Det går att spela på kontona så långt man önskar. När det gäller fusk så funkar det inte samma som In-Game. Till att börja med så laddar du ner appen på din telefon så vilken IP adress man har spelar ingen roll. Nedladdningen är knuten till själva enheten som laddar ner appen.
Ja, att den är knuten till själva enheten förstår jag. Men om jag tar bort TW appen, och installerar den igen så blir det ju en "ny enhet". Detta tar ca 10 sekunder. Detta innebär att jag kan skapa 6 konton per minut. 6 * 60 = 360 konton.
Visst, man ska registrera det med. Har inte provat, men säg att det kanske tar 10 sekunder också (gissar att det bara är att klicka, då ni antagligen vill hålla det enkelt). 360/2 = 180.
Säg nu att 5 spelare (påker och hans vänner) beslutar sig för att starta i rimmen. Alla sätter sig i 2 timmar och skapar gästkonton. 180 * 2 = 360 * 5 = 1 800.
Detta borde väl faktiskt oroa er? Särskilt med tanke på att .se haft ganska stora problem med barbbälten ända från V13 (Ja, det förekom på V13, bland våra kära sträck, men teamet missade det. Jag vet, för jag skapade det.).
Vet inte hur det sett ut sen vi slutade för 2 år sedan, men när mina kära vänner upptäcker detta så är det ju inte omöjligt att de startar en värld med 5000 barbs runt sig. Hur ska ni agera i detta läge? Stänga hela världen? Sitta och manuellt plocka bort 5000 byar? Om dessa skapas när världen är ny och ni då sätter er och tar bort 5000 byar så lär det ju bli ganska stora tomrum för oskyldiga spelare...
Är detta ens något ni tagit upp med tyskland?
Jag tillägger att jag INTE har skapat något gästkonto, vilket TC antagligen redan kontrollerat. Men åtgärdas inte detta så vet jag folk som kommer att göra det, och man vill ju inte få ett sämre läge bara för att ni släppt på säkerheten.
Jag vill fortfarande höra hur säkerhetstänket har gått till, tack. Vill du inte säga offentligt att detta är ett stort säkerhetshål som kan utnyttjas så skicka PM.