GOTH vs FV

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: GOTH
Players:

Side 2:
Tribes: FV
Players:

Timeframe: Senaste 48 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 19
Sida 2: 0
Skillnad: 19

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 87,591
Sida 2: 0
Skillnad: 87,591

image.php
 

DeletedUser

Guest
Fina stats, men lycka till FV och GOTH. :D

FV hoppas att ni lär er att inte adla andras farmbyar ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag vill minnas att vi gick ut direkt och sa åt våra medlemmar att inga fler gråbyar skulle tas nära GOTH. Två stycken kanske blev tagna men de var å andra sidan redan påbörjade. Att vi skulle ta era farmbyar är ett svepskäl för era attacker. Jag ser inga som helst problem med att ni vill expandera, dock så bör ni tänka på hur man sköter ett krig snyggt. Att sno den andra stammens spelare 12h innan krigets start är, enligt mig, inte okej.

Ni leder överlägset hittills men vad kan man förvänta sig när ca 30% av våra poäng "hoppade" över till er.

Och ni ska inte vara en massrekryteringsstam :p
 

DeletedUser

Guest
Jag vill minnas att vi gick ut direkt och sa åt våra medlemmar att inga fler gråbyar skulle tas nära GOTH. Två stycken kanske blev tagna men de var å andra sidan redan påbörjade. Att vi skulle ta era farmbyar är ett svepskäl för era attacker. Jag ser inga som helst problem med att ni vill expandera, dock så bör ni tänka på hur man sköter ett krig snyggt. Att sno den andra stammens spelare 12h innan krigets start är, enligt mig, inte okej.

Ni leder överlägset hittills men vad kan man förvänta sig när ca 30% av våra poäng "hoppade" över till er.

Och ni ska inte vara en massrekryteringsstam :p

Hehehe. Har kvar konversationen där ni blir tillsagda. Då tas ytterligare en by till, vi säger till en gång till, två byar till tas, sen skriver ni att ni har sagt till om det. Inte vårt fel att ni var slöa med informations flödet.

Dessutom så sköter vi nog kriget ganska bra eftersom ni förlorade 30% innan kriget ens startade.
Och det är svårt att "sno" spelare. Vi tvingar inte nån att gå över, vi gav dom bara ett val. Spelarna valde sedan efter sitt förnuft.
Vad det beträffar expansion gavs FV ett erbjudande redan för en månad sen. Vilket det tackades nej till.
Ni visste mycket väl att detta skulle komma, så gnäll inte över det.
Ni har fått alla varnings tecken och GOTH har varit mer än tydliga på vad som komma skulle.
Så lek inte dum, Fafflan, det bekommer dig inte. Jag vet att du inte är det. :)

Kanske du mer som borde fundera på hur detta har gått till. Allt som skett de senaste två veckorna har varit "schackdrag" som slutligen nått fram till en öppen konflikt. Ni gavs möjligheter att rädda era medlemmar och en bra ledning vet när man skall rädda det som räddas kan.

mvh


Never trust a klingon.
 

DeletedUser

Guest
Fafflan.... DeusM la just upp stats på att 1 person fån er hade tagit 1 by.:rolleyes: lite mer deff hade ni fått ja men tror att Goth skulle rensa er även om ni fick lite mer assist från ''30%'' av eran poäng(som poäng är allt lr hur)
 

DeletedUser

Guest
Jag menar inte att några gamla FV-spelare skickar off på oss, det är inte jag som har sagt det. Det är dock en kännbar skillnad i vilken stam som helst när en tredjedel av stammen går till fienden. Både knäckande truppmässigt och moraliskt.
 

DeletedUser

Guest
Deus, jag vet att du är en mycket bra spelare och säkerligen en mycket bra ledare. Vi hade, som du säger, chansen att merga med er i ett tidigare stadium. Vi ansåg att vi inte skulle trivas och jag står fast vid det. Jag förlorar mycket hellre alla mina byar och börjar om på annan plats än går med i GOTH, allt annat jag har sagt är för att förhala. Vi har helt enkelt olika sätt att leda stammar och ert är troligen effektivast, men jag skulle aldrig vilja spela i en stam som är så diktatorisk som GOTH. Jag menar inte att det är fel, men det är min uppfattning.

Som du vet så gick spelarna över till er pga fruktan och då kan man ju fråga sig själv hur pålitliga de är. Om jag hade vetat att de skulle byta sida vid minsta motgång så skulle jag aldrig rekryterat dem. Ett misstag som både jag och resten av FV leva med.

Men jag måste erkänna att ledningen i GOTH är ganska bra taktiker, vare sig man är för ful- och rävspel eller ej.
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
Vi har helt enkelt olika sätt att leda stammar och ert är troligen effektivast, men jag skulle aldrig vilja spela i en stam som är så diktatorisk som GOTH. Jag menar inte att det är fel, men det är min uppfattning.

Okej, var bra att du berättade det nu. Då antar jag att du inte vill ha nån inbjudan i nästa värld, fast du bad om det??
 

DeletedUser

Guest
Deus, jag vet att du är en mycket bra spelare och säkerligen en mycket bra ledare. Vi hade, som du säger, chansen att merga med er i ett tidigare stadium. Vi ansåg att vi inte skulle trivas och jag står fast vid det. Jag förlorar mycket hellre alla mina byar och börjar om på annan plats än går med i GOTH, allt annat jag har sagt är för att förhala. Vi har helt enkelt olika sätt att leda stammar och ert är troligen effektivast, men jag skulle aldrig vilja spela i en stam som är så diktatorisk som GOTH. Jag menar inte att det är fel, men det är min uppfattning.

Som du vet så gick spelarna över till er pga fruktan och då kan man ju fråga sig själv hur pålitliga de är. Om jag hade vetat att de skulle byta sida vid minsta motgång så skulle jag aldrig rekryterat dem. Ett misstag som både jag och resten av FV leva med.

Men jag måste erkänna att ledningen i GOTH är ganska bra taktiker, vare sig man är för ful- och rävspel eller ej.

Nja, GOTH är inte så diktatoriskt som du tror. Vi har en tydlig hierarki, men det betyder inte att saker inte röstas fram i stammen och så vidare. medlemmarna är ryggraden i stammen. Så ledningen måste lyssna på dessa. Och medlemamrna måste lita på sin ledning. Så är det, förstår du. Och självklart skulle du vilja gå med i GOTH och du skulle dessutom stortrivas hos oss, när du väl fattat hur stammen verkligen fungerar. :)

Eftersom du aldrig varit med, lär du inte kunna göra någon bedömning heller. :)
 

DeletedUser

Guest
Deras anledningar för kriget är att vi adlade "deras" farmbyar och "de behöver expandera". Man kan ju undra hur den logiken går ihop, hur hade det gått med vår tidigare allians om vi gett fan i "era" farmbyar? För att inte tala om den obefintliga logiken i "vi behöver expandera, join us or die!". Fast det kan ju bero på att DeusMachina med flera är väl medvetna om att kriget aldrig hade gått så bra för dem utan våra spelare.

Krig är inte logiskt. Vi krigar för att ni är irriterande och adlar våra farmer. När vi bad er om deff-hjälp fick vi såpass lite att det inte ens kunde räknas som deffning.
Ni hade inte överlevt K64 i vilket fall som helst. Tror ni hade åkt på nöten relativt fort av andra stammar.
 

DeletedUser

Guest
Nä jag kan inte göra någon rättvis bedömning, jag kan bara utgå ifrån det jag sett via gemensamma forum och så. Det är iaf så du speglas i de gemensamma forumen och det är därför varken jag eller någon annan i ledningen sitter och kurar innanför GOTHs murar.

Du är en mycket duktig spelare och jag skulle gärna spela med dig, men troligen aldrig under dig.
 

DeletedUser

Guest
Nä jag kan inte göra någon rättvis bedömning, jag kan bara utgå ifrån det jag sett via gemensamma forum och så. Det är iaf så du speglas i de gemensamma forumen och det är därför varken jag eller någon annan i ledningen sitter och kurar innanför GOTHs murar.

Du är en mycket duktig spelare och jag skulle gärna spela med dig, men troligen aldrig under dig.

Vart speglas jag så?
Nu förstår jag inte riktigt. jag är naturligtvis ledare för stammen och dess röst.
Att ni sen i er ledning har förutfattade meningar kan ju knappast beläggas på mig.
i 90% av alla beslut som tas är hela stammen med och får sina röster hörda.

Så tror du behöver tänka om och öppna dina sinnen och kasta dina fördomar.
 

DeletedUser

Guest
Både du och jag vet att vi inte kommer kunna lösa nånting med det här grollet och det kan väl inte heller ses som framgångsrik propaganda. Därför kommer jag nu ta ett steg tillbaka i det externa då jag sagt vad jag tycker och lagt fram min syn på det här. Om vi slutar nu så kanske vi slipper ännu en tråd a la "moikanen-Deusmachina".

Såvida inte något nytt kommer upp här så kommer jag hålla mig tyst i denna tråd.
 

DeletedUser

Guest
Både du och jag vet att vi inte kommer kunna lösa nånting med det här grollet och det kan väl inte heller ses som framgångsrik propaganda. Därför kommer jag nu ta ett steg tillbaka i det externa då jag sagt vad jag tycker och lagt fram min syn på det här. Om vi slutar nu så kanske vi slipper ännu en tråd a la "moikanen-Deusmachina".

Såvida inte något nytt kommer upp här så kommer jag hålla mig tyst i denna tråd.

Du ska få en stor påse kanelbullar av GOTH när det är över. =)
 

DeletedUser

Guest
DeusMachina diskuterar med ledningen om alla viktiga beslut innan han gör dom (undantag om det är en jädra brådska). Och han som är ledare gör det slutliga beslutet.

Jag skulle hellre säga att DeusMachina är bra på att lyssna på folks åsikter.

Fjäsk, fjäsk men tänkte att ni ville höra det från någon som vet och inte är DeusMachina själv eller från någon som grundar åsikter på gemensamna topics.
 
Topp