Förstöra gömställe?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Går det att förstöra gömställen? Med katapulter kan man välja alla byggnader utom just gömställen. Hur göra?
 

DeletedUser

Guest
Går ej att förstöra/nedgradera gömstället hos en fiende/farm.

Ta över byn och demolera gömstället :p

Frågan blivit ställd tidigare använd sök tack.
 

DeletedUser

Guest
Tack för ditt svar bertil. Jag hittade inte någon frågeställning som var lika konkret som min, men beklagar om du känner obehag.

Anledningen till min frågeställning är att jag sällan håller mer i lager än de 2000 enheter som gömställe nivå 10 medger. Jag har spelat i ca 2 veckor och går över dessa nivåer mer nu än förut men de flesta spelare håller alltjämt inte så mycket enheter i lager varför det är väldigt svårt att plundra deras byar.

Finns det någon motivering till varför man inte kan förstöra gömställen?
 

DeletedUser

Guest
För att enskilda spelare inte ska kunna farma sönder en annan spelare totalt utan det ger "farmen" en möjlighet att komma tillbaks in i spelet.

Gömstället är krasst och taskigt sagt något som inaktiva bygger upp, det är 8 farmpoäng samt en hel del resurser som går åt för gömställe 10, något som kunde använts till att bygga egna farmtrupper för :p
 

DeletedUser

Guest
Gömstället är användbart endast initialt i en by, det lagrar MAX 2000 resurser av varje typ och är betydelselöst senare i spelet.

vid start av första byn kan det ha betydelse beroende på spelstil och omgivning.

Det finns i princip bara ett sätt att hindra folk ifrån att farma, och det är att ha såpasst starkt försvar att det inte lönar sig... och inte ens det är idiotsäkert eftersom det finns många som kastar sina trupper på dig utan att ha en aning om vad du har där.

Det finns massor med metoder för att "gömma" resurser ifrån dem som plundrar dig, som "ny" by är det enklaste OM du blir farmad hela tiden, att bygga upp ditt gömställe och farm precis så att det aldrig finns något att farma, till slut ger dom upp och det är då du börjar bygga igen...
noblar dom din by börjar du helt enkelt om någon annan stans...
 

DeletedUser

Guest
Au contraire. Är man flitig som jag och spelar mer eller mindre 24/7 har man sällan resurser i lager eftersom det är ineffektivt. Visst, spelare med mer än 5000 poäng sitter ju på byggnader som kräver 10 000 resurser och mer att bygga, men de flesta spelare har ju faktiskt under 1000 poäng varför gömstället är ruskigt smart att bygga för att slippa plundring, och det förstör för farmare som mig.
 

DeletedUser

Guest
Au contraire. Är man flitig som jag och spelar mer eller mindre 24/7 har man sällan resurser i lager eftersom det är ineffektivt. Visst, spelare med mer än 5000 poäng sitter ju på byggnader som kräver 10 000 resurser och mer att bygga, men de flesta spelare har ju faktiskt under 1000 poäng varför gömstället är ruskigt smart att bygga för att slippa plundring, och det förstör för farmare som mig.

Är du flitig spelare så VET du att du måste ha mer än 2000 av varje typ i lager för att komma någonstans i spelet...
Det är därför det mest är ett skydd för nya spelare...
för att slippa rensning i högre nivå finns andra metoder... om du sitter på 24/7 och småputtrar trupp så kan du hålla det lågt, men för att få plats emd denna trupp så måste du bygga upp din farm och den blir mycket dyr snabbt
 

liviaro

Member
Reaktionspoäng
0
Au contraire. Är man flitig som jag och spelar mer eller mindre 24/7 har man sällan resurser i lager eftersom det är ineffektivt. Visst, spelare med mer än 5000 poäng sitter ju på byggnader som kräver 10 000 resurser och mer att bygga, men de flesta spelare har ju faktiskt under 1000 poäng varför gömstället är ruskigt smart att bygga för att slippa plundring, och det förstör för farmare som mig.

Jag har nu en sak som kostar 90.692 125.517 48.331, tror inte att lagrade resurser räcker till det...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp