Hej, Fråga ang resursväxling på samma ip!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
hej, jag har just börjat spela Tribal wars och rekryterade snabbt några fler till det. Men problemet är att vi ibland sitter hemma hos mig och lanar det!
kan tyckas lol, men vi tycker om det. lirar även andra spel.
så Läste jag att man inte får sända resurser med någon på samma Ip.
Hur kan man bevisa att det är flera olika personer för er admin etc?
för det tycker jag verkar löjligt (när det är flera ppl, inget fusk)
kan inte ni admins typ registrera personnummer eller nåt annat tjafs för att man ska kunna hjälpa varandra när man spelar =)

Tack för ett bra spel, hoppas det blir bättre XDXD
( PS vill järna ha svar av admins då det är Ang regler! )
 

DeletedUser

Guest
hej, jag har just börjat spela Tribal wars och rekryterade snabbt några fler till det. Men problemet är att vi ibland sitter hemma hos mig och lanar det!
kan tyckas lol, men vi tycker om det. lirar även andra spel.
så Läste jag att man inte får sända resurser med någon på samma Ip.
Hur kan man bevisa att det är flera olika personer för er admin etc?
för det tycker jag verkar löjligt (när det är flera ppl, inget fusk)
kan inte ni admins typ registrera personnummer eller nåt annat tjafs för att man ska kunna hjälpa varandra när man spelar =)

Tack för ett bra spel, hoppas det blir bättre XDXD
( PS vill järna ha svar av admins då det är Ang regler! )

Vet att du vill få svar av en admin men då är oftast här i snigelfart jämnförelsevis med mig:D

Det är inget fel med att lana på detta här spelet. Vet en hel familj som spelar det. Mamma, pappa och barnen:)

Det är flera som klagat på att de inte kan lana med varandra på spelet.
De kan bevisa genom att de ser att IP numret är nästan samma.

Det går inte att låta det vara tillåtet att man skulle göra det eftersom att fusk skulle vara mkt mkt enklare i så fall.

Jag är lessen men det går inte att lana som ni vill. Ni får köra så gott det går och jag önskar er lycka till:)

( Om en admin skulle svarat skulle det nästan bli samma. Tro mig jag har varit med ett tag;) )
 

DeletedUser

Guest
jag väntade på att en admin skulle skriva, tog en hel dag innan någon skrev i alla fall xD
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Reglerna är som de är just för att tillåta flera på samma IP att spela. Alternativet hade varit att bara tillåta ett konto per IP.

Och sedan vad gäller personnummer så kan jag på någon minut räkna ut kontrollsiffran för ett svenskt personnummer och skulle du kunna regga flera konton där alla hade olika korrekta personnummer. Och vad skulle dessutom hindra dig från att använda nåt av dina syskon, föräldrar eler kompisars personnummer?

Det enda sättet att bevisa att det är flera olika personer är att någon sitter bredvid er då ni spelar och den kostnaden är nog ingen beredd att ta.

Men för att minimera effekten av de multis som vi inte plockar med en gång så är det förbjudet att till exempel skicka resurser, skicka support och kordinera attacker mot samma spelare för spelare på samma IP.
 

DeletedUser

Guest
ni är för långsamma, sätt mig som moderator så kan jag visa hur man ska ta hand om medlemmarna xD

Gohan du är ärligt talat dum om du är så dum att du tror att modsen är dumma nog att vara dumma att sätta dig som en dum mod. Det skulle ju vara väldigt dumt:D
 

DeletedUser

Guest
Jag har hand om en by i min stam, och skulle ta över en annan by i min stam som håller på att försvinna (spelaren har slutat spela).
Men jag får inte göra det, för tribal wars påstår att jag är samma person och måste vänta i 24 timmar innan jag får göra det.

Men den byn är varken min eller den spelares som jag sitter åt, det är ju en tredje spelares by. Det måste väl vara en bugg?

Jag kan förstå att jag inte får göra något från den by jag bevakar som rör min egna by, eller tvärt om.
Men att attackera någon annan i min stam måste väl vara ok?
 

DeletedUser

Guest
Tja! Har precis börjat spela lite efter att min flickvän gjort mig nyfiket genom sitt eviga spelande :)

Hon sitter ofta hos mig o spelar men även på min laptop (=annan ip) och ibland hemma hos sig osv, hur ska jag veta om det är safe att ge henne resurser om jag känner att jag skulle vilja göra det? (just nu vill jag mest bli mkt bättre än henne men senare så)
 

DeletedUser

Guest
Tja! Har precis börjat spela lite efter att min flickvän gjort mig nyfiket genom sitt eviga spelande :)

Hon sitter ofta hos mig o spelar men även på min laptop (=annan ip) och ibland hemma hos sig osv, hur ska jag veta om det är safe att ge henne resurser om jag känner att jag skulle vilja göra det? (just nu vill jag mest bli mkt bättre än henne men senare så)

Enklast är att om du har två datorer som får två olika IP emot TW, såsom man får med bredbandsbolaget t.ex. så kör ni på olika maskiner...
Om ni int egör det så ska ni klicka i delad ip och då får ni inte utbyta resurser eller assista i medans och upp till 24 timmar efter ni klickat av det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp