Farm Rapporter

DeletedUser

Guest
När man farmar mycket så blir man överöst men rapporter och det blir svårt att hitta de viktigare rapporterna.

En lösning på detta skulle kunna vara ett filter så att man kan skriva in vilka byar man inte vill få rapporter ifrån, eller att man inte vill få rapporter ifrån barbarbyar utan förluster.

En annan lösning skulle kunna vara att man skapar en mapp inom rapporter där man kan välja vilka sorts rapporter som skall hamna där, så får man lite mer struktur och ordning på det hela.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
är de så jobbigt att ta sig några sekunder extra för att hitta den eller att bara tagga den?

Ja annars hade jag inte gjort denna tråden.

Får man ett par hundra rapporter om dagen så är det ganska drygt att sortera ut de rapporter man vill ha kvar, när man ganska enkelt hade kunnat lägga till ett barbar filter
 

DeletedUser

Guest
Det är bara att göra Rapporter per sida: 100
och kryssa bort de rappporter som du vill ha . Inte så svårt
 

DeletedUser

Guest
Det är bara att göra Rapporter per sida: 100
och kryssa bort de rappporter som du vill ha . Inte så svårt


Jag vet att det finns sätt man kan "förenkla" (inte för att det är speciellt svårt) det hela, MEN det är drygt att sitta och rensa ut när man istället kunnat ha en funktion som gjorde det åt dig.

Mina förslag på hur man skulle kunna lösa detta med filter och mallar är inte speciellt svårt att göra heller.
Det finns redan filter man kan välja på vilka sorts rapporter man vill ha, men inget som underlättar för mig.
Så det är inte en helt ny funktion vi pratar om utan en modifiering som skulle underlätta för mig och många andra.
 

DeletedUser

Guest
Jag vet att det finns sätt man kan "förenkla" (inte för att det är speciellt svårt) det hela, MEN det är drygt att sitta och rensa ut när man istället kunnat ha en funktion som gjorde det åt dig.

Mina förslag på hur man skulle kunna lösa detta med filter och mallar är inte speciellt svårt att göra heller.
Det finns redan filter man kan välja på vilka sorts rapporter man vill ha, men inget som underlättar för mig.
Så det är inte en helt ny funktion vi pratar om utan en modifiering som skulle underlätta för mig och många andra.


Och hur långt tid kan det ta ?
 

DeletedUser

Guest
Och hur långt tid kan det ta ?

Det beror på hur många rapporter jag får och att sitta och sortera ut ett fåtal ur ett par hundra är ganska drygt att sitta med.

Detta är inte en fråga om hur mycket tid det tar.
Detta är ingen fråga om hur jobbigt det är.
Detta är ett förslag till att förbättra och underlätta, så har du inga förslag eller synpunkter på hur vi skall göra sidan bättre så undrar jag vad du sitter här och skriver om?
Går du in här bara för att gnälla?
 

DeletedUser

Guest
Om något sådant skapas kanske man återigen visar lite intresse då man ser Ny Rapportikonen komma upp.
 

DeletedUser

Guest
Gillar inte detta förslaget. Bra som det är tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker de låter bra, så får alla själva bestämma om dom vill aktivera de eller inte men jag skulle gärna ha de. Det skulle lätta upp de hela mer så skulle man spara massa klick. :)
 
Topp