försvarsbågskyttar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
vad är det för något egentligen?
Detta är något jag aldrig har tagit hänsyn till när jag köper krigare är det viktigt eller?
 

DeletedUser

Guest
eeeh... ja... såklart den är viktig, det är som spjutmän och svärdsmän
 

liviaro

Member
Reaktionspoäng
0
Bågskyttar kan (nästan) bara dödas av ridande bågskyttar och är således en bra defensiv enhet.

"Bågskytten är en väldigt effektiv försvarande enhet. Deras pilar kommer igenom de hårdaste sköldarna."
 

DeletedUser

Guest
Svårt att förklara nått när det gäller trupper. Bäst är att titta i Hjälpen för att se vad dom olika trupperna är bra mot.
Allt är bra förklarat där, samt så står det vilka trupper som är bra mot vilka :)
 

DeletedUser

Guest
chansar på att han menar när man trycker på en enhet så får man fram info om den och där står det försvarsbågskyttar.... vilket betyder hur bra enheten är på att försvara mot pilar...
 

DeletedUser

Guest
vad är det för något egentligen?
Detta är något jag aldrig har tagit hänsyn till när jag köper krigare är det viktigt eller?


1. som Bjogus sa så betyder det hur mycket försvar truppen har mot beridna bågskyttar/Bågskyttar.
2. Det är väl någorlunda viktigt, för om du ser att motståndaren använder mycket bågskyttar som försvar ska du använda mycket beridna bågskyttar för att ta ner det.
 

DeletedUser

Guest
men beriden bågskytt är både kavalleri och bågskytt?
Så vad blir viktigast kavalleriförsvaret eller försvarsbågskyttet?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp