Försvarsbågskyttar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
vadå lurt? du om någon här inne borde juh förstå det där med bågskyttar..
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Bågskyttar är en unit som är bra mot allt offensivt förutom beridna bågskyttar vilka totaldominerar dem.

Detta sagt, jag gav denna topic 5 stjärnor för mycket god underhållning.
 

DeletedUser

Guest
För mycket klingor i den andra världen. Men det var inte det jag var ute efter, utan själva "ratingen". Det finns def mot häst, def mot annat, och försvarsbågskyttar.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
För mycket klingor i den andra världen. Men det var inte det jag var ute efter, utan själva "ratingen". Det finns def mot häst, def mot annat, och försvarsbågskyttar.
Beridna bågskyttar är bra mot bågskyttar, spjutmän är bra mot beridna bågskyttar, yxmän är bra mot spjutmän, och bågskyttar är bra mot yxmän.
 

DeletedUser

Guest
Bågskyttar har "Försvarsbågskyttar 5"
Beridna B har "Försvarsbågskyttar 50"

Så om Beridna B anfaller B. Är siffrorna 250-5 ?
 

DeletedUser

Guest
Jag har aldrig förstått varför folk vill kunna sånt där, finns ju en simulator in game, va e det för fel på den?:p
 

DeletedUser

Guest
spjutmän är bra mot beridna bågskyttar
feeeeeeeeeeeeel ! :)
svärd är bra mot MA (Mounted Archer) för MA räknas som bågskytt inte kavalleri..

anfalls trupper som är bra mot försvars trupper
yx->spjut
LC->svärd
MA->båg

försvars trupper som är bra mot anfalls trupper
spjut->LC
svärd->yx,MA
båg->yx,LC
HC->yx,LC,MA
 

DeletedUser

Guest
det är därför man kan se att en del spelare på .net bygger 10k svärd och 10k båg för det ger faktiskt det bästa "simpla" försvaret.. men det går att knäcka rätt lätt med lite special byar :)
 

DeletedUser

Guest
det är därför man kan se att en del spelare på .net bygger 10k svärd och 10k båg för det ger faktiskt det bästa "simpla" försvaret.. men det går att knäcka rätt lätt med lite special byar :)

Men kan ju även bygga ett anfall som är helt utan yxor.Man fyller bara i med MC :)
 

DeletedUser

Guest
Det handlar om optimering. Systematiserar man spelet blir det lättare att planera och vinna. ;)

Dom uträkningar ni gör baseras ju på enbart en enda trupptyp, om det är två lr flera vet ni väl inte vilken balans som gäller mellan allt, så då e ändå simulatorn lättast:p Så jag lärde mig spela iaf.
 

DeletedUser

Guest
Svar på frågan:
Försvarsbågsyttar är hur bra de håller mot bågskyttar. Som att kallaveriförsvar är hur bra de håller mot kallaveri.
 

DeletedUser

Guest
En förvirrande översättning då.

Dom uträkningar ni gör baseras ju på enbart en enda trupptyp, om det är två lr flera vet ni väl inte vilken balans som gäller mellan allt, så då e ändå simulatorn lättast:p Så jag lärde mig spela iaf.

Vi har olika angreppsmetoder. Du baserar dina slutsatser på observation, medan vi drar slutsatser från grunderna ;) .

Det är svårt att simulera alla situationer, men man kan få ett hum om hur saker beter sig om man vet hur de fungerar. Men det är klart att vi använder simulatorn också innan man skickar trupper på andra.
 

DeletedUser

Guest
Svar på frågan:
Försvarsbågsyttar är hur bra de håller mot bågskyttar. Som att kallaveriförsvar är hur bra de håller mot kallaveri.

rätt..
generellt försvar = försvar mot infanterienheter som yx, ram
kavalleri försvar = försvar mot beridna enheter alltså lc, hc
bågskytte försvar = försvar mot enheter som använder båge alltså bågskytt och ma..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp