Farmscript till 8.0 servrar

DeletedUser

Guest
Någon som har ett farmscript och ett script för att hitta farm-byar som passar till v18?
Hade varit jävligt gött!
Tack på förhand, Anton!
 

TeddyyBear

New Member
Reaktionspoäng
0
Farm-script

Det finns några fel på scriptet som inte går att ändra för att forumet verkar bestämma sina egna kommando. SÅ gå in på v.18 och skriv en PM till TeddyyBear så ska jag länka scripterna.


Tredje raden så står det main:window;va r ver=win.gam Det ska inte vara mellanrum mellan va och r det ordet ska sitta ihop.

Hur editerar man script?
I vissa scripts måste du editera lite saker själv för att få dem att passa dig, t.ex. truppantal eller koordinater.
Detta är egentligen väldigt enkelt bara man vet vad man letar efter, och det är oftast i början av ett script. Men för enkelhetens skull ska jag visa det på två script som jag använder själv väldigt ofta.


Vi börjar med barbarhittaren. För att enklast göra detta så öppnar du notepad, wordpad eller något annat program där du kan skriva text. TWs egna anteckningar fungerar fint med.
Klistra in det script du vill ändra inställningar på där.


Här är scriptet, detta script söker efter byar på kartan. Du går in på kartan och klickar på scriptet letar det upp alla byar som är inom ramen av de poäng du har ställt in det på. Den söker i samma radie som du har din karta inställd på (har du den inställd på 15x15 söker den på 15x15 har du den inställt på 30x30 söker den på 30x30). Du kommer få en popup med alla koordinater till byar som matchar det du har ställt in. Kopiera och klistra in det i t.ex. notepad.
javascript:var barb_size={min:0,max:500};var village_size={min:0,max:1};var author="dalesmckay@gmail.com";var minVer="7.0";var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;var ver=win.game_data.version.match(/[\d|\.]+/g);if(!ver||(parseFloat(ver[1])<minVer)){alert("This script requires v"+minVer+" or higher.\nYou are running: v"+ver[1]);}else{if(win.game_data.screen=="map"){var coords=[];var col,row,coord,village,player,points;for(row=0;row<TWMap.size[1];row++){for(col=0;col<TWMap.size[0];col++){coord=TWMap.map.coordByPixel(TWMap.map.pos[0]+(TWMap.tileSize[0]*col),TWMap.map.pos[1]+(TWMap.tileSize[1]*row));if(coord){village=TWMap.villages[coord.join("")];if(village){player=null;if(parseInt(village.owner||"0",10)){player=TWMap.players[village.owner];}points=parseInt(village.points.replace(".",""),10);if(player){if(player.name!=win.game_data.player.name){if((!village_size.min||(points>=village_size.min))&&(!village_size.max||(points<=village_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}else{if((!barb_size.min||(points>=barb_size.min))&&(!barb_size.max||(points<=barb_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}}}}alert(coords.join(" "));}else{alert("Run this script from the Map.\nRedirecting now...");self.location=win.game_data.link_base_pure.replace(/screen\=/i,"screen=map");}}void(0);

För att ställa in vilka byar det ska hitta måste vi redigera lite saker.

I början av scriptet ser du:

var barb_size={min:0,max:500};var village_size={min:0,max:1}


var barb_size={min:0,max:500}Här ställer du in minimum och maxpoängen du vill att scriptet ska hitta på barbarbyar. min:0 är minimum poängen på byar och max:500 är maxpoängen. Jag vill alltså att mitt barbarhittar script ska leta upp alla barbarer mellan 0 och 500 poäng. Vill ni ha något annat så är det bara att ändra på dessa siffror. Vill ni att det ska leta upp alla barbarbyar så sätter ni 0 på båda.

var village_size={min:0,max:1} Här ställer du in minimum och maxpoängen för SPELAR byar om du vill att den ska söka upp dem också, eller bara söka efter dem (vill du bara att den ska hitta spelarbyar ställer du in 0 och 1 för barbsen. Fungerar på samma sätt som för barbarerna, bara att ändra siffrorna till de poäng du vill leta efter.

Sen när det är gjort är det bara att kopiera hela scriptet och lägga till det i snabbmenyn.

För att använda det går du bara in på kartan och klickar på det.




Föregående script är bra för att söka upp farmer så kommer använda ett farmscript som nästa exempel.

Gör samma sak som förut, öppna notepad och klistra in scriptet där först.

javascript:sp=0;sw=0;ax=0;scout=0;lc=0;hv=0;cat=0;ra=0;coords='Koordinater';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;)%20?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last%20village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2011,11,11);document.cookie%20="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString%20();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();

javascript:sp=0;sw=0;ax=0;scout=0;lc=0;hv=0;cat=0;ra=0

Direkt i början kommer ni hitta detta. Här ställer ni in hur mycket trupper varje farm attack ska innehålla.
(sp = spjut, sw = svärd, ax = yxor, scout = spejjare, LC = LKs, HV = TK, cat = katas, ra = murbräckor.

Den är inte inställd på några trupper alls så du måste skriva in hur många trupper den ska mata iväg varje gång du trycker på scriptet.

Direkt efter det så kommer ni hitta:
coords='Koordinater'
Här ställer ni in vilka koordinater scriptet ska skicka attacker på. Bara att byta ut Koordinater mot riktiga koordinater. Om ni använde barbarhittaren först så har ni förhoppningsvis sparat alla koordinater som popupen gav.
Skriv eller klistra in alla de koordinater som ni vill använda.
Det ska se ut ungefär såhär:coords='358|453 863|783 821|999'.Mellanrum mellan varje koordinat och ' i början och slutet.
Sen är det bara att kopiera hela scriptet och lägga till det.

För att använda det går ni till samlingsplatsen och klickar på det. Då skriver det in den första koordinaten + truppantalet du har ställt in. Skicka iväg attacken och klicka på det igen så skriver det in den andra koordinaten + truppantal, skicka iväg den attacken och upprepra.

Funkar den inte eller om ni har problem att fixa den så kontakta mig så ska jag försöka lösa problemet. Farm-scriptet funkar perfekt för mig så den borde funka för er

Mvh Teddyy
 
Senast ändrad:

TeddyyBear

New Member
Reaktionspoäng
0
Inget script funkar för mig.

Ja nu har jag hittat felet på barbarfinnaren, forumet verkar göra så scripterna gör sina kommando

Sista raden så står det .link_base_pur e.replace(/. Det ska inte vara mellanrum mellan r och e.link_base_pure.replace ska sitta ihop.

Hittade tyvärr ett till fel och fast att jag ändrar på det i forumet så blir det samma sak igen.

Tredje raden så står det main:window;va r ver=win.gam Det ska inte vara mellanrum mellan va och r det ordet ska sitta ihop.
 
Senast ändrad:

Apocalypsee

Member
Reaktionspoäng
0
Källkod:
javascript:var barb_size={min:0,max:0};var village_size={min:0,max:500};var author="dalesmckay@gmail.com";var minVer="7.0";var win=(window.frames.length>0)?window.main:window;var ver=win.game_data.version.match(/[\d|\.]+/g);if(!ver||(parseFloat(ver[1])<minVer)){alert("This script requires v"+minVer+" or higher.\nYou are running: v"+ver[1]);}else{if(win.game_data.screen=="map"){var coords=[];var col,row,coord,village,player,points;for(row=0;row<TWMap.size[1];row++){for(col=0;col<TWMap.size[0];col++){coord=TWMap.map.coordByPixel(TWMap.map.pos[0]+(TWMap.tileSize[0]*col),TWMap.map.pos[1]+(TWMap.tileSize[1]*row));if(coord){village=TWMap.villages[coord.join("")];if(village){player=null;if(parseInt(village.owner||"0",10)){player=TWMap.players[village.owner];}points=parseInt(village.points.replace(".",""),10);if(player){if(player.name!=win.game_data.player.name){if((!village_size.min||(points>=village_size.min))&&(!village_size.max||(points<=village_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}else{if((!barb_size.min||(points>=barb_size.min))&&(!barb_size.max||(points<=barb_size.max))){coords.push(coord.join("|"));}}}}}}alert(coords.join(" "));}else{alert("Run this script from the Map.\nRedirecting now...");self.location=win.game_data.link_base_pure.replace(/screen\=/i,"screen=map");}}void(0);
 

DeletedUser

Guest
Hej alla glada !

Om det är nån vänlig själ som lyckats få fram ett fungerande farmscript till värld 18 nu så skulle jag vara evigt tacksam om nån skulle vilja dela med sig av det ?

/Mvh Deffis
 

DeletedUser

Guest
bumpar tråden då mitt slutade funka igår.. den slutade byta by efter varje klick så behöver gärna ett nytt!
 

DeletedUser

Guest
javascript:sp=0;sw=0;ax=0;scout=0;lc=0;hv=0;cat=0;ra=0

Direkt i början kommer ni hitta detta. Här ställer ni in hur mycket trupper varje farm attack ska innehålla.
(sp = spjut, sw = svärd, ax = yxor, scout = spejjare, LC = LKs, HV = TK, cat = katas, ra = murbräckor.

Du råkar inte veta vad ADELSMAN och PALADIN är förkortat på engelska?
 
Topp