.”




“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.”


Tolka detta hur ni vill, om ni inte vill vinna måste ni ju inte kommentera tråkiga saker.

Alla personers sötnos: jakten 100/jaktish/Filip :)
Seriös lirare.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Eller så gör man direkt motsatta av denna "guiden" och vinstchansen ökar direkt med några 100% ;)
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Läste de två första reglerna och sen tappade jag intresse... är du noob eller?
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det funkar bra (y) ska bara adla barbs hela v30.
 

udieucry

Member
Reaktionspoäng
0
Helt ärligt, det är faktiskt roligt, för detta kan faktiskt funka nu för tiden. Kolla på typ Mickedoris på v30. Han lägger lite prem och adlar bara barbs, ändå lyckas han komma upp i toppen utan problem..
- Man väggar aldrig trupper
- Man får trupper easy och byarna byggs snabbt och automatiskt (med kontohanteraren)
 

DeletedUser

Guest
Jag låg rank1 ganska länge genom in princip bara bonusbyar, någon spelarby och barbs just saying. På v30 funkade det, en nuke kostade mer än vad det kostade att boosta upp en barb. hade jag fortsatt hade jag kunnat ta 2.3 byar om dagen (enligt vad jag räknade med) och efter 2 veckor hade de vart uppe, ständigt 2 9k byar om dagen då när det blir rullning, utan att tappa trupper.
 

teh gow

Member
Reaktionspoäng
3
Jag låg rank1 ganska länge genom in princip bara bonusbyar, någon spelarby och barbs just saying. På v30 funkade det, en nuke kostade mer än vad det kostade att boosta upp en barb. hade jag fortsatt hade jag kunnat ta 2.3 byar om dagen (enligt vad jag räknade med) och efter 2 veckor hade de vart uppe, ständigt 2 9k byar om dagen då när det blir rullning, utan att tappa trupper.

Ja hade klarat lite fler, för ja är lite bättre :*
 
Topp