Fråga om spejare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Oavsett om man själv har några spejare i byn eller inte?
 

DeletedUser

Guest
Man får denna frågan väldigt ofta från ******* spelare.

HAHAHA!, de har gjort T-R-A-V-I-A-N till en svordom, det visste jag inte.
 

DeletedUser

Guest
Kan man hindra en annan spelare från att speja på ens egen by? Genom att ha en hög egna spejare där som dödar alla spejare som försöker spana på en kanske?
 

DeletedUser

Guest
Man får denna frågan väldigt ofta från ******* spelare.

HAHAHA!, de har gjort T-R-A-V-I-A-N till en svordom, det visste jag inte.

Klart det är en svordom fulare ord fins inte i det här spelet.

När du blivit spejad får du en anfallsraport som visar att du blivit det.
 

DeletedUser

Guest
Ja du behöver ca dubbelt så många spejare som den som anfaller dig för att döda hans spejare, läs infon om spejare.
 

DeletedUser

Guest
Jag har gjort det. Och med svaren jag fått här så tror jag att jag har koll på hur spejarna fungerar. Tack alla som svarade.
 

DeletedUser

Guest
Utdrag från Hjälpen och krigssystemet. :)

"Spejare

Spejarens uppgift är att samla på sig information ifrån dina fiendersbyar. De produceras i ditt stall. För att speja på en fiende, attackera han med ett frivilligt antal av spejare. Under en strid kommer dina spejare försöka samla information om byn. Å andra sidan så kommer din fiendes spejare försöka fånga dina spejare. Ju högre ratio mellan försvarande spejare och anfallande spejare, ju mer spejare kommer att bli tagna.

Om antalet spejare är hälften, så är chansen att de anfallande spejarna överlever 50%, men enbart ett par spejare skulle överleva. Om anfallaren har ungefär samma antal av spejare, så är chanserna 100% att de överlever, ungefär 2/3 av de anfallande spejarna överlever. Försvararen kan inte förlora några spejare.

Så länge en spejare återvänder, så får du en rapport om styrkan på din fiendes arme. Denna informationen kommer även vara tillgänglig vid vilken attack som helst där 50% av de försvarande trupperna blir dödade.

Om minst 50% av dina spejare återvänder, så får du en rapport om din fiendes resurser. Om 70% av dina spejare återvänder, så får du också information om alla din fiendes byggnader och vilken nivå de är på. Om 90% av dina spejare återvänder, så får du reda på hur många enheter den försvarande byn har stationerade i andra byar och om några är i transit för tillfället."
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp