Fail vs. Goy*

DeletedUser

Guest
Och han fortsätter :D

För att en allierad frågade, ni.

Vi var inte med från starten.
 

Abel Elev 012

Member
Reaktionspoäng
0
klart man kan ju inte ge upp

men nu är det detta krig så vi kan väll återgå till ämnet innan det delas ut straffpoäng
 

DeletedUser

Guest
Klart man kan, finns ingen heder att försvara ändå ;)

Men jag måste erkänna att ni har humor:

Tjockochful på 14.03. kl 16:37
Ja som du vet så har vi förnärvarande planer av att plocka bort er från kartan, detta därför att vi anser att ni ligger ivägen för vår expansion öster ut.
Jag kan erbjuda dig och Cirkus en plats i GoY* och därmed 100% garanti att ni kommer få fortsätta spela här på v10 med era nuvarande poäng.

Tänk över detta erbjudande och hör av dig när du har bestämt dig!

MVH Tjockis
 

DeletedUser

Guest
Det börjar bli intressant nu det måste jag medge:

* Även om Got* inte helt öppet gått in i kriget, så har dom börjat klösa minst lika hårt som lillasyster sin.
* En tidigare vacker skapelse är nu nyrakad, och kan därför inte reta folk med kommentaren "Fjortisfjun" då dom för tillfället har mest hår i nyllet.
* En tredje stam börjar hota med krig, hur skall det tolkas av de redan stridande faktionerna? Även om dom spelar med korten på borden och hotar med krig innan dom ska kriga, så har dom bestämt sig för krig redan innan dom fått svar. Diplomati?
* En het utomstånde stam söker assistans inför ett annat krig, Fail fick tacka nej då dom har kavalier till balen, men kan det kriget sätta spår i detta krig? Intressant minst sagt.
* Diplomaten i Fail har skrivit till en som försöket få honom att bli en bortglömd gud från igår, men vad? *Trummsolo*
* Då fler och fler börjar få upp intresse för spelet och den skäggige får brev med det ena och andra syftet, vad får motståndaren?
* På söndag kan kriget få en vändning då The Pool möter Twat Utd, och en diplomat kanske måste spendera en vecka instängd i en mörk vrå.
 

DeletedUser

Guest
Ojojoj, jag vet att den här tråden är gammal. Jag har varigt slarvig med information och har ett par saker att redogöra. Kriget klassades som vunnet av de skäggiga yxmännen eftersom Goy* kapitulerade och vi gick i IAP. Ni när Fail gått i krig med Nineve, har Goy* börjat attackera igen. Vi får se om det inte är dags att återuppliva tråden igen, för det känns lönlöst att diskutera diplomati med en stam som inte förstår sig på den.

Till Goy*
IAP = Icke Aggresions Pakt = Sluta försök attackera oss så smiskar vi er inte igen!
 

DeletedUser

Guest
Krigar ni mot Ninive? :confused:

GoY* kanske inte är så smarta, pga sin ålder. Det tror jag, sen så kan det finnas annan anledning med.
 

DeletedUser

Guest
Cirkus du är rolig :) Visste inte ens att folk har attackerat er. Vill ni kriga och få smisk, varsågod :)
 

DeletedUser

Guest
Vad roligt att du säger att vi ska få smisk. För sist hade ni mer än dubbelt vår poäng, ni tog in hjälp utifrån, vi hade väldigt få krigarsugna och när kriget ni planerat kom i rullning så kapitulerade ni. Det var er rumpa som var röd inte våran.

Jag förstår mig dock inte på erat stamupplägg, ni verkar väldans oorganiserade. Er ledning hänger sällan med i svängarna, dom lovar saker som era medlemmar bryter. Ni hedrar inte era allierade. Ni hotar med krig men ger upp när ni inte får stöd av mycket större stammar trots att er fiende är mycket mindre. Ni verkar inte hålla nån koll på era medlemmar alls för er ledare/diplomat visste inte ens att ni attackerat oss trots att ni aldrig slutat riktigt sedan kriget. Hade ni vetat vad off-trupper var hade vi inte haft några byar kvar.
 

Wolffie

Member
Reaktionspoäng
0
Måste säga att detta är en väldigt intressant tråd! ^^
Fortsätt gärna med dina redogörelser Circus, väldigt kul läsning!
 

DeletedUser

Guest
Jag tackar för supporten och det glädjer mig att du hittar lite god läsning.
 

DeletedUser

Guest
Vad roligt att du säger att vi ska få smisk. För sist hade ni mer än dubbelt vår poäng, ni tog in hjälp utifrån, vi hade väldigt få krigarsugna och när kriget ni planerat kom i rullning så kapitulerade ni. Det var er rumpa som var röd inte våran.

Jag förstår mig dock inte på erat stamupplägg, ni verkar väldans oorganiserade. Er ledning hänger sällan med i svängarna, dom lovar saker som era medlemmar bryter. Ni hedrar inte era allierade. Ni hotar med krig men ger upp när ni inte får stöd av mycket större stammar trots att er fiende är mycket mindre. Ni verkar inte hålla nån koll på era medlemmar alls för er ledare/diplomat visste inte ens att ni attackerat oss trots att ni aldrig slutat riktigt sedan kriget. Hade ni vetat vad off-trupper var hade vi inte haft några byar kvar.

Översättning: P12 (GoY och GoT då :p)
 

DeletedUser

Guest
Cirkus Idag kl 15:21
Vi i Fail tänkte försöka samla på oss lite extra muskler så vi blir sommarsnygga, och då behöver man lite figurer som är pigga på att kriga. Jag vet att det är omoraliskt att försöka rekrytera medlemmar som redan är med i en stam, men att vara med oss har ju sina självklara fördelar.

- Vi ligger närmare dig and vad din nuvarande stam gör.
- Vi kan sköta vår diplomati, så vi har en som håller i pennan, jag.
- Vi har en stark ledning, inte några som tolkar allt som en krigsförklaring och grinar när det kommer inkommande.
- Vi är rakryggade, vilket er stam bevisat sig inte vara. I vår stam skäms man inte, man krigar!
- Du får nära till våra allierade.

/Cirkus diplomaten i Fail.


Ojdå? Detta har skickat till några av våra medlemmar. Keep it going cirkus ;)
 

DeletedUser

Guest
Vad roligt att du säger att vi ska få smisk. För sist hade ni mer än dubbelt vår poäng, ni tog in hjälp utifrån, vi hade väldigt få krigarsugna och när kriget ni planerat kom i rullning så kapitulerade ni. Det var er rumpa som var röd inte våran.

Jag förstår mig dock inte på erat stamupplägg, ni verkar väldans oorganiserade. Er ledning hänger sällan med i svängarna, dom lovar saker som era medlemmar bryter. Ni hedrar inte era allierade. Ni hotar med krig men ger upp när ni inte får stöd av mycket större stammar trots att er fiende är mycket mindre. Ni verkar inte hålla nån koll på era medlemmar alls för er ledare/diplomat visste inte ens att ni attackerat oss trots att ni aldrig slutat riktigt sedan kriget. Hade ni vetat vad off-trupper var hade vi inte haft några byar kvar.


Jag vet inte riktigt säkert men kan han ha pratat med sig själv angående det där med off trupper och sånt? :confused:

http://sv10.tribalwars.se/public_report/88b7b04d94ec865afd8d4756d3bc54f1
 

DeletedUser

Guest
Jag vet inte riktigt säkert men kan han ha pratat med sig själv angående det där med off trupper och sånt? :confused:

http://sv10.tribalwars.se/public_report/88b7b04d94ec865afd8d4756d3bc54f1

Antagligen så var han inte hemma då attacken ägde rum och kunde därför inte flytta sina off-trupper. Det finns ju tre paladins där så troligen är defftrupperna assistans från hans stamfränder. ;)

Jag vet ju dock bara det jag ser här på externa så ni får gärna rätta mig.
 

DeletedUser

Guest
Det var första attacken jag gjorde på hans by så han måste ha märkt det eftersom han fick assistans.
 
Topp