Hur kan man? VIKTIGT!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
:mad::(:mad::( www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_medS



hjälp mig att sprida vad som händer där nere via MSN, tribbalwars.. olika forum.

Själv såg jag den igår... har redan lakt ut den på 58 olika spel/forums... Hjälp mig spridda vad dom gör där. Jag är en 13årig kille så jag kan inte göra allt själv hjälp mig! Du behöver bara lägga ut det på tex ett forum på gratisforum.se.... Ingnornera inte deta meddelande!
Om du hjälper mig kan det hjälpa dom här små krabaterna!!

Sit inte å tänk att äsch det är säkert nån anan som gör det mne ingen gör det DU måste göra nåt åt det!.. Det tar ingen långtid så tänk inte jag orkar inte....
 

DeletedUser

Guest
hmm, trodde det var nått jätte viktigt, har aldrig brytt mig så mycket om päls.
 

DeletedUser

Guest
:mad::(:mad::( www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=fur_farm&Player=wm&speed=_medS



hjälp mig att sprida vad som händer där nere via MSN, tribbalwars.. olika forum.

Själv såg jag den igår... har redan lakt ut den på 58 olika spel/forums... Hjälp mig spridda vad dom gör där. Jag är en 13årig kille så jag kan inte göra allt själv hjälp mig! Du behöver bara lägga ut det på tex ett forum på gratisforum.se.... Ingnornera inte deta meddelande!
Om du hjälper mig kan det hjälpa dom här små krabaterna!!

Sit inte å tänk att äsch det är säkert nån anan som gör det mne ingen gör det DU måste göra nåt åt det!.. Det tar ingen långtid så tänk inte jag orkar inte....

Att spamma en länk hjälper väl knappast djuren på något sätt?
 

DeletedUser

Guest
?? ofc kanske 1av dessa kan slippa det eftersom jag har spridit det i hela min skola på massor av forum och alla i skolan sprider det till sina vänner som sprider et til sina... det göt kanske i framtiden att 1 som anars skulle köpt skin inte skulle göra det och då får dom 1som dom inte får såld och då betsäller dom 1 mindre och då får en mindre liddda!
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Den har jag redan sätt den videon (okey inte hela stängde av efter halva och skickade över 300 mejl om det), vet den är hemsk...
 

DeletedUser

Guest
Dom svälter ihjäl, eller fryser ihjäl, eller kanske litet av båda. Men en plågsam död får de "i det fria".

Med god tur hinner de göra rejäl skada i naturen också.
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Djur gör inte direkt skada i naturen.. människan gör skada i naturen.. det är inte många djur som riskerar att utrota sig själva genom att göra saker, viket människan är väldigt nära på att göra..
Världens farligaste djur som dödar flest människor dagligen är just människan och genom hela den miljö förstörande industri som vi har bidrar så mycket till växthus effekten att den globala värmen stiger så snabbt att övriga djur inte hinner anpassa sig efter klimat förändringarna och dör.
Om ungefär 10år är chansen stor att hela antarktisk isen är borta under sommaren värmen. Tro vad du vill om djur men människan är det sanna monstret på våran jord.

En liten text en god vän skrev här om dagen.. det är så världen ser ut idag:
Du kliver upp på morgonen och din dag blir förstörd, bara för att du inte kan välja vilken av dina 30 tröjor du ska ha på dig,
och på Moskvas gator fryser en 14-årig flicka ihjäl bara för att hon inte har en enda tröja att ta på sig.
Du går till skolan och klagar och tycker synd om dig själv för alla läxor du fått,
och i Indien gråter en 10-årig pojke för att han aldrig kommer få börja skolan.
Du går till matsalen för lunch och påpekar den äckliga maten och slänger i stort sätt allt på tallriken,
i Sudan dör en 2-årig flicka av grov undernäring och vätskebrist.
Du kommer hem och förbannar din mamma för att du måste hjälpa till med att plocka ur diskmaskinen,
och i Somalie blir en 8-årig pojke slagen för att han somnade efter 10 timmars arbete i hemmet.
Din kväll blir förstörd när du upptäcker en finne på hakan,
och i Kambodja dör en 11-årig flicka och hennes lillebror i aids.
Tänk efter?
 

DeletedUser

Guest
Inte direkt skada? Så, om man släpper ut 2000 minkar från en farm gör de ingen skada?

Minken är en mördarmaskin, den dödar ALLT i sin väg, inte för föda utan för nöjet att döda. Några få minkar kan slå ut en hel koloni häckande fåglar på några timmar, den dödar ungar, vuxna individer, ägg..ja ALLT.

Är inte det skada? Eller är det ett extremfall? Sådant inträffar VARJE GÅNG någon "räddar" minkar från farmer.

Exempel på hur famminkar beter sig när de blir utsläppta
Trevlig fakta om PETA

Det är fint att du vill engagerade i världens problem, men innan du kastar ur dig skräp så kan du åtminstone kolla upp litet fakta.

Och dikten, det är också sorgligt men sant, men att försöka sig på någon sorts brandtal för saken just här är litet fel forum. Och varför ta på sig en så stor uppgift att agera globalt på flera områden? Se runt dig hemma istället, visste du att 2005 fanns det ca 17800 hemlösa i Sverige? Kolla litet brottsstatistik, se på siffror från t.ex. PISA test?

Där ramlar Sverige in på en trött 23:e plats, före ligger länder med "lägre utbildningsstandard" som t.ex. Ungern, Tjeckien och Slovenien. Listan toppas av Finland, före Hong-Kong, Canada och Taipei, så det är inte flitiga Japaner som är "bäst". Ska det vara så? Brist på utbildning leder till förfall och misär. Och "smarta" människor behandlar inte djur som på dendär videon...
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
Inte direkt skada? Så, om man släpper ut 2000 minkar från en farm gör de ingen skada?

Minken är en mördarmaskin, den dödar ALLT i sin väg, inte för föda utan för nöjet att döda. Några få minkar kan slå ut en hel koloni häckande fåglar på några timmar, den dödar ungar, vuxna individer, ägg..ja ALLT.

Är inte det skada? Eller är det ett extremfall? Sådant inträffar VARJE GÅNG någon "räddar" minkar från farmer.

För det behöver man ju inte plåga dom...

Och dikten, det är också sorgligt men sant, men att försöka sig på någon sorts brandtal för saken just här är litet fel forum.

Forumet heter "Off-Topic" tråden "Hur kan man?" tycker det passar in rätt bra här

...så det är inte flitiga Japaner som är "bäst".

Har jag sagt det?
 

DeletedUser

Guest
// För det behöver man ju inte plåga dom...

...nej..man behöver inte plåga dom, det har jag aldrig tyckt, kommer aldrig att tycka. Djurplågare är det värsta som finns. Men det var inte poängen heller, att rättfärdiga djurplågeri. Det var ett svar på din kommentar "Djur gör inte direkt skada i naturen.." Jag lyfte fram ett exempel åt dig.


// Forumet heter "Off-Topic" tråden "Hur kan man?" tycker det passar in rätt bra här

Med fel forum så menade jag inte fel del på tribalwars forum. Jag menade att på ett diskussionsforum för ett spel är det kanske lönlöst att spamma på och försöka rädda en rink eller räv. De flesta här är ju intresserade av spelet, eller?

Forum kan ju betyda flera saker, inte bara ett internetforum.

// Har jag sagt det?

En vanlig fördom är att Japaner är så flitiga och duktiga och gillar arbete, därav är de också väldigt skickliga på teknik och sånt.
 

xouz

Member
Reaktionspoäng
0
...nej..man behöver inte plåga dom, det har jag aldrig tyckt, kommer aldrig att tycka. Djurplågare är det värsta som finns.
Duktigt :) ^^

Med fel forum så menade jag inte fel del på tribalwars forum. Jag menade att på ett diskussionsforum för ett spel är det kanske lönlöst att spamma på och försöka rädda en rink eller räv. De flesta här är ju intresserade av spelet, eller?
Jo jag vet men det va ju inte direkt jag som startade denna tråd xD

En vanlig fördom är att Japaner är så flitiga och duktiga och gillar arbete, därav är de också väldigt skickliga på teknik och sånt.
Jo jag vet japaner är sjuka när de gäller teknik ^^
 

DeletedUser

Guest
Trevlig diskussion, när man måste förklara allt 2 gånger, och det går ändå inte hem. Tack för mig.
 

DeletedUser

Guest
angående din "fina" text som du säger att din vän skrev ...

Det låter som att du menar att han "kom på det" ...

Hur kan jag då ha läst det på en massa olika ställen, flera år bakåt ...

Du får "hitta på" lite bättre argument för den delen om du vill att någon här ska bry sig ...
 

DeletedUser

Guest
http://www.jesper.nu/lankar/Nyhet/2403-Gravid_11aring/
Längst ner.
Ir ska de va en 11 årig gravid som dricker men hittade ist att som sagt längst ner på sidan fins ett insalg där trr de va en pojke som slog ihjäl not dju. klart är iaf att huvet rök. Off kanske bättre se på vasan en att gråta sorgen för sackars sjur. Tyvär
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp