Hur kul hade det varit om TW hade varit en demokrati eller skapat av en fackförening.

DeletedUser

Guest
Hej på er,

Jag har aldrig skrivit här i forumet, men idag är en dag som passar att göra så.

Jag är ledare för en obetydligt lite stam (< 2milj) som är lite åt galliska hållet.
vi kämpar på så bra det går (just nu är det lite slitsamt) har ju de stora Rommarna på oss!!!

Men det är inte det jag tänker på utan på alla de inlägg på forumet kring vad som händer i spelet, samt spelare jag mött...

Min först tanke när jag började spela var att jag hittat ett strategist krigspel, men jag har nog missuppfattat det hela, här gnälls det om man blir anfallen, eller om man är flera mot en.
Någon blir sur om man anfaller på natten, och andra om man anfaller någon som är mindre än sig själv.
Vem f*n kan man anfalla???

Vem vill spela ett strategist krigspel om man skall leva upp till dessa smått idiotiska ideer.
Det finns massor av spelare om jobbar dag, kväll, natt osv så det bör även spegla spelet.

Hur kul hade det varit om TW hade varit en demokrati eller skapat av en fackförening.
- Endast 1 anfall per gubbe och by
- Man måste varna 24 timmar innan att man tänker anfalla en by
- Fejks är bara tillåtet att skicka om man informerar den man anfaller om att det är just fejks
- Man sätter upp de tider man spelar TW tex mellan 18:00 - 22:00 och det är endast då man år lova att anfalla eller bli anfallen.
- Man skall kunna sätta en liten notis som stoppar alla anfall under t.ex semester, sjukdom eller kräftskiva.
- Ropen skalla, men man får inte anfalla!
Vad kul spelet hade blivit :), men det är nästan så det är ibland.

Ett Krigspel är inte en demokrati.
Ett krigspel är ett rävspel i kaos, med massa sköna lirare.

och till slut till våra nya vänner i Core som inte krigar utan expanderar :), vi har några def kvar och lite mer obf skulle sitta fint.
Men tänk på att inte anfalla efter 17:00 eller på helger
På onsdag den 23 Juni kl 09:00-09:45 skall jag till tandläkaren inga anfall är då tillåtna.


Mvh
Masse1969
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
Nice, lät ju lustigt skrivet!

Många visdoms ord där, även riktiga krig har massiv med rävspel och underfundiga taktiker.

Men bemärk:bra spelare som är självsäkra brukar inte klaga. Man visar ingame vad man går för.
 

Espis

Member
Reaktionspoäng
0
haah shit! Core biten är ju klockren! sitter här o asgarvar :D

Det är sant det du skriver. Som Rogerman skrev. Klaga inte, visa ingame vad du går för istället.
 

DeletedUser

Guest
Du har tur att jag ligger långt bort från dig, missar ju gratis byar när han ska till tandläkaren :(
 

DeletedUser

Guest
Underbart skrivet Masse1969!

Och rommarna behöver du inte vara rädd för. Om det är stammen Rome du menar, vi utplånade dem i K42, utan några direkta motangrepp. Deras ledare har ju slutat spela, eller deras gamla ledare, Knighttemplar, så jag kan inte tänka mig att de fått en mer potentare ledare.

Värre är det med Core och deras expansion. Det finns lite att göra vid sådana saker.

RL expanderar också så vi lär få oss några gnälliga mail inom kort.

//Evandar - Ledare RL
 

DeletedUser

Guest
Väl skrivet!

Allt blir mycket enklare ifall vi sätter upp lite fasta regler om tider och sånt.

Jag har tänkt att expandera lite, så klockan 16:30 nästa Torsdag kommer du få besök av mina adelsmän några av dina byar.
Jag kommer i god tid skicka en detaljerad lista över vilka attacker som är skarpa och vilka som är adel, så du lätt kan urskilja dom i mängderna av fejkattacker som kommer landa ungefär samtidigt.

Ifall du har önskemål om någon annan tid så kan du väl höra av dig inom 3 dagar med förslag på andra mer passande tider.

Mvh
disagio


P.S
För er här på forumet som inte förstår sig på ironi och humor, så är mitt inlägg skrivet med glimten i ögat, precis som Masses är.
D.S
 

DeletedUser

Guest
Underbart skrivet Masse1969!

Och rommarna behöver du inte vara rädd för. Om det är stammen Rome du menar, vi utplånade dem i K42, utan några direkta motangrepp. Deras ledare har ju slutat spela, eller deras gamla ledare, Knighttemplar, så jag kan inte tänka mig att de fått en mer potentare ledare.

Värre är det med Core och deras expansion. Det finns lite att göra vid sådana saker.

RL expanderar också så vi lär få oss några gnälliga mail inom kort.

//Evandar - Ledare RL

Nja när jag skriver "Mäktiga Rommarna" så var det iof Core jag syftade på (ursäkta om jag gör den associationen) annars hade min beskrivning av MMD som lite galliska inte gått ihop :). Men jag måste säga att det är trevligt att så många haft synpunkter, Jag har även fått en hel del mail av den trevliga karatären från helt oväntade håll.

Man kan göra 2 saker när storspelarna/stammarn expanderar.
1 packa ihop och ge sig
2. Samla ihop din stam och deffa för allt vad tygen håller och låt det kosta att ta någon av stammens byar.

Det roliga är givetvis val 2, du får en helt ny stamkänla, alla engagerar sig och fast det ligger tusentals attacker på Inkommande, och du sliter för att reda ut fejks från adlar, men ändå så är stämningen i stamforumet på topp, och att se stammens OBF stiga är belöningen för ett bra utförd stamaktivitet.

Det är även just detta som jag vill säga att gnälla förstör stamkänslan, Att engagera stammen stärker stamkänslan.
Så alla ni som har gnällspikar i era stammar ta och sparka ut dem, de kommer ändå inte tillföra mer än de kostar stammen

Mvh
Masse1969
 

DeletedUser

Guest
haha sjön kille du :D


det ligger ju nånting i det du säger...
 

DeletedUser

Guest
du får hålla dej kvar här i forumet. du har ju förmågan att få ut dedu vill ha sagt och sammtidit att ge oss andra ett got skratt. det är få här som kan det.
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
Ni mot Core kanske är som maktspelet mellan Sverige och Sovjetblocket (under kalla kriget)

Svenska militären kunde under inga förutsättningar motstå genuina invasioner österifrån, men kalkylerna visade att vi kunde
hålla ut i hela 3 dagar och gör vi det smärtsamt nog, både militärt och internationellt, så avskräcker vi fienden. Jag
vet detta genom värnplikten och omfattande snack med högtstående officerare genom halva mitt liv.

Men i TW finns det inget Nato eller FN som kan påverka...
 

DeletedUser

Guest
Ni mot Core kanske är som maktspelet mellan Sverige och Sovjetblocket (under kalla kriget)

Svenska militären kunde under inga förutsättningar motstå genuina invasioner österifrån, men kalkylerna visade att vi kunde
hålla ut i hela 3 dagar och gör vi det smärtsamt nog, både militärt och internationellt, så avskräcker vi fienden. Jag
vet detta genom värnplikten och omfattande snack med högtstående officerare genom halva mitt liv.

Men i TW finns det inget Nato eller FN som kan påverka...


Vi har i stort sett sedan den 25 maj haft häftig påhälsning från Core, så de 3 dagarna har paserat med råge:)
Men det är iof inte hela Core som anfaller utan ca: 10-15 spelare, vissa fejkar och andra kör skarpt.
Men vi kör på.

Mvh
Masse1969
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
tyckte detta tillhörde off-topic ända fram till slutet, annars instämmer jag, enbart anfall mellan 18-22!!!
 

DeletedUser

Guest
18.00-18.15 är det vapenvila, för då är det bolibompa! Haha!

//Evandar
 

DeletedUser

Guest
HAHAHAHAHAHAHA masse, detta va årets inlägg... Bara för det ska jag låta dig va hahaha :)
 

DeletedUser

Guest
Denna tråd borde ligga på allmänt istället :)

Alla borde läsa tråden, älskar den redan:awsm:
 

DeletedUser

Guest
Tackar, :) Ja, ledsen. Har ju inget emot er, men ja, order är order.

Jag som trodde att du skulle hålla vad du lovade, enligt vissa skulle enbart det brutna löftet vara nog för en krigsförklaring eller hot om expantion :)

MMD är inte så toppstyrt där tillåts var och en ta egna beslut.

Oj nu har Perka90 skickat 12 anfall till.
Honom får man vara extra vaksam på, han har tydligen bara 2 intressen och det är massiva offtrupper och mina byar, jag får nog snart ge honom en egen nyckel, då han är här oftare än i sina egna borgar, men det är trevligt att han får resa så mycket :) men han har erövrat en del med så hatten av!

Så nu måste jag arrangera massa igen, det är minsann mycket slitsamt skall ni veta, det är inte lätt att ha bråttom i rustning.

Mot nya djärva mål....
 
Topp