Försvar mot adelsmän??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sonnyskies

New Member
Reaktionspoäng
0
Hej på Er,

Har letat efter denna info men inte hittat någon, så jag ställer frågan istället.

När man blir attackerad av en adelsman, kan man göra något för att försvara sig eller är det alltid samma mängd lojalitet han tar? Och om man inte kan försvara sig , kan man återhämta byn ifrån en sådan attack och hur lång tid tar isåfall det?

Ha det gott vänner!
/S
 

DeletedUser

Guest
Om mer än hälften av de anfallande trupperna dör, dör även adelsmannen. En adelsman sänker lojaliteten på en by med upp till 25, oavsett hur många adelsmän som är med i anfallet. När byns lojalitet faller under 0 blir byn övertagen och adelsmannen försvinner.

En by återhämtar 1 lojalitet för varje timme som går.
 

DeletedUser

Guest
När man blir attackerad av en adelsman, kan man göra något för att försvara sig eller är det alltid samma mängd lojalitet han tar?

Det finns ett par olika taktiker som man kan använda sig av för att döda adelsmannen, men i grund och botten kräver alla att du ska ha ett bra försvar i form av försvarstrupper.

Mot loyaliteten kan du dock inte försvara dig emot
 

DeletedUser

Guest
Hej på Er,

Har letat efter denna info men inte hittat någon, så jag ställer frågan istället.

När man blir attackerad av en adelsman, kan man göra något för att försvara sig eller är det alltid samma mängd lojalitet han tar? Och om man inte kan försvara sig , kan man återhämta byn ifrån en sådan attack och hur lång tid tar isåfall det?

Ha det gott vänner!
/S

vet att det mesta är svarat men har inget att göra så jag svarar också.

Adelsmän tar alltid 20-35% lojalitet, ett bra sätta att försvara sig är att dodga de attacker som inte innehåller adelsmän, man kan ganska lätt se vilka attacker som är adelsmän genom att kolla på restiderna för trupperna.
Dodga betyder att man skickar ut sina trupper så att de första rensnings attackerna inte träffar och så drar man tillbaka trupperna så att den kommer tillbaka just innan adelsmännen träffar, eller så kan man dra tillbaka trupperna så att de bara träffar sista adelsmannen.

Faller din lojalitet under 0% så blir byn övertagen, gör den inte det så kommer lojaliteten tillbaka 1 i timmen.
 

DeletedUser

Guest
jag tycker att man ska spara dina försvarstrupper tills din sista adelsmans attacken för att då skickar man oftast försvarstrupper med den och drar ner på det offensiva, man har en stor chans att klara sig då men det finns en stor risk
 

DeletedUser

Guest
Det finns j uvägar runt det också, men det behåller vi
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
jag gjorde min strategi precis, eller ungefär... jag slog ut rutkowskis soldater i alla fall
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp