Gömställe?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Går det bara att få den uppgraderad till nivå 10 och 2000 resurser gömda?
Det borde finnas möjlighet till att också kunna göra antingen fler gömställen eller uppgradera den mer. Vilket inte finns vad jag fattat. Men jag undrar bara ifall de går utifall.
 

DeletedUser

Guest
Första kommentar: Detta är inte Simcity - man får vara lite mer aktiv här ;)

Ta en ny by - bygg upp Gömstället där ifall du känner för att gömma resurser från de som farmar dig.
Maxnivå är 10.
Annars går det inte.
 

DeletedUser

Guest
Bästa sättet att få folk att inte farma en är att ha ett så pass bra försvar att det blir dyrare att farma än det ger i utdelning...

Om du ser attacker komma, skicka iväg resurserna eller investera i byggnader och trupper i dina köer, dom resurserna kan dom inte sno
 

Mordun

New Member
Reaktionspoäng
0
Personligen så tycker jag att man kan sattsa sina resurser på andra saker. Som soldater även om du inte tjänar nått på det så förlorar din motståndare mer gubbar och får mindre resurser endå.
 

DeletedUser

Guest
IMHO - bästa sättet att inte bli farmad på är att farma alla andra samt vara aktiv och skicka ut trupperna på nya farmingar om en attack inkommer :)

Anfall och aktivitet är bästa försvar mot farmning.
 

DeletedUser

Guest
Vad ska du med Gömstället till?

Det tar onödiga resurser i början dvs du har ingen nytta av det.
Det hjälper inte i slutändan då det enbart skyddar 0,005 procent (inte ca, det är exakt).
Det skyddar inte direkt mot farmningar men hjälper till om du blir utsatt för det.
Skydd mot farmningar är aktivitet - något som inte står i Hjälpen under Gömställe.

Så det var ett mer fullständigt svar på hela frågan om uppgradering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp