Frågor!

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Hej, gjorde en frågetråd eftersom det var det våran kära moderator ville se.

Har bara en fråga och det är: Kan man kopiera en by från en gammal värld man redan blivit bortadlad på, eller måste det vara en värld man blev bortadlad på sedan Värld Casual öppnade?
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Hej, gjorde en frågetråd eftersom det var det våran kära moderator ville se.

Har bara en fråga och det är: Kan man kopiera en by från en gammal värld man redan blivit bortadlad på, eller måste det vara en värld man blev bortadlad på sedan Värld Casual öppnade?

en by som blivit bortadlad sedan casual öppnade har jag för mig det är :)
 

DeletedUser

Guest
Det stämmer utmärkt det. I och för sig kan jag tänka mig att om man blivit bortadlad, och ännu inte loggat in och fått startskärmen där man får frågan om man vill starta med en ny by, kanske man numera får valet att börja på Casual även om det var ett tag sedan man blev bortadlad.

Kan ju erkänna att jag klurat ett bra tag på hur jag ska kunna skaffa mig en by på servern, eftersom jag ser det som självklart att jag ska ha tillgång till ett eget konto på servrarna jag administrerar, även om jag inte spelar på kontot. Att kunna logga in som "vanlig spelare" för att kolla upp saker är ganska viktigt. Hittills har jag inte lyckats, men jag jobbar på det ;)
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Om du gör en användare på nordöstra v20 så kan jag adla bort dig där om du vill, skriv till "knas" ingame om så önskas :)
 

DeletedUser

Guest
Om du gör en användare på nordöstra v20 så kan jag adla bort dig där om du vill, skriv till "knas" ingame om så önskas :)

Tack vare lawliet har jag nu lyckats få en by på Casual servern <3! Jag kan säga att jag nästan önskar jag kunde spela, kartan ser väldigt givande ut för farmning :)
 

DeletedUser

Guest
Dagens utmärkelser kommer att aktiveras på världen inom två veckor så de är på G;)
 

DeletedUser

Guest
Det är samma inställning som på andra servrar, det dröjer 30 dagar x serverhastighet innan de kommer. Nu är casual servern lite speciell och jag vet "tjuvstartades", så det finns en möjlighet att de 30 dagarna inte började räknas förrän den officiellt öppnades i systemet.
 

DeletedUser

Guest
Ja, om jag läser systemet korrekt bör de dyka upp senast den 21:e december. Det är alltid lite lurigt med dygnsbrytningarna när en dator räknar delar av dygn.
 

DeletedUser

Guest
Spelare kan bara bli attackerade när deras poäng är mellan 80% och 120% av dina. För närvarande så kan du attackera spelare som har mellan 2460 och 3690 poäng.

Vad menas med detta? Har nyligen börjat med casual, och jag skulle pröva att attackera en lite mindre eller större spelare än 2460-3690, och då kom detta upp ( se de översta). Jag har nybörjarskydd fortfarande, kan de vara därför?

Undrar iaf om detta kommer att vara hela tiden eller bara tillfälligt. Relativt fucked up tanke ja fick om att de skulle vara hela tiden, rätt idiotisk fråga men men :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Spelare kan bara bli attackerade när deras poäng är mellan 80% och 120% av dina. För närvarande så kan du attackera spelare som har mellan 2460 och 3690 poäng.

Vad menas med detta? Har nyligen börjat med casual, och jag skulle pröva att attackera en lite mindre eller större spelare än 2460-3690, och då kom detta upp ( se de översta). Jag har nybörjarskydd fortfarande, kan de vara därför?

Undrar iaf om detta kommer att vara hela tiden eller bara tillfälligt. Relativt fucked up tanke ja fick om att de skulle vara hela tiden, rätt idiotisk fråga men men :awsm:
Hela tiden.
 
Topp