Gäst-konton?

DeletedUser

Guest
Hej, varför finns det så otroligt många gästkonton? Trodde vid första anblick att det var någon som hade gjort ett massivt arbete med pushkonton ala Pokermyra men sen kom jag till insikt att det ej bör vara fallet.

Finns spelare med gästkonton som har byggt på sina byar, Gäst697719 högst rankad som rank 991.
Antar att han inte är ansvarig för hundratals pushkonton så vad är anledningen till alla gästkonton? Nästan alla ligger på 26p...

Tack hoppas inte frågan var för svår
patrik 11 år
 

Svanteh

Member
Reaktionspoäng
0
Hej, varför finns det så otroligt många gästkonton? Trodde vid första anblick att det var någon som hade gjort ett massivt arbete med pushkonton ala Pokermyra men sen kom jag till insikt att det ej bör vara fallet.

Finns spelare med gästkonton som har byggt på sina byar, Gäst697719 högst rankad som rank 991.
Antar att han inte är ansvarig för hundratals pushkonton så vad är anledningen till alla gästkonton? Nästan alla ligger på 26p...

Tack hoppas inte frågan var för svår
patrik 11 år

Inte alls säker, men jag kan tänka mig att det är så här.

I ett försök att promota Tribalwars läggs reklam ut på diverse sidor. Trycker man på denna reklam kommer man in i spelet, och för att göra det enklare och lättare få spelare på kroken så har man hoppat över hela processen med att bli medlem för att kunna spela. När man väl fastnat i spelet som GästXXXXX, så måste man för att gå vidare skapa ett konto på spelet.
 

DeletedUser

Guest
Har inte särskilt mycket info att dela med mig av gällande gästkontona, men det stämmer att det är något som går ut via mobila enheter. Om jag uppfattat det riktigt, så går det att spela i alla all till en viss gräns på dessa konton men för att kunna spela fullt ut finns möjligheterna att byta eposten till en vanlig istället för att kontot är registrerat på en gästmail hos Innogames. När man gör detta ska man även kunna ge kontot ett eget namn, och då tänker jag anta att det övergår till att vara ett helt vanligt konto. Misstänker att det finns något slags begränsning innan man sätter sin egen epost, med hänsyn till att man när man registrerar sig som vanlig måste aktivera sitt konto genom just eposten.
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
pushkonton ala Pokermyra

Hahaha. Tror fortfarande folk att det va påker? Propaganda maskinen gjorde ett bra jobb. =)

Hur långt går det att spela på dessa konton? Är ni inte rädda för fuskkonton? Tänker att det är väldigt lätt att byta IP på en mobil enhet... Tar mig typ 3 sekunder.

Dock vet jag att ni går efter webbläsaren utöver IP, men då kan man ju bara ominstallera appen. Tar max 10 sekunder. Ni kanske har slutat bry er eftersom antalet spelare på .se inte direkt blir fler?

Kan vara kul att höra säkerhetstänket här, efter allt jagande efter oss på världarna för fusk och nu finns denna möjligheten liksom...
 

DeletedUser

Guest
Hahaha. Tror fortfarande folk att det va påker? Propaganda maskinen gjorde ett bra jobb. =)

Hur långt går det att spela på dessa konton? Är ni inte rädda för fuskkonton? Tänker att det är väldigt lätt att byta IP på en mobil enhet... Tar mig typ 3 sekunder.

Dock vet jag att ni går efter webbläsaren utöver IP, men då kan man ju bara ominstallera appen. Tar max 10 sekunder. Ni kanske har slutat bry er eftersom antalet spelare på .se inte direkt blir fler?

Kan vara kul att höra säkerhetstänket här, efter allt jagande efter oss på världarna för fusk och nu finns denna möjligheten liksom...

Hej vurp kul att se dig. Jag vet att det inte var påker jag kommer bara ihåg att det var roligt att låtsas att det var han på den gamla goda tiden :).

Tänkte precis i dina banor rörande gästkontona, konstigt att INGEN (sökte hittade inget åtminstone) ens diskuterat detta och det finns ju bra många gästkonton. Gratis barbarbälten åt folket som orkar klicka på sin smartphone (eller lånar polarens(?))
 

DeletedUser

Guest
Vi har tyvärr väldigt lite information om hur de här kontona fungerar, och hur tankarna ser ut bakom detta. I princip skulle det bli rena gissningar om jag försöker ge något konstruktivt svar och det känns ärligt talat inte meningsfullt. Om jag nu inte är helt ur spår, så är det bara utvecklarna av apparna som kan svara på de här frågorna, jag tror de körs på ett slags stickspår till den vanliga programvaran.
 

DeletedUser

Guest
Precis som Harry Boy* säger så kan man skapa ett gäst konto via våra appar genom att ladda ner dem. Behövs alltså ingen registrering.

Varför försvinner sedan gästkontonas byar för? Under gårdagsnatten märkte jag att två närliggande gästbyar blev borttagna. Bisarrt nog så hade jag lc på väg mot en av dessa, mina stackars hästar vände snopet hemåt från den numera ej existerande byn :(. Försvinner alla gästkontobyar? Finns det någon anledning bakom detta?

Förbannade tyskar som programmerar skumma funktioner
 

DeletedUser

Guest
Varför försvinner sedan gästkontonas byar för? Under gårdagsnatten märkte jag att två närliggande gästbyar blev borttagna. Bisarrt nog så hade jag lc på väg mot en av dessa, mina stackars hästar vände snopet hemåt från den numera ej existerande byn :(. Försvinner alla gästkontobyar? Finns det någon anledning bakom detta?

Förbannade tyskar som programmerar skumma funktioner

Hej patrik11.

Då gästkontona inte är registrerade spelare så försvinner byarna när de inte har varit aktiva. Precis som en vanlig spelare som blir grå, bara att byn är kvar.
 

DeletedUser

Guest
Hahaha. Tror fortfarande folk att det va påker? Propaganda maskinen gjorde ett bra jobb. =)

Hur långt går det att spela på dessa konton? Är ni inte rädda för fuskkonton? Tänker att det är väldigt lätt att byta IP på en mobil enhet... Tar mig typ 3 sekunder.

Dock vet jag att ni går efter webbläsaren utöver IP, men då kan man ju bara ominstallera appen. Tar max 10 sekunder. Ni kanske har slutat bry er eftersom antalet spelare på .se inte direkt blir fler?

Kan vara kul att höra säkerhetstänket här, efter allt jagande efter oss på världarna för fusk och nu finns denna möjligheten liksom...

Det går att spela på kontona så långt man önskar. När det gäller fusk så funkar det inte samma som In-Game. Till att börja med så laddar du ner appen på din telefon så vilken IP adress man har spelar ingen roll. Nedladdningen är knuten till själva enheten som laddar ner appen.
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Det går att spela på kontona så långt man önskar. När det gäller fusk så funkar det inte samma som In-Game. Till att börja med så laddar du ner appen på din telefon så vilken IP adress man har spelar ingen roll. Nedladdningen är knuten till själva enheten som laddar ner appen.

Ja, att den är knuten till själva enheten förstår jag. Men om jag tar bort TW appen, och installerar den igen så blir det ju en "ny enhet". Detta tar ca 10 sekunder. Detta innebär att jag kan skapa 6 konton per minut. 6 * 60 = 360 konton.

Visst, man ska registrera det med. Har inte provat, men säg att det kanske tar 10 sekunder också (gissar att det bara är att klicka, då ni antagligen vill hålla det enkelt). 360/2 = 180.

Säg nu att 5 spelare (påker och hans vänner) beslutar sig för att starta i rimmen. Alla sätter sig i 2 timmar och skapar gästkonton. 180 * 2 = 360 * 5 = 1 800.

Detta borde väl faktiskt oroa er? Särskilt med tanke på att .se haft ganska stora problem med barbbälten ända från V13 (Ja, det förekom på V13, bland våra kära sträck, men teamet missade det. Jag vet, för jag skapade det.).

Vet inte hur det sett ut sen vi slutade för 2 år sedan, men när mina kära vänner upptäcker detta så är det ju inte omöjligt att de startar en värld med 5000 barbs runt sig. Hur ska ni agera i detta läge? Stänga hela världen? Sitta och manuellt plocka bort 5000 byar? Om dessa skapas när världen är ny och ni då sätter er och tar bort 5000 byar så lär det ju bli ganska stora tomrum för oskyldiga spelare...

Är detta ens något ni tagit upp med tyskland?

Jag tillägger att jag INTE har skapat något gästkonto, vilket TC antagligen redan kontrollerat. Men åtgärdas inte detta så vet jag folk som kommer att göra det, och man vill ju inte få ett sämre läge bara för att ni släppt på säkerheten.

Jag vill fortfarande höra hur säkerhetstänket har gått till, tack. Vill du inte säga offentligt att detta är ett stort säkerhetshål som kan utnyttjas så skicka PM.
 

DeletedUser

Guest
Ja, att den är knuten till själva enheten förstår jag. Men om jag tar bort TW appen, och installerar den igen så blir det ju en "ny enhet". Detta tar ca 10 sekunder. Detta innebär att jag kan skapa 6 konton per minut. 6 * 60 = 360 konton.

Visst, man ska registrera det med. Har inte provat, men säg att det kanske tar 10 sekunder också (gissar att det bara är att klicka, då ni antagligen vill hålla det enkelt). 360/2 = 180.

Säg nu att 5 spelare (påker och hans vänner) beslutar sig för att starta i rimmen. Alla sätter sig i 2 timmar och skapar gästkonton. 180 * 2 = 360 * 5 = 1 800.

Detta borde väl faktiskt oroa er? Särskilt med tanke på att .se haft ganska stora problem med barbbälten ända från V13 (Ja, det förekom på V13, bland våra kära sträck, men teamet missade det. Jag vet, för jag skapade det.).

Vet inte hur det sett ut sen vi slutade för 2 år sedan, men när mina kära vänner upptäcker detta så är det ju inte omöjligt att de startar en värld med 5000 barbs runt sig. Hur ska ni agera i detta läge? Stänga hela världen? Sitta och manuellt plocka bort 5000 byar? Om dessa skapas när världen är ny och ni då sätter er och tar bort 5000 byar så lär det ju bli ganska stora tomrum för oskyldiga spelare...

Är detta ens något ni tagit upp med tyskland?

Jag tillägger att jag INTE har skapat något gästkonto, vilket TC antagligen redan kontrollerat. Men åtgärdas inte detta så vet jag folk som kommer att göra det, och man vill ju inte få ett sämre läge bara för att ni släppt på säkerheten.

Jag vill fortfarande höra hur säkerhetstänket har gått till, tack. Vill du inte säga offentligt att detta är ett stort säkerhetshål som kan utnyttjas så skicka PM.

För att spinna vidare på dessa tankar, om än från en annan synvinkel... Då jag den hårda vägen lärt mig(mina lc sprang iväg i onödan) att gästkontona inte blir barbarbyar utan försvinner så är detta något som kan användas i syfte att förstöra.
Säg att våra hypotetiska fem personer gör likt det förr i tiden när gamle gode patrik11 spelade och gamle gode patrik var CM och världar som v12, v13 och v14 hade stora barbarbälten.
Lösningen då blev att låsa samtliga pushkonton och att senare sprida ut samtliga barbarbyar i det berörda området slumpvis över hela världen. Vad händer nu om detta gäng klåpare bestämmer sig för att skapa massvis med gästkonton genom att ominstallera mobilapplikationen? Givetvis skapas samtliga dessa gästkonton i samma väderstreck vid samma tid som en premade startas. Klåpargänget ogillar denna premade då de anser att spelarna där är arroganta muppar och de gör allt för att smutskasta dessa. De lägger ner ett x antal timmar av sitt liv med ett syfte, att skapa så många gästkonton som möjligt och därmed åstadkomma stor skada för premaden.

Nu sitter premaden bestående av ett gäng hormonstinna genomcoola legender som utan tvekan ska vinna världen, enligt dom själva (helst genom att skryta så mycket som möjligt på externa) med ca 2000 grannbyar nära sig själv. Dessa 2000 gästkonton startade under ett sådant tätt intervall, samtliga i samma väderstreck vilket kommer ge ett väldigt tätt "bälte".

Problemet? Någon kommer att rapportera detta, admins kommer förmodligen efter rådslag med herr Mathias (och kanske med lite tur efter att ha hört med legenden Patrik) att bestämma sig för att låsa (banna) samtliga gästkonton. Detta gör dessa konton omöjliga att farma. När sedan dessa konton har blivit inaktiva, försvinner byarna *poff*. Detta kommer först förstöra ryktet för premaden då de får skulden för kontona, sedan för deras start då de har färre byar att farma och slutligen för deras mid/lategame då de får en sämre kärna i stammen då byarna blir så utspridda.

Ridå ner för legenderna.
Ännu en seger för de som använder alla medel möjliga för seger
Vilda applåder till huvudkontoret i Hamburg.
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
För att spinna vidare på dessa tankar, om än från en annan synvinkel... Då jag den hårda vägen lärt mig(mina lc sprang iväg i onödan) att gästkontona inte blir barbarbyar utan försvinner så är detta något som kan användas i syfte att förstöra.

Fast, alla gästkonton försvinner inte. Jag hade typ 20 stycken runt om mig (15*15) vid start nu för 3 veckor sedan på V25 och jag är 100 % säker på att vissa av dem blivit barbarer, för annars hade jag inte haft något att farma nu typ...

Ytterliggare en fråga då, TC. När blir ett gästkonto barbar och inte?
 

DeletedUser

Guest
Fast, alla gästkonton försvinner inte. Jag hade typ 20 stycken runt om mig (15*15) vid start nu för 3 veckor sedan på V25 och jag är 100 % säker på att vissa av dem blivit barbarer, för annars hade jag inte haft något att farma nu typ...

Ytterliggare en fråga då, TC. När blir ett gästkonto barbar och inte?

Sant, somliga blir BB. Haft samma "problem". Är ju helt poänglöst försök att få .SE att växa...ändra världarna till ordentliga inställningar istället för att massrekrytera oseriösa spelare.
 

DeletedUser

Guest
Fast, alla gästkonton försvinner inte. Jag hade typ 20 stycken runt om mig (15*15) vid start nu för 3 veckor sedan på V25 och jag är 100 % säker på att vissa av dem blivit barbarer, för annars hade jag inte haft något att farma nu typ...

Ytterliggare en fråga då, TC. När blir ett gästkonto barbar och inte?

Konstigt.. för mig har två försvunnit och gamle gode Mathias påstår att de försvinner.
Då gästkontona inte är registrerade spelare så försvinner byarna när de inte har varit aktiva.

Lite småkul att se hur bra koll admins har över hur spelet faktiskt fungerar, nästan ännu roligare att ingen spelare har reagerat på detta innan denna tråd signerad en avdankad semiaktiv spelare.
Livebild på admins när de inser att de inte vet hur deras spel fungerar:
emoticon-00107-sweating.gif
emoticon-00107-sweating.gif
emoticon-00107-sweating.gif
 

DeletedUser

Guest
Ja, att den är knuten till själva enheten förstår jag. Men om jag tar bort TW appen, och installerar den igen så blir det ju en "ny enhet". Detta tar ca 10 sekunder. Detta innebär att jag kan skapa 6 konton per minut. 6 * 60 = 360 konton.

Visst, man ska registrera det med. Har inte provat, men säg att det kanske tar 10 sekunder också (gissar att det bara är att klicka, då ni antagligen vill hålla det enkelt). 360/2 = 180.

Säg nu att 5 spelare (påker och hans vänner) beslutar sig för att starta i rimmen. Alla sätter sig i 2 timmar och skapar gästkonton. 180 * 2 = 360 * 5 = 1 800.

Detta borde väl faktiskt oroa er? Särskilt med tanke på att .se haft ganska stora problem med barbbälten ända från V13 (Ja, det förekom på V13, bland våra kära sträck, men teamet missade det. Jag vet, för jag skapade det.).

Vet inte hur det sett ut sen vi slutade för 2 år sedan, men när mina kära vänner upptäcker detta så är det ju inte omöjligt att de startar en värld med 5000 barbs runt sig. Hur ska ni agera i detta läge? Stänga hela världen? Sitta och manuellt plocka bort 5000 byar? Om dessa skapas när världen är ny och ni då sätter er och tar bort 5000 byar så lär det ju bli ganska stora tomrum för oskyldiga spelare...

Är detta ens något ni tagit upp med tyskland?

Jag tillägger att jag INTE har skapat något gästkonto, vilket TC antagligen redan kontrollerat. Men åtgärdas inte detta så vet jag folk som kommer att göra det, och man vill ju inte få ett sämre läge bara för att ni släppt på säkerheten.

Jag vill fortfarande höra hur säkerhetstänket har gått till, tack. Vill du inte säga offentligt att detta är ett stort säkerhetshål som kan utnyttjas så skicka PM.

Skulle ett barbarbälte skapas så kommer vi att hantera det direkt och fixa det så bra som möjligt. Enkelt svar på dina frågor.

Fast, alla gästkonton försvinner inte. Jag hade typ 20 stycken runt om mig (15*15) vid start nu för 3 veckor sedan på V25 och jag är 100 % säker på att vissa av dem blivit barbarer, för annars hade jag inte haft något att farma nu typ...

Ytterliggare en fråga då, TC. När blir ett gästkonto barbar och inte?

Ett gästkonto blir som jag har sagt inte ett en barbarby utan den tas bort.

Om du tror att du har sett ett konto bli en barbarby ändå så kan det vara en bugg som spökar och då är det en ticket till vårt support system som gäller.
 
Topp