Forummoderering

DeletedUser

Guest
nästa bann på gång:p

spelar ingen roll, jag bryr mig inte längre =)
mitt mål på TW är inte längre att spela för ngn speciell stam, utan min anledning till att vara kvar på TW är att se till att alla har det bra och framförallt roligt, jag är inte längre spelare på v7 så ni ska enbart få sanningsenlig fakta av mig oavsett vad moderatorerna säger framöver. jag kan skaffa 1 mio IP om jag vill, dölja den även om jag så önskar, så vill dm kriga i inlägg så var så goda.
 
Senast redigerad av en moderator:
Reaktionspoäng
0
ni borde samtliga här på v7 vara glada att vi har angwidd som moderator, jag har aldrig någonsin varit med om en ödmjukare moderator som tillåter oss att gå lite offtopic och diskutera en decibel högre än dom flesta andra skulle ha gjort, så att kasta skit på angwidd är inte rättvist.

Vill bara förtydliga att mitt inlägg inte på något sätt var menat att "kasta skit" på Angwidd. Jag uttryckte min åsikt om forumet generellt, att jag tror det skulle bli mer levande om det blev lite friare. Vem som sen tar besluten är sekundärt.

Så, det var mitt sista inlägg i det här tråden, jag har sagt mitt. :)
 

DeletedUser

Guest
Det är nog lite väl många inlägg som har försvunnit.
Jag upplever det som att det var lite friare i V3.
 

DeletedUser

Guest
Klagomål på Moderatorer, Administratörer och Ledning
Att utföra öppna klagomål i forumet är inte tillåtet.

Vill inte varna trådskaparen eftersom beteendet har varit moget och konstruktivt.

Dock, så vill jag gärna ha sådant på min mail eller via supporten.

(Var en ren slump att jag fann denna tråden och det vore ju synd om jag inte sett den.)

Så i fortsättningen. Vill man utveckla vårat forum som vi delar, så kom till mig så kan vi fixa något bra.
Då slipper man alla sura miner och det är ibland bättre att få höra kritiken muntligt istället för skriftligt.
(Alla personer hanterar inte den lika bra (skriftliga) som Angwidd och hon är en av dem "äldsta" modsen.
"Visa respekt gentemot dem äldre" som man fått höra. ;)

Puss :)
 

DeletedUser

Guest
Hey, innogamesare och forummoderatorer: ni behöver ju inte alls se detta som klagomål! Det är ju mer en iakttagelse att forumen kan få växa lite fritt och OT, att det blir roligare om forumen lever och frodas.

För mig är snacket runt omkring spelet mer än hälften av upplevelsen, själva spelet är ju trots allt inte oändligt varierat men diplomati, interaktion och ibland även lite tjafsande mellan spelare av väldigt varierande mogenhet och retorisk förmåga - det är DET som är det vackra och roliga med TW.

Ett levande forum gör spelet roligare och bättre för de som tänker som jag, medan de som bara vill fokusera på spelet egentligen inte behöver besöka forumet alls. Så alla kan få vad de vill ha. :)
 

DeletedUser

Guest
Stor del av moderator uppdraget är att läsa forumet och speciellt de delar som vi har ansvar för.

Jag har varit aktiv på många olika forum genom åren och vet hur det fungerar på andra sidor där moderatorer saknas eller inte alls följer med i diskussionerna. Till skillnad från andra så tycker jag inte att det är ett levande forum om alla trådar på ett forum till slut går över till att vara samma diskussion i alla trådar.
Meningen med olika trådar är att kunna föra och följa olika diskussioner utan avbrott om annat, som är irrelevant (off-topic och spam) för ämnet.

Tänker inte ändra några beslut jag fattat i mitt arbete som moderator här eller hur jag sköter mitt uppdrag.
Kommer fortsätta som jag gör just nu, läser och ibland skriver inlägg i en tråd om att återgå till ämnet och radera spam inlägg som stör pågående ämnesrelaterad diskussion.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror att "forumdöden" kan förklaras på andra sätt än genom för hård moderering.. egentligen tycker jag att det är rätt naturligt att forumet är mycket aktivare i en ny värld än i en lite äldre där alla stammars positioner har satt sig och många av de som valt "fel sida" i diverse konflikter eller "fel stam" eller bara inte är tillräckligt bra/aktiva har blivigt bortadlade.. Mindre spelare --> minder åsikter --> inaktivare forum.

Tack för ordet :)
 

aizawa

New Member
Reaktionspoäng
0
Jag måste säga att det vaj u inte politik som det snackades, ingen snackade om sina egna politiska motiv, vad dem röstade på och sånt, utan vi hade ju bara en diskussion om att i det verkligen livet är det faktiskt länder som lägger "declarations of war" mot andra länder innan dem går i krig. Och det ärj u inte politik utan mer ren jävla fakta..

Tycker det är bra att man modererar forumet aktivt, men ibland får man skärpa sig. Det är intressant när trådarna går lite utanför vad som står för då blir det lite mer liv i forumet och det är nog anledningen till varför många läser och skriver i forumet
 

DeletedUser

Guest
Det kanske är regler osv som ska följas men om man kollar på alla andra forum så är V7 och Angwidd nog den strängaste moderatorn EVER.. kan vara en bra sak eller en dålig aka dött forum =p
 

DeletedUser

Guest
angwidd är rätt bra faktiskt har bara fått EN varning av hon och ett par fler av andra:D
 

DeletedUser

Guest
Måste faktiskt säga att jag tycker Angie har hittat en bra nivå på sin moddning..

Finns flera andra som är bra mycket hårdare i sina respektive delar på gott och ont..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det behöver inte nödvändigtvis bero på vem som är moderator heller. Det kan lika gärna vara så att folk på v7 rent generellt bryter mot reglerna och spammar mer än de gör på andra världar.

Angwidd är den moderatorn med utan konkurrens mest erfarenhet av alla på .se och vi andra kan inte göra annat än att bara se upp till henne (jag har dessutom hört rykten om att hon ska vara lång) och rådfråga henne vid osäkerheter, så jag har inga som helst klagomål på hennes moderering av v7-sektionen.

Värld 7 är dessutom den enda världen jag spelar på aktivt, så detta är lite av mitt hemforum med. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Håller med LL här, hon är precis lika bra som Humble.
Varnar oss ett flertal gånger att gå bort från offtopic innan hon låser och delar ut varningar.

Så a big thumbs up for angwidd.
 

DeletedUser

Guest
Tänkte bara säga att angwidd gör ett grymt bra jobb här på Värld 7 sektionen!

Skulle vilja påstå att Angwidd och Humble är de absolut bästa moderatorerna på forumet.

Gött mos:cool:
 
Topp